Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Provade ringar i helgen också. Hellkes stod bl a där så jag passade på men hittade ingen som jag föll direkt för. Har kontaktat en guldsmed som jag ska gå till och se vad han säger. Har hört mycket bra om honoom och jag har skickat en bild på ungefär hur jag vill att den ska se ut ooch han tror att det går inom vår budget som vitt avsatt för ringen så jag håller tummarna.
Är sugen på en enstensring.
Typ denna www.chanti.dk/
Det är verenr 21462490 om bilden inte kommer upp direkt.
Nåt liknande. Kan dock inte beställa från Danmark då dom har 14k i guldet.
Har ni andra några bilder??
Ja för min del blir det den här ringen som både jag och min m2b har fastnat för.
www.schalins.se/show_item.asp
snäckan80: Glömde att säga att din ring var jättefin!! Skulle tro att den finns att beställa även här i sverige.
Ja bröllopsmässan gjorde susen för även min blivande man:)Han har nu satt i gång med beställning av DJ och i söndags gjorde i inbjudningskorten halvklara:) Ska göra dem klara nästa helg.
Angående ringen så har jag en Eva Attling ring som förlovningsring men vi vill nog rita en egen vigselring. Har siktat in oss på en "enstens ring" i vitt guld och med en flanders diamant. Kommer att ta tag i detta problem i mars....
Ansu Tack.
Vem vet det kanske inte alls blir en sån men det är den bilden jag mailat till guldsmeden i alla fall.
Provade schalins på mässan och det var ingen som kändes bra till den ringen jag har idag (en slät schalins viltguld) den är ganska bred och tjock så många av deom jag provade kändes som att dom försvann. Det är klart nu var det ju ganska hysteriskt vid ringarna så man fick ju inte direkt tid men ska ta en runda på stan och kolla läget sen ska jag boka tid.
Ansu ringen är jättefin. Har kollat på den jag med men när jag provade den kändes den liten mot förlovningsringen, men jag gillar den. Enkel och stilren. Bra val!!
boka tid hos guldsmeden alltså.
Tack snäckan80: Jag ska ha den i samma bredd som min förlovningsring, 5mm. Så jag tror de kommer att komplettera varandra bra.
Ansu och snäckan80, vilka fina ringar ni har hittat. Vi var också helt inne på enstensringar innan mässan. Men när vi gick där och provade så kom vi fram till att de får bli en med fler stenar. Ensten passade inte alls till min förlovningsring, jag såg ut som en gammal tant. Vi har en rätt speciell förlovningsring men nu har vi hittat typen som passar till, så nu ska vi kolla med en smed inne i Örebro vad priset kan landa på. Vi har tänkt oss en variant något i dessa två stilar:
www.juvelsalongen.se/img/damsmycken/b11.jpg
www.atelier-ajour.se/galleri/produkt.php&cid=5
Skenan ska vara i rött guld och mellan stenarna ska det vara vitt guld.
Men som sagt, vi får väl också se vad som ryms inom vår budget.
Vilken smed ska ni kolla med Ansu? Lite synd här i Karlskoga, för man har ingen kontakt alls med den smed som guldaffären anlitar. Lite som att köpa grisen i säcken känns det som.
Har ni någon uppfattning om vilken kvalité på stenar som ni tänkt er? Vi är inne på TW/VS, men har aldrig lyckats hitta några olika varianter att jämföra med i verkligheten bara för att se om man kan se någon skillnad i verkligheten.
Bruden Ringman, vi kommer att anlita smeden Martin Johansen, han har samarbete med Zari och honom kan man träffa hos Zari. Vi har bokat tid med honom för utprovning av rätt ringstorlek osv. Han har en hemsida www.smyckestudion.se/
Vad ska ni har får gravyr i era ringar, bara namn och datum eller ngt mer?
Ansu, vi har nog kanske tänkt att ha antingen namn och datum, fast i min m2b´s ring står ju redan namnet så där blir det bara datum. Men det känns lite "tunt" tycker vi. Så det lutar åt att vi kanske skriver något mer i ringarna ändå, men vad har jag inte en aning om. Vill att det ska kännas som om det kommer från "hjärtat".
Vad har ni tänkt i ringarna då?