• lillnalle

Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?

Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)

• Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
  • lotta49

Självklart får man fråga om min ålder, fyller 27 om exakt 1 månad i dag

Jag kände inte igen dig heller, tycker det är lite lustigt, den här staden är ju inte SÅ stor, hehe

• lotta49

Klänningen är i lite tjockare sidentyg med ett tunt chiffong(stavas det så? ) lager över. Spets och stenar längst ner runt hela klänningen samt en bolero i chiffong med spets och stenar och vackra trumpetärmar.

Jag bara älskar den och längtar tills jag kan prova den ordentligt.

Jag beställde den från 1Koo, är verkligen supernöjd med deras service och bemötande.

• Bruden Ringman

lotta49, vart jobbar du någonstans?

Har också många Kina frågor och passar på att fråga dig:
    -är klänningen fordrad? (Konstig fråga kanske men något som jag undrar)
    -Hur lång tid tog det att få den hit till Sverige?
    -Fick du/beställde du några tygprover?
    -Går den att lägga upp fast det är spets nertill? (tänkte om jag mäter lite galet och den blir för lång)
    -Glittrar stenarna (du vet bling, bling är alltid nice )
    -Har du några andra tips som du kan ge mig innan jag beställer?

Är ooootroligt tacksam för din hjälp, vill så gärna ha en egen från Kina!

• lotta49

Ok, jag ska försöka svara så gott jag kan på dina frågor, vi börjar med klänningen:

Nej, klänningen är inte fodrad men eftersom det är ett ganska tjockt tyg så behövs inte det tycker jag. Klänningen känns väldigt sval och skön i tyget.

Det tog ungefär 6 veckor MEN det är lång tid eftersom de firade det kinesiska nyåret när jag beställde. I vanliga fall tar det ungefär 3 veckor.

Nej, jag beställde inga tygprover. jag beställde bara brudklänningarna eftersom jag inte visste vilken kvalitet de skulle ha och jag ville inte beställa tärnklänningar i onödan som inte kanske skulle ha gått att använda.
    Jag tog deras vanliga white.

Spetsen sitter fast på kanten på själva tyget om du förstår vad jag menar så det kan nog bli lite svårt om du måste lägga upp den. Jag angav min längd + ca 5 cm( är 1.64 cm lång) och det blev jättebra!

Japp, här glittrar det

Var inte rädd för att beställa deras färdiga storlekar, jag tog en storlek större mot vad jag brukar ha och det verkar bli bra. Sen kan jag tycka att det är bättre att ta lite större och sedan sy in i stället för tvärtom.

Något mer du vill veta. Jag betalade via paypal, det kändes säkrare och man får kvitto direkt på betalningen.

Jag betalade inte heller någon tullavgift eller någon annan konstig avgift, bara priset för klänningarna + frakt.

• lotta49

Ja, just det. jag jobbar som uthyrd personal för Manpower, har tills alldeles nyligen jobbat för ett telecom företag i en byggnad brevid Transcom. Nu går jag ju dock hemma och skrotar och väntar på att vårt första gemensamma barn skall göra entré.

• Bruden Ringman

Lotta49, kan bara säga, vilken härlig tid ni har framför er när eran "guldklimp" gör entré. Det är en helt otrolig känsla att bli föräldrar. Om den skulle komma när vi på BT inte märker nåt så lycka till i förskott!

Nice med bling, bling. Tror du det är ett och samma tyg de kör till alla spetsklänningar eller "broderar" de lite vad som passar på just den modellen? Hur är chiffongen? Såg i en annan tråd att "spetsklänningen" de hade beställt var stel/hård. Man vill ju få ett fint fall på klänningen. Föresten, är det spets eller chiffong? Vad är skillnaden?

• lotta49

Den klänningen som jag valde tog jag från deras hemsida. Min klänning känns absolut inte hård eller stel utan har ett jättefint fall. Spetsen är väldigt mjuk och fin, i alla fall den som jag har på min klänning.

Så här ser min klänning ut på ursprungsbilden:

www.1koo.com/wedding/itemdetailc.asp

Kan tillägga att klänningen som jag fick hem är exakt en kopia och därför är jag så himla nöjd.

Ja, du skillnaden som jag tror är att chiffongen är det tunna tyget som de syr fast spetsen på. gud, vad svårt det är att förklara men min bolero tex är inte bara ren spets. Du skulle nästan komma och titta på min klänning för att få dig en uppfattning, vi bor ju ändå i samma stad.

• Bruden Ringman

Lotta49, det vore jättesnällt om jag fick kolla på din klänning innan jag gör min beställning. Skulle ju helst av allt vilja ha min "favvo" som de inte har i sortimentet, men har lovat att sy upp med 90% likhet med originalet. Då kan jag ju bara referera till din klännings tyg, att jag vill ha den typen

• lotta49

Ja, men ta min mailadress så kan du få mitt nummer. jag är ju som sagt hemma hela dagarna nu och det spelar ingen roll när du kommer

www.lotta49@hotmail.com

• lotta49

Har du någon blid på klänningen du tänkt dig? Du kanske kan maila med den, är nyfiken

Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?