• lillnalle

Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?

Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)

• Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
  • lotta49

Åh, det lät jättemumsigt, har kopierat receptet.

ja, det är verkligen en prisfråga när det gäller allt. Är i alla fall himla glad över att det äntligen är klart med lokal för vår del.

Vi ska vara på Kupolen som var vårt första hands val, billigare där än Labbsand. Där tar dom 3500 kr för lokal, dukning,städning och personal hela kvällen.

När jag mailade Labbsand och frågade tog hon 4800 kr för lokalhyra och bara städning ingick.

Och då snackar vi Nyårsafton liksom!

• lillnalle

Bruden ringman: Jag preliminärbokade faktiskt en romantica hos gittan men i dag har jag faktiskt provat 10 st klänningar i stockholm:) Många fina men nu har jag 4 och välja mellan. Ska i väg i morgon bitti igen:)Hur gick det för dig i kväll?

• Mimsan75

lotta : VA ?!?

4800kr för Labbsand? Oj vilken höjning hon måste gjort.

Vi betalade 2000 kr i hyra och då ingick disk och städ. (och det var ju oxå nyårsafton)

Ja, har hon höjt så mkt låter ju kupolen som ett jättebra alternativ prismässigt, eftersom personalen ingick.

Måste ni ta maten från kupolen då oxå, får ni ta med egen alkohol? (frågar inte bara av ren nyfikenhet utan även av eget festfixarsyfte )

Bruden ringman: Hur har det gått med klänningsletandet i kväll? (Klänningar "from over there" har jag lagt ned för länge sedan, det var jättekul, men mkt jobb) Träffade din "toastmadame" på Kronis idag hon berättade om er helg, tipsade henne om musik under ev mingeltid.

Jag har nu för tiden svårt att hänga med i er aktivitet i tråden dagtid, sidan är spärrad från jobbdatorn

försöker uppdatera mig på kvällarna

• viktualia

Men?!?!? Vi betalade totalt 3800 för Labbsand... med hyra, hyra av porslin och städning... konstigt... 2000 tror jag var grundpriset - Mimsan!

• Mimsan75

Jo det var grundpriset, men som jag tolkade lotta så var ju 4800kr med enbart städningen inräknat (ej disk & porslin, eller fattade jag fel??).

2000 kr var grundpriset (inkl städning) sedan tillkom för oss, hyra av porslin och kyl.

• Mimsan75

Kollade nu och totalt (med allt inräknat) betalade vi 2900 kr för Labbsand.

• lotta49

Jagg läste mailet som jag fick av tjejen på Labbsand och 4800 kr inklusive porslin men då ingick INTE städning.

Pratade med min mamma som har jobbat 15 år inom restaurangbranschen och hon berättade att tjejen på Labbsand har höjt så att hon skall kunna göra förtjänst på det.

Jag höll på att dö!

Vi ska ha möte med Alexandra som är eventansvarig för Kupolen men vi tar maten via dom eftersom vi får ett bättre pris då, detta inklusive baren. Vi kommer inte att ha fri bar utan drinkbiljetter, sen om alla vill dricka mer får de köpa det i baren till billigare pris.

• viktualia

lotta49 - men alltså... 3500 spänn inklusive personal verkar ju lite oroväckande billigt... det går inte att betala avtalsenlig lön till anställda en nyårsnatt plus lokalhyra och allt för så lite pengar... inte i min värld i alla fall... så kolla NOGA vad som ingår så ni inte får nån otrevlig chock!

• Mimsan75

Jag håller med dig viktualia, lotta kolla noga.

• Ansu

Lotta49: Har du fått klänningarna från Kina ännu. Jag är sååååå nyfiken eftersom jag tänkt mig att beställa en likadan.

Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?