• lillnalle

Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?

Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)

• Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
  • Bruden Ringman

Vi kommer inte heller att ha tårta utan bakelser. Men inte en aning om vad vi ska ha för smak. Vi har en liten "kontakt" som gör bakelser/tårtor i amerikansk/engelsk stil, men det viktigaste är att de inte är för söta och sliskiga. Så det blir väl till att provsmaka några varianter.

En sväng var vi inne på att göra det själva, men det känns som om någonstans måste vi dra gränsen för hur mycket vi hinner med att göra. Lejer bort baket och fixar egna snittar istället

• lotta49

Vi har också tänkt att ha bakelser i stället. Vi kommer att ha en liten tårta högst upp som vi skär och sen bakelser under.

Nu har vi ju ett tag kvar till vårt bröllop men det kanske finns någon bra konditor som kan fixa bakelserna. Kruxet är att vi helst vill ha sugarpaste eftersom många har allergier och det kanske inte är någon som bakar dem här i stan...

Annars får man väl baka själv, oj det blir tufft att göra 50 bakelser...

• snäckan80

Ja själva bröllopet är ju inte hemligt men man vill ju inte avslöja för många detaljer.

Så skönt nu när opponering och allt är klart!!! nu kan man fokusera igen.
    M2b frågade faktiskt idag om vi inte skulle fixa inbjudningarna ... jag blev helt chockad. Ska börja i veckan lite smått.. tjihoo.

• lillnalle

I helgen var jag och provade klänning hos Gittan på Zari. Blev otoligt besviken på henne eftersom det var fullt med folk hos henne kl 13 när jag skulle komma och prova. Jag hade bokat från kl 13 och framåt men vi fick ingen hjälp förrän från kl 14-14.30 suck. Sen tycker jag att hon var rätt oengagerad, tjejen jag hade i stockholm var mkt bättre. Många klänningar hade sålds samma dag som jag kom och hon hade inte tid att sy upp någon klänning så det blir att köpa en klänning helt enkelt. Vi hittade heller inte några klänningar till tärnorna så de får vi försöka hitta i Stockholm i stället. Trodde att denna helg skulle lugna mig men det blev tvärtom istället:( Måste ut denna vecka och prova klänningar, med eller utan tärna. Har alla av er andra bestämt klänning?

• Ansu

lillnalle vad tråkigt !!! När gifter ni er?
    Det låter ju väldigt oproffesionellt av henne att göra på det viset om man bokat tid. Förstår om du inte vill köpa klänning hos henne efter detta.

• Bruden Ringman

Lillnalle, vi ska till henne ikväll efter stängningsdags, hoppas att vi får bättre service, men nu blir jag tveksam

Har hittat min drömklänning i Stockholm. Men den måste beställas 16 veckor innan bröllopet så det är dags att bestämma om jag ska ha den nu eller inte. Kruxet är att den kostar alldeles fööööör mycket mot vad vi tänkt oss. Är så typiskt, men får väl göra ett rejält uttag från banken . Lite krånligt också att åka till Stockholm för att prova och sy in/ut också .

Vi har fått "påbackning" av vårt toastmaster par som vi träffade i helgen för planering. De tycker det är dags att få ut inbjudningarna nu, så i helgen blir det att leka Sigvard Marjasin = klipp och klistra.

Lotta49, om du vill kan jag kolla min "kontakt" gällande tårtorna. Han gör dem nämligen i Sugar paste. Har inte en aning om priser odyl. Var ett par årsedan jag träffade honom sist. Men ska ta och slå honom en plingeling!

Lillnalle, hur går det med resten av planeringen ihop med Gittan? Verkar hon bra? Har ni fått mer prisuppgifter nu vad hon tar för att "ro bröllopet iland"?

• viktualia

Jag var till Zari en lördag mitt i sommaren, dvs efter att alla sommarbrudar hade fixat sina klänningar. En gång i augusti - en vardagseftermiddag och sedan dagen innan bröllopet.

Kanske valde jag "rätt" tidpunkter för vi fick jättebra service. Men knasigt att "tillåta" tidsbokning om man ändå inte har tid?!?! *mysko*

• lillnalle

Bruden ringman: Jag tror säkert att det blir bra idag. Gittan hade mkt att göra i lördags, hade haft 45 st under dagen. Det var nog bara jag som hade otur. Hann inte prova mer än 4 klänningar innan hon slog igen:( Ska titta på klänningar att köpa istället.

• Bruden Ringman

Lillnalle, vad hade du tänkt för klänning?

Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?