• lillnalle

Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?

Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)

• Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
  • Mimsan75

Snäckan *pling* i mailboxen

• viktualia

snäckis.. jag erkänner att jag är trött.. men jag hittar inte din mailadress....

• lillnalle

Viktualia: Har du också kvar dina worddokument på menyer och program. Om du har det så e jag jätteintresserad av att ta del av dem;)lillnalle_66@hotmail.com

• viktualia

Lillnalle... din adress hittade jag... ska maila lite jox minsann.. men snäckis - hallåååååå?!??

• viktualia

hm.. alltså.. min plan var att maila.. men det där festprogrammet är så himla stort...

så i stället så lägger jag ut en länk till en bra hemsida. Här hittade jag vår ursprungsmall som vi använde sen!

hem.passagen.se/majeda/mall.htm

• Bruden Ringman

Tjo ho, passa er Mimsan och Vickan. Ni kan bli överösta med "hjälpa-till-i-sista-minuten-grejer" speciellt när det närmar sig augusti . Men jag tror stenhårt på att köpa herrgården. Fatta vad kanon det lär vara att dammsuga där, tar typ ett år, så det är väl dags att börjar runt påsk för att bli klar till jul.

Hade annars en fundering på att köpa den och bo på övervåningen och så skulle jag och min m2b köra "eget" på nedervåningen, eller varför inte slå ihop de två konkurrentbyråerna med alla i samma hus, vilken succée det skulle bli :- D . Nej är också med sorg i hjärtat jag såg att det skulle säljas. Finns ju snart inga såna ställen kvar i stan som man kan ha fest på som vanlig "svensson" allt annat kräver ju grymma kontakter. Och Mimsan, inte kan de väl göra kontor av "ert ställe" , fy fy!

Jo då Villingsbergs-titten urartade i en nostalgisk militär-tripp. Skämt å sido, men han gillade att prata som visade oss runt, mycket kan vi nu om Villingsberg.
    Har inte riktigt fått kläm på ännu vad min m2b tycker. Antar att han ligger lite lågt med sitt tyckande tills vi pratat med Gittan på Zari. Men jag tycker att det verkar kanon (i dubbel bemärkelse). Måste bara få ihop logistiken med mat, servering osv. Därav att Ölsboda är en fördel för att Gittan finns där som kan "rodda" med allt. Men å andra sidan, inte lika nära till Karlskoga och lär kosta en hel del mer pengar. Men vad fint det är runt Villingsbergs Herrgård, hade inte en aning om allt vatten som porlar både här och där. Sedan det där, "Dianas tempel", kan vara något för en ev utomhusvigsel. Satan vad vackert det skulle bli.

Halloj, ni får inte glömma min mailbox, den vill också ha mail med mallar odyl till allt som kan behövas

Mimsan, det går käpprätt åt h-vete med att öppna hemsidan du mailade. Går in och kollar på BT om jag kan komma åt den där.

• viktualia

Ringman - jag hukar mig och väntar nådigt på vad som komma skall.. ha ha....

Coolt att Villingsberg var mysigt! Dit är det ju i alla fall himla enkelt att hitta för virriga typer.. men måste man inte vara säpokontrollerad för att komma in där?!? *fnitter*

• Mimsan75

Hej Ringman, funkar inte länken ens om du kopierar och klistrar in i "adressfönstret" ?

Ja ja, klänningen ligger iaf under 36:or och säljaren är från uppsala, tror rubriken var Provinias. Designernas egna bilder var _inte_ snygga tycker jag, men IRL (alltså på bild men på "riktig brud") var den jättefin tycker jag iaf

Ska absolut maila våra mallar även till dig.

• Mimsan75

A den där förvånade smilisen skulle ju inte vara där dårå...

• Bruden Ringman

Nja, det blir väl kvällens överraskning när SÄPO dyker upp i dörröppningen Men det verkar inte vara någon större fara med den saken, var ju inte ens stängsel runt stället. Övernattning finns också om vi skulle komma på den idén med att bädda ner alla gästerna på morgonkvisten istället för att sätta dem i en taxi hem

Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?