• lillnalle

Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?

Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)

• Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
  • viktualia

Lilltjejen80 - vi PROVÅT hela menyn 1,5 månad före bröllopet och Sandra kom ut efter varje rätt och diskuterade smak och sammansättning.

När det gäller det här med specialmat så tycker jag att det är viktigt att själv få anmäla min specmat eftersom det ofta blir snurrigt annars.... så incidenter som den du beskriver har jag varit med om vansinnigt massa gånger.... *suck*

(jag är född med en matallergi som bara jag har, en lista över bl.a. vissa grönsaker som jag inte tål)

• Ansu

Angående menyer, så såg jag på lunchen idag att Strandcafeet kör catering till bla bröllop. Vet inte hur deras cateringmat är men deras luncher är ivarjefall goda.

Sen vill jag bara berätta att i lördags var vi på Ikea och köpte 30 vinglas och 30 champangeglas, tillbringare, ljusstakar och ljus och lite annat smått och gått. Sen har jag bokat tid med guldsmeden som "håller till" hos Zari och ska dit och beställa ring i februari. Det känns väldigt skönt att ha kommit i gång lite mer ordentligt och inte "bara" en massa planerande.

Hur går det för er andra ?

• Bruden Ringman

Det går bra för oss med planerandet. Var och provade brudklänningar i lördags på Stockholm Brud och Fest. Trodde aldrig att jag skulle hitta någon. Nu har jag tre stycken som jag inte kan välja bland. Men tror att jag har en favortit. Lite dyr bara Ska ringa Zari i veckan för att kolla på kläder till familjen hos henne. Ska på mässa i helgen för att få lite tips till de sista detaljerna. Jag tycker att vi har koll på det mesta. Är väl dags att fila lite på inbjudan snart. Annars tycker jag inte att det är så himla mycket att fixa med, allt finns ju i festlokalen, bara att fixa lite "pyssel" till dukningen. Ska bjuda hem toastmasterparet på lite mat någon av de närmsta helgerna för att få lite struktur på ansvarsområdena.

Börjar nästan oroa mig över att vi tar det så lugnt och upplever det som om det inte finns så mycket att fixa med inför bröllopet? Har vi missat något kanske

Tips som jag såg i en annan tråd var om man ska köpa vin/champangeglas. Det finns för 1:-/st på Överskottsbolaget. Fast IKEA kanske är billigare?

• snäckan80

Hej allihop.

Vad gäller planerandet så ska min syster sy min klänning så den är påbörjad, lokal är fixad, vigselförättare fixad, band är förhoppningsvis bokat (hoppas sångerskan inte ska på bröllop samma dag, hon väntar på inbjudan), blivande svärmor har börjat boka upp boende för gäster runt halva Skåne, ska börja pilla med inbjudningarna nästa vecka när min C-uppsats är inlämnad.
    Har börjat kolla ring men det är ingen panik än. Har bestämt färger. Så långt är vi (jag) hehe, just nu.
    Hur långt har ni andra kommit??

• Mimsan75

Bruden ringman, vad är det för klänning du hittat som favvo??

Snäckan80 (kram på rä ) har syrran och du sett ut ngn klänning ni utgår ifrån eller är det helt egen design?

Är ju så in i *bänken* NYFIKEN !!!!

• viktualia

jaaa Ringman.. du måste ju avslöja för OSS vilka klänningar det handlar om!!!

*fnitter*

Själv är jag övernöjd! säljer mig till helgen och en ny brud får glädje av den fina klänningen!

Till Ringman, Mimsan och fd Svartbrud - ni som vet vad jag heter på riktigt... hi hi... Om ni går in på Kga kuriren så finns vår bröllopsbild kvar där!

• Mimsan75

Oh kul viktualia, kilar direkt....

• snäckan80

Hej på rä Mimsan.

Jajamen. Fick fundera lite om jag skull evisa den men okej då..
    www.philcollinsbridal.co.uk/galleryemail.php

Tänk bort hennes hårda sminkning osv och plottret i sidan. Vill ha en enkel men ändå nån detalj.
    Valde den redan i somras när mamma och jag var på en butik och provade olika modeller för att få en uppfattning om vilken modell jag skulle titta efter, ringning och så. så fastnade jag för denna. Det sista jag skulle ha var en axelbandslös.... say no more.
    Nu ska jag jobba.
    Ha det gott allihop!!
    Kram mims

• Mimsan75

Snäckan80 : Lovely darling !!! Du kommer se ut som en dröm. Häftigt att få se den "växa" fram. Good luck me uppsatsen.

Viktualia: Snyggingar där.. gillade skarpt din bukett.

• Bruden Ringman

Viktualia, vilket fint kort och härliga färger i din bukett!

Snäckan80, ursnygg klänning och håller med dig ang sminket och plottret i sidan. Du kommer att bli kanonsnygg.

Min klänning går det inte att länka till mer än hit och om ni orkar så följ instruktionerna nedan:

www.splasposa.com/entrada_index.asp

Välj: "make your choice"
    Välj: "Glam"
    Välj: sid 2
    Välj "den i mitten"

Tänkte att klänningen skulle vara i kritvitt och ingen sån där "jacka/tröja/skjorta" utanpå som hon har på en av bilderna. Kruxet är att det krävs en trisslott för att få den ur affären Hur gör man för att glömma en förälskelse? Får åka ner till Zari och vänsterprassla. Men klänningen satt som gjutet och klämde eller skavde ingenstans. Det bästa var att underkjolen var en sån där med bara en enstaka ring längst ned så den kändes inte heller jämfört med de andra underkjolarna som var vassa och skavde något så grymt.

Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?