• lillnalle

Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?

Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)

• Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
  • viktualia

Fnitter.. i min vigselring står det bara makens namn, dag och månad... på något sätt glömdes årtalet bort.. ha haha... men jag ids inte göra något åt det...

• lillnalle

Tjejer har ni tagit tag med att beställa bröllopsmiddagen än? Har ni tänkte något mer på vad ni ska ha? Vi måste bestämma oss lite mer vad och hur middagen kommer att bestå av och om det ska vara en tre rätters eller buffe tills på lördag då vi ska träffa Gittan. Hjälp!

• viktualia

lillnalle - vad gillar ni själva då?!

Vi hade förrätt som stod på bordet, varmrätt som serverades vid "gående bord" och efterrätt som serverades vid bordet i "portionsförpackning".

Menyn var räkcanapé, oxfilé med potatisgratäng och yoghurtpannacotta.

• lillnalle

Ja vi har funderat på buffe men det är lite svårt att veta vad och hur många olika maträtter man ska välja då. Vi har även funderat på det konceptet som ni hade. Ni beställde från golfrestaurangen? Tycker du att maten var prisvärd?

• viktualia

japp vi hade mat från Golfen och det var otroligt prisvärt och gott.

Jag tycker att vår lösning var smidig. Vi slapp buffé - risken är ju att något tar slut och att annat blir över i stora mängder - men gästerna fick ändå röra lite på sig.

Vår lösning innebar dessutom att behovet av serveringspersonal minimerades.

• lillnalle

Ja varför ska man krångla till det:) Ska prata med Gittan och se vem hon beställer i från och hur mkt de tar. Kommer nog beställa från golfen och det blir till ett bättre pris. Tack för hjälpen:) Förresten Viktualia, fick ni provsmaka maten och hur lång tid innan bröllopet i så fall?

• viktualia

Vi provåt hela menyn en månad innan bröllopet (tidpunkten valde vi själva) och efter varje rätt kom Sandra ut och diskuterade kryddning, specialmat och annat! Provätningen ingick i priset!

• lillnalle

Super, tack för hjälpen:)

• Snart fru Carlsson

Vi var hos Sandra på golfresturangen igår och det känns kanonbra. Dock vill jag meddela att de priser som hon anger på hemsidan är förra årets, hon har höjt ca 20kr/rätt. Vi har bestämt oss för två rätters samt kaffe o tårta. Tror det räcker särskilt med tanke på att vigseln är först kl 17... sedan tar vi nog lite vickning på natten. Hur gjorde ni där? Förresten vad gäller vilken mat vi ska äta har vi inte riktigt bestämt vi velar mellan lite olika vilket Sandra ska laga iordning så kan vi precis som du beskriv Viktualia gå igenom vid provsmakningen. Oerhört proffsigt!

• Bruden Ringman

Har senaste menyn på mail från Sandra med senaste priser om någon är intresserad, både buffé, 3 rätters och tårta.

Vart tar/tog ni tårtan ifrån? Sandras pris tycker vi är lite väl högt, 75 kr/bit. Kan inte vara sant, men kanske en förhandlingsfråga med henne?

Vi är lite sugna på att ha bakelser till gästerna (istället för tårta) men att de ställs på bröllopstårtefat och längst upp står en större bakelse som vi som brudpar kan traditionellt skära. Blir bara en del som ska rymmas på tårtfatet, men det blir väl till att min m2b får "pyssla" ihop ett tillräckligt stort

Pratade med Gittan i måndags gällande att ta egen catering. Det var inga problem för henne och hon var väldigt positiv till Sandra på Golfen. Vet inte vart Gittan annars tar maten från. Det finns ju inget kök på Ölsboda som det fanns på Degernäs.

Vi är inne på en traditionelll 2 rätters, tårtan blir istället för dessert. Kan knappast tro att någon orkar både och.

Vet inte riktigt hur vi ska lösa "serveringen" av de två rätterna. Förrätten kommer stå färdigserverad på varje plats innan gästerna sätter sig = spara lite serveringspersonal och tid. Men varmrätten har jag inte en aning om ännu, får bli en diskussion med serveringspersonalen. Tårtan/bakelserna blir ju som vanligt att gästerna får förse sig själva med = de får resa på sig en sväng för att hämta vid ett sep kaffe/tårta bord.

Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?