Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Hjälp jag får snart hjärtinfarkt för det här med att välja klänning! i dag var jag på Garamaj och provade 5 klänningar. En var ju så himla fin och verkligen jag men den kostar 13000kr, är det värt det? Klänningen som jag innan provningen i dag tyckte var finnast, Romantica modell Illinos med grå/svart mönster,var såld i går när jag skulle pröva om den:( Hur lätt är det då att bestämma sig när man bara har provat den 1 gång "suck". Ringde Gittan och frågade hur mkt hon skulle ha för den och gissa hon låg 3200 kr under Stockholmspriserna, den klänningen skulle alltså kosta 4000kr.
Hur skulle ni göra tjejer?
Skulle aldrig köpa en klänning för 13000 kr, helt åt skogen för mycket pengar. Min favvo kostar 11000 kr, men vägrar betala de pengarna. Ska ev beställa den från utlandet, typ Kina, kostar nog 500-3000 kr har jag forskat fram. Du ska inte hänga på i det "vågade gänget" och beställa en? Tar ca 1 månad att få hem den vad jag vet.
Tror inte att jag kan hitta en Garamaj klänning utomlands, inte den här iallafall för den fanns inte i mer än en upplaga. Jag kan inte ens titta på den på nätet:( Tror att jag beställer från Gittan.
Du kan ju maila en bild så syr de upp en på beställning. Det tänkte jag göra, har inte heller hittat min favvo på nätet, men det går att sy upp, finns massor med brudar som gjort det
Jag fick inte ta kort på klänningen så det finns ingen bild på klänningen.
hur ser din kläning ut Bruden ringman?
Men har de den inte på hemsidan då?
Här är min
www.splasposa.com/entrada_index.asp
välj:
"Make your choice"
"Glam"
"Sidan två och klänningen i mitten"
Tänkte maila bilder till Kina och fråga vad de ska ha för den.
Den satt som ett smäck.
Den här är inte heller så dum, fast utan korsettsnörning. Det var en brud som beställt den från Australien för tot 1000 kr (ink frakt) tycker jag låter som en kanonaffär.
www.maggiesottero.com/dress.aspx&keywordType=any&page=0&pageSize=8&style=J182
Ringman - kära nån... stilig klänning.. men tack för att jag inte ska ha på mig den... fniss fniss... undrar just hur en liten kort och tjock dam som jag hade sett ut i den....
*fnissar så jag studsar i soffan*
Bruden ringman: Verkligen jättefin klänning:) Vilken affär hade den i stockholm?
Lillnalle, den första klänningen är en La Sposa, provade den på Stockholm Brud och Fest. Helt kanon service i butiken med jätteduktiga tjejer som jobbar där. Är med sorg i hjärtat jag inte vill beställa den av dem, är hutlöst med 11000 kr för en klänning. Å andra sidan är det 16 veckors leverans, så läge att bestämma sig nu.
Den andra klänningen är en Maggie Sottero, har aldrig provat den eller sett den i verkligheten, men tycker den är urläcker, men som sagt Vickan, undrar just hur tight den är egentligen. Kan inte vara några stora steg man kan ta i den
. Men den är ju snygg och är inte det viktigast
. Kanske om jag står upp hela bröllopsfesten och skiter i att äta något, då borde det gå, men hur kul är det då