• lillnalle

Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?

Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)

• Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
  • Bruden Ringman

Kan vara ett "bra-att-ha-tips" till perioden som kommer när jag ska läsa in de "bortslarvade" 4 veckorna. Men det är sååå skönt att vara ledig. Jobbar ju 75% samtidigt som jag pluggar och så har jag ju två småbarn också och en m2b som jobbar rätt mycket. Kanske lite för mycket att hinna på dygnets 24 timmar. Men det är ju också himla kul att plugga.

Och tabeletten kanske kan vara något dagen D. Har du något tips för svullna ögon också? De ser nämligen ut så varje morgon nu för tiden. Köpte en ny ögonkräm som jag kört med i en vecka, men det funkade väl inte klockrent, men det blev ju lite bättre ivarje fall

• snäckan80

Ringman
    Jag vet precis hur du känner. M2b som jobbar mycket. Jag pluggar på heltid och har 3 jobb, plus att jag tar hunden mestadels av tiden. Kan säga att tabletterna gjorde att jag pallade december med uppsats jobb och 3 bröllop varav 1 jag var tärna på och skulle organisera möhippa till oxå.

Svullna ögon... ja du. Sömn och vatten är väl det första jag tänker på.
    Lägg is på ögonen. Jag lider inte av det själv... än... mer än att det går bort med sömn. Det går ju nån reklam om ögondroppar typ som heter Visine. Kolla på apoteket, dom kan säkert ge dig tips.
    Ska kolla med en väninna om hon vet, hon är hudterapeut och ligger inne med massa oanade kunskaper om att se fab ut. Ska kolla med henne.

• Bruden Ringman

Tusen tack för tipsen. Ska nog börja med att sova lite mer. Och kanske sitta lite mindre framför datorn. Men svårt när jobbet kräver det, plugget kräver det och så vill jag ju roa mig lite här på BT. Det blir många timmar per dyng .

Har ni fixat inbjudningar än? Vi har idag äntligen hittat hur de ska se ut, ska bara bestämma färgen, men det blir helgens sysselsättning.

• Bruden Ringman

Dygn skulle det vara

• snäckan80

Ska sätta mig när opponering är klar och vi försvarat våran på fredag, sen måste jag bara komma i kapp med personalekonomin så nästa vecka kan jag kansk ebörja. Har tänkt att de ska ut i slutet av februari början av mars eftersom det är i semester och det är många som gifter sig i den vändan.
    Vet bara färger och lite hur jag vill att strukturen skall vara. Får sätta mig med m2b till veckan och mjuka upp honom. Får nog göra ett utkast först.

• Mimsan75

Här är jag !! Har haft fullt upp ett tag. Men har nu uppdaterat mig om vad som hänt i tråden. Vad flitiga ni är

Bruden ringman (by the way: har skickat ett mail till dig med ett klänningstips), kl 15 var helt rätt val, vi vigdes oxå kl 15:00 (eller rättare sagt ca 15:20 när färdtjänsten behagade "leverera" min mans farfar )

Snäckan gumman, lider med dig oppositioner SUCKS !!! Konstigt det där med att man lyckas få så "dåliga" uppsatser att opponera på jämt. Sist jag opponerade på ett arbete så fick h*n göra om hela skiten när jag/läraren var klara snacka om att känna sig taskig. Men man kan ju inte blunda för felen heller, man måste ju "prestera" även som opponent, ställ många frågor om hur de tänkte och så....

Heja snäckan !!!

Vilka fina klänningar alla valt, och ringarna sen då... JAG VILL GÖRA DET IGEN

Lyllos alla er som har det framför er.

• Bruden Ringman

Ååå tack mimsan, jag längtar hem så jag kan läsa mailen. Är ju som sagt inget IT-freak så har inte en aning om hur jag kommer åt dem från jobbet

Drar iväg nu och kollar på Villingsberg, rapporterar om någon timma när jag är tillbaka.

Tjingeling!

• Mimsan75

Åh kul ringman, väntar ivrigt på rapport, har hört att det ska vara såå fint.

• snäckan80

Hej Mimsan!!
    Nej... sitter här och grundligt går igenom och vi medvetet väljer att ignorera vissa saker för att inte totalslakta den.. typ en mening man måste läsa 2-3 ggr för att fatta vad dom menar. Det är bud på att skriva om det mesta.
    Tycker synd om dom. Fasar inför min egen imorgon. Vet att det är en del saker som behöver fixas så vi ska läsa igenom ikväll för att själva påpeka innan opponenterna gör det. Pust. Vill ha hellg nu. Ni får tänka på mig mellan 9-11 imorgon. Då smäller det.

• Mimsan75

Snäckan: I will *håller tummarna så knogarna vitnar*

Sorry lite ot nu men, sist vi hade opposition så had gruppen innan oss rödmarkerat alla meningarna/felstavningarna och gav gruppen de opponerade på hela dokumentet, blev istället för errata blad (eller hur det nu stavas) mkt smidigt, de behövde aldrig ta upp alla skrivfel utan kunde koncentrera sig på "the main problems" . Men det funkar ju inte om man bara fått arbetet i pappersform.

Snäckan hur känns det inför bröllopet nu då? Full koll på allt än så länge? Säg till om du behöver hjälp

NI ANDRA MED, jag hjälper gärna när det börjar bränna i knutarna för er

Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?