Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Wow!!!
Tråden har passerat 900 inlägg!!!
Någon av er som inte hittat klänning än? Jag har en över...
Hallå tjejer! Nu e jag också tillbaka i leken, har varit en vecka i alperna. Första gången för mig på skidor så det har varit bambi på hal is:)
I morgon ska jag och min sambo titta på ringen som vi ev ska beställa. Hon har gjort ringen i silver bara för att vi ska kunna se hur den kommer att se ut och om vi tycker att den passar. SPÄNNANDE:)
Hur går det för alla?
Det verkar tomt här nu.
Hej Snäckan80! Jag håller med, det är väldigt dött här nu....
Hur som helst så för oss går det super! Har precis bokat klart fotografen och det blir INTE saxin, det blir för dyrt för oss. Sen har jag hittat mina drömmars ring på guldfynd i stan så jag hoppas på att det blir den.
Håller även på att knåpar det sista med inbjudningarna. Alla skivor är nu brända och ligger i sina fodral, nu skall bara följd-bladen skrivas och sen är det några som inte har dator som vi skall skicka skriftliga inbjudningar till.
När det gäller klänning har jag hela tiden dilemman, man hittar ju såå många fina hela tiden att det är jättesvårt att bestämma sig.
Just nu håller jag på och spånar lite, skall ha en klänning att byta om med på kvällen eftersom jag har ett ganska långt släp som inte går att fästa upp på den andra.
Nästa vecka ska vi till Kupolen och få en offert på maten och drycken, skall ha italiensk buffé bland annat.
Hur går det själv få? Har du hittat allt till era inbjudningar?
Hej hej.
Har slitit halva kvällen och nu är nästan alla svenska inbjudningar klara. Har ett antal engelska som skall fixas också plus de sista svenska men det blir till helgen.
Är jättenöjd faktiskt. Dom blev enkla och fräscha precis osm jag ville. Inte för mycket gull. Ska ta kort på dom.
Har du någon bild på ringen...???Blir så nyfiken.
Hello Snäckan80!
Har du fått hem guldfynds påskkatalog i brevlådan?
På sidan två så är det en bunt alliansringar högst upp och den i vänstra hörnet för 3998 :- fast i vitt guld. Den är så snygg på fingret och den passar väldigt bra eftersom jag har en så pass bred förlovningsring( 6mm).
Kul att det händer lite med dina inbjudningar. Har du några bilder på dem?
Lika nyfiken här
Hej
Lotta49 - vilken fin ring. Jag har lite smalare och lite rundad förlovningsring så jag måste hitta någon fin som passar till den eller ta bort förlovningsringen och kunna köpa vilken jag vill. Men jag tror att jag ska försöka få någon som passar till förlovningsringen. Känns som jag vill ha båda ringarna. Men det är så otroligt svårt att bestämma sig.Surfar runt och letar modeller hela tiden.
Hej Lotta49.
Ska kolla imorgon i reklambunten. Verkar spännande. Jag har också en ganska bred förlovningsring i vitt guld och jag hade ju tänkt ha en solitärring innen men efter tat ha provet flera stycken så lutar det nu åt en allians som är lite bredare. Förlovningringen är nästan lite dominant .... om man nu inte har 20000:- att lägga på en fet solitär.
Ska kolla imorgon.
Hej hej... har varit och smygläst här ett tag. En väldigt bra tråd med mycket tips. Håller mig lite anonym fast inte så länge till.
lmr - välkommen hit o du hemliga person!
/Vickan
som tycker att det är dags för ny BT-brudträff i form av after work snart!
Japp då var man med i BT igen då efter att precis ha tryckt sändknappen och skickat in en opposition och en hemtenta till universitetet, guuuud så skönt att vara av med det där och kunna göra lite kul på kvällarna istället, typ planera bröllopet som stått helt still en dryg månad nu.
