• lillnalle

Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?

Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)

• Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
  • Bruden Ringman

Ni har alltså själva fått ringa henne varje gång för att få reda på allt? Tycker jag är en konstig strategi och man ska få sälja, speciellt till ett bröllop där hon skulle kunna sälja hur mycket som helst.

Ni vet alltså inte ännu vad kalaset kommer att kosta? Det är strongt gjort.

Ska åka in till en bröllopsbutik i Örebro och kolla på lite klänningar. Såg att de hade det märket som jag är sugen på. Men den är väl lika dyr som i Stockholm. Fast då kan jag ju prova den igen för att se om den verkligen är drömmen

Tycker också att det känns lite si så där att min m2b inte heller fick prova sina kläder hos Gittan förrens i maj. Hon pratade något om att det skulle komma in mer då till män. Blir ju lite stressad eftersom vi förmodligen åker på att sy upp likadana kläder till våra barn om det inte finns i samma färger som min m2b väljer. Och då känns maj lite stressigt om hon har studentbalen och alla andra sommarbröllop att fixa innan. Samt att jag nog eventuellt behöver hjälp med att fixa till den klänning som jag själv ska ha (om jag nu hittar någon någongång )

• lotta49

Jag är så himla besviken !!

Det blir inte kupolen för oss. De har catering på nyår som de tjänar bättre på än att ta emot oss och vår fest.

Är så himla besviken eftersom det verkade så himla lovande från början. Nu får vi börja om från noll igen och försöka hitta en lokal och någon som kan ta emot oss på Nyårsafton...suck vad jobbigt det blev....

• Mimsan75

Bruden Ringman, även jag fick faktiskt ringa själv för att få information jag blivit lovad, trots att hon hela tiden sa att hon skulle höra av sig. Lite trist, fick din man ngn mer information idag när han ringde henne förresten?

• Mimsan75

Åh Lotta, guud vad tråkigt

Hur många gäster vad det ni skulle vara, vi kanske kan hjälpas åt att komma på alternativ?

• lotta49

Vi blir ca 65 gäster som det ser ut just nu. Min mamma har anmält sig frivilligt till att hjälpa oss att försöka hitta en bra lokal så hon har fått i uppdrag att ringa till Pärltupen på fredag.

Men jag vore ytterst tacksam om någon kunde tipsa om ett ställe som ligger i stan. mer än hälften av våra gäster kommer utifrån och eftersom vi betalar deras övernattning så har vi inte råd att köra dom någon längre sträcka.

Därför vore det bra om stället ligger så centralt som det bara går.

Behöver era tips tjejer!!

• lotta49

Pärltuppen ska det ju stå

• viktualia

lotta49 - tungt värre och märkligt att de inte kunde säga det från början!! de har ju haft catering på nyårsafton några år och det var ju inte helt otippat att de skulle upprepa cateringidén. Så då är det ju jättekonstigt att de inte kunde säga nej från början!

Vad generöst av er att stå för gästernas övernattning! Det gjorde inte vi, alla våra 70 gäster fick boka och betala sitt boende själva....

Hoppas att ni hittar nån lösning på frågan!

• Mimsan75

Musikpalatset finns ju... har inte varit där så många gånger men det är ju en ganska läcker lokal + att det ligger centralt.

Det är den jag kommer på nu på direkten... ska fundera mer... återkommer

• Bruden Ringman

Jag lider verkligen med dig lotta49. Undrar också hur fräcka vissa kan vara och bara dra sig ur för att de tjänar mer pengar på något annat. Har man lovat så har man. Hade ju själv problem med lokalbiten för ett tag sedan så tyvärr kan jag inte hjälpa dig i den frågan. Men har ni kollat Labbsand (eller är det någon annan som ska vara där)? Osså har ni ju Statt mitt i stan (de har ju en festvåning) och vad jag vet brukar det väl inte vara något där en nyårsafton. Kolla hembygdsgården i nedre Aggerud. Se där, jag kom på några alt i varje fall

Schysst att betala gästernas övernattning Vi betalar inte ens deras transport till och från festen . Men det finns ju en busshållsplats på E18 kan väl ge gästerna en 20:a så de kommer in till stan igen.

Mimsan, m2b hann inte ner till Gittan på "Ring-listan" får bli ett projekt för morgondagen. Blir faktiskt lite irriterad på att hon är så virrig så hon inte kommer ihåg att ringa när hon ska få tjäna pengar.

Dock ska vi träffa Wärdshuset och Sandra nästa tisdag och onsdag för att "kohandla" om maten. Tycker att det är en dyr historia när vi börjar räkna i excel, men smakar det så kostar det .

• Bruden Ringman

Lotta49, kolla även med Wärdshuset, har inte de festlokaler på Karlskoga Hotell (eller vad det nu heter där restaurangen ligger)?

Mitt tips är att ringa alla tänkbara och otänkbara ställen så fort som möjligt och bara boka allt som är ledigt, sedan kan ni sätta er ned i lugn och ro och tänka igenom om ni har fler bokade alternativ. Risken är ju att nyårsafton är en kväll när dessa lokaler är upptagna annars. Be att få en sista dag för att lämna definitivt besked om ni ska ha lokalen eller ej. (Det kanske ni har tänkt på redan, men vill bara så gärna hjälpa er).

Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?