Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Var hos Gittan igår och försökte knyta ihop säcken en sväng. Nu är lokalen klar i varje fall, det blir Villingsberg. Skönt så nu kan vi äntligen se framåt . Dukning, personal, barnens kläder etc är också fixat. Fick tips av henne på guldsmed så nu är det dags att ringa honom.
Tjoho vad gött det är just nu, känns som om planerandet flyter på bra.
Hittade ingen klänning som var av den typen som jag vill ha. Men Gittan skulle kolla runt lite när hon är i Stockholm nästa helg. Jag ska även kolla lite på hemsidorna så hon ev kan beställa en till mig. Blir mycket billigare än min favvo. Nu är det dags att avslöja vad den kostar så håll i hatten, 11 tusen spänn! Fy fasen
Men ni som har kolla på Kina, kan man hitta den där kanske? Gittan sa att i princip alla klänningar (oavsett vart man beställer dem ifrån för land) är uppsydda i Kina.
Ansu och Lotta49 Är det svårt att beställa klänningar från Kina?
Vickan, vilken kanontårta det måste vara. Ska testa den till min 32 års dag om en månad
Mimsan, vad hade du för tips på mingelmusik? Bra om den kan "spelas" utomhus. Är lite sugen på att "hyra bandet/del av bandet" ytterligare några timmar.
Lillnalle, vilka 4 klänningar är det? Vilken romantica hade du hittat hos Gittan? Måste dra igång det projektet nu, tiden börjar rinna iväg och det är långa leveranstider
Bruden ringman: tipset var ett gäng som spelar irländsk folkmusik (låter kanske inte så roligt men det är vekligen bra). Vi hade dem som mingel musik när min man fyllde 40 år. De spelade både utomhus och en stund inomhus för gästerna.
Din toastmadame har namn osv
Kan vara roligt med lite variation kanske?
Kul att ni har lokal och så färdigt. Synd att du inte hittade ngt hos Gittan, men det löser sig.
Bruden Ringman: Jag vill tipsa om nedanstående tråd gällande Kina klänningar.
www.brollopstorget.se/Forum-1-
8/m1968016-66.html
Ja ska beställa en modell som 1Koo redan har, men om du har en bild på klänningen du vill ha så vet jag att i varjefall Ebridalstore syr upp klänningar från beskrivning. Läs i tråden ovan så får du tips.
Länken blev lite tokig, du får markera upp och kopiera den.
... eller söka på ...
Min klänning från Kina
Tack för alla klänningstips.
Mimsan, har kollat på den länken du mailade mig. Skitsnygg klänning. Mailar henne för att få prisuppgift. Kanske inte helt fel heller med variation gällade musik heller.
Den som ville ha min kontakt gällande tårtor/bakelser får lägga ut sin mail, har nu pratat med honom och bokat våra bakelser
Som ni märker blir det inte många knop på jobbet idag
Ansu, går inte med klipp och klistra heller till länken. Kan du fixa det igen snälla
www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m1968016.html
Testar igen...
Måste bara berätta vad som hände mig i helgen...
Jag hade lämnat in min brudklänning på en kemtvätt i Örebro (valde att ta ngn i örebro pga att jag hört ngr missnöjda med den i K-skoga). I lördags åkte jag in för att hämta den då en tjej som var intresserad av den ville prova. När jag hämtade den var den alldeles gul/beige aktig och dessutom fläckig
Jag blev såå ledsen och besviken (och arg)MIN FINA KLÄNNING. Hade det inte varit dupionsiden hade jag tvättat den själv, men det här tyget får inte vattentvättas så jag var tvungen att lämna in den
De ska nu tvätta den igen (fråga mig inte hur) för att försöka rätta till det, men jag tvivlar på att det går. Frågade hur vi gör annars... det tar vi då isf menade h*n på, nu testar vi detta först.
Är det ngn som har fått ngt förstört i kemtvätt förut? Har ni blivit ersatta för det som blivit förstört?
Känner mig bara så nedstämd över detta.
Mimsan75 - fan vad segt!!! Jag är ju en riktig fegis så jag sålde min otvättad och hon som köpte den fick rabatt på priset så att hon skulle kunna gå till en kemtvätt själv.
Mitt tips: Läs på om vad du har för rättigheter gentemot tvätteriet. www.arn.se/
Och kolla det här fallet: www.arn.se/templates/Page____140.aspx