Välkommen lmr, kul med ännu en ny brud. Å som vanligt är vi förskräckligt nyfikna på vem du är, så det är dags att ge dig till känna snart
Japp Vickan, räkna med mig på AF och kul om fler hängde på
Jag är med och läser och ser hur det går för er. Men just nu har vi det lite lugnt med bröllopsplaneringen så därför inte så mycket att tillägga.
Hej hej.
lmr välkommen till en mysig tråd.
Är snart klar med inbjudningarna... halleluja. Inte lätt att fixa allt samtidigt som man har en mördarkurs i ekonomi. Ska ta kort på en så ni får se. Länkar så fort jag fixat allt annat!
Hoppas allt är bra i metropolen.
Hemskt nyfiken på vem du är lmr.
Hej allihopa! Tack för era hälsningar.
Jag kommer att åka till USA på semester på lördag i 2 v men när vi kommer hem blir det fullt ös när det planering.
Jag har väl börjat med en del efter att vi förlovade oss på alla hjärtans dag, men frågan poppar nog upp nu i New York är jag ganska säker på. Min sambo har inte dolt det sååå bra hi hi... Berättar mer sen jag lovar!
Mian 73,
Ursäkta men jag måste fråga, jag läste att ni skulle vara på Musikpalatset, jag var också i kontakt med dom för inte så länge sedan, men dom hade gjort om så man kunde inte ha varken dans eller band för att dom har byggt upp en läktare i stora salen. Vi blir ca 50 pers och det var omöjligt att ha det med dans. Vi skulle bara få plats till middagen och det skulle oxå bli trångt i konferenssalen. Hur löste ni det? Jag la aldrig ner ngn tid att åka o kolla ens...
Nu har vi dragit igång planeringen igen efter en lugn tid. Har fixat en klänning, äntligen efter lång beslutsvånda. Väntar på prisuppgifter också på ringen och har bestämt att maten tar vi från Karlskoga Wärdshus. Nu i påskhelgen ska vi börja knåpa på vigesel och festprogrammen. Och sedan har vi börjat kolla så smått på en bröllopsresa, men har svårt att bestämma om vi ska ta med barnen och få en längre semester eller om vi ska åka själva och då bara kan vara borta i max 5 dagar. Så här rullar bröllopståget på i full fräs. Fattar inte att det bara är drygt 4 månader kvar, känns som om tiden springer iväg.
Hej hej!
Hur är det med alla? det är så tyst här på tråden nu. Mycket inför påsk kanske.
Har tagit kort på inbjudan skall bara lägga upp den. Ska se om jag kan fixa det i helgen. Har nu skickat alla och svar börjar komma. Gott gott. Tyvärr har vi ett bortfall som vi verkligen inte ville. Han skulle sjungit på cermonin men var tyvärr på turné i New York så han kunde inte. Men men det är sånt man får räkna med. Håller på att fundera på en lösning. Har i alla fall fått ja från bandet och kocken så jag är så j...la nöjd. Bandet hörde jag när jag själv serverade på en fest och det var precis sån mucik vi gillar. Inte spretigt som vissa band kan vara utan det kändes som en enhetlig repertoar. Gött. Kocken har varit med i finalen i Årets kock så jag kan vara kolugn på den fronten. Så glad. Ska träffa honom eventuellt nästa vecka för att kolla lite förslag.
Har kollat guldfyndskatalogen (har inte fått den i lådan men kollade på nätet) snygga ringar de flesta. Jag gillade den du kollat på Sofia.
Hur går det för er andra?
fniss fniss... jaa jag har er under bevakning... själv har jag hunnit dra ihop till nästa stora högtid efter bröllopet - min 30 årsfest gick av stapeln i helgen som gick! Skoj skoj!
Annars har maken och jag fått för oss att titta på ett nytt hus i Kga den kommande veckan. Men sen borde det vara dags för en after work. Hur ser det ut i era almanackor vecka 16 och 17 på vardagskvällarna?