Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Hej på er tjejer, hur går det med klänningsbekymren?
Lillnalle hur var klänningen du skulle prova... såå nyfiken, den var ju så fin på bild. Förresten så har jag en riktigt snygg aftonklänning i sjöjungfrumodell som skulle passa ett smokingbröllop. Kanske kan tänka mig att sälja den eller hyra ut den till dig om du är intresserad. Maila mig om du vill se bilder mimmi_kahl@yahoo.se
Ringman, har du kommit till ngt beslut då? Blir det kinaklänning? Kan ju bli en bra affär om man hittar en bra försäljare. Spännande att inbjudningarna är ute nu, vad blev antalet inbjudna på i slutändan?
Ansu och snäckan är ju "klara" med klänningarna, Lotta var väl oxå klar va? vilka har jag glömt nu då??
Väntar med spänning på lägesrapport
Mimsan, är på g med en "Kinaklänning", ska surfa runt lite på ebay och andra sidor först. Antalet inbjudan stannade vid 52 personer, lagomt för oss. De har fått inbjudningarna nu och har börjat att tacka ja. Håller annars på med vår hemsida mest (glömde bort den bland allt annat) och sedan är det ju PM och tentadags snart så det är många timmar på nätet just nu. Och pricken över i:t, lilleman är sjuk så nu vet jag verkligen vad jag ska göra veckan som kommer.
Jag längtar ihjäl mig till klänningarna kommer. Beställde ju även till min syster som gifter sig i sommar.
Det senaste mailet jag fick från 1Koo var att klänningarna bör komma till mig i mitten på mars, detta pga att de firat nyår nyss.
Mina brudskor från USA kom här om dagen och de är så läckra. Eftersom jag gifter mig på vintern har jag köpt stövlar att ha i kyrkan och inför fotograferingen.
Håller dock på att hitta ett par extraskor att ha på kvällen när man ska svänga loss.
lotta49, nu har vi diskuterat klänningar här i det oändliga så jag har glömt bort, så frågar igen, var det en färdig klänning du beställde eller en uppsydd efter dina önskemål?
Vilken sömmerska anlitar du här i Sverige om du behöver göra ändringar på den (typ sy in, lägga upp)?
Är nämligen hur sugen som helst på att fixa en Kina, men eftersom jag inte är en riktig risktagare så måste jag ställa 2000 frågor först till alla som redan har beställt för att få koll på läget. Och så kan jag ingenting om att handla klänningar via nätet.
Jag har beställt en superfin klänning från 1Koo, ska försöka lägga in länken lite senare då den ligger på min dator hemma.
Om någonting skulle behöva ändras har jag min mammas vännina att ta till. Hon är jätteduktig och kan säkert hjälpa mig om det skulle behövas. Annars så vet jag ingen så där direkt i stan men någon borde det väl finnas.
Jag har tänkt så här: Den klänningen som jag beställt kostar mig 1200 kr med frakt. Om någonting blir fel och den måste lämnas in för korrigering så har jag ändå tjänat på det. Hellre det än att köpa en klänning för 5-7000 kr som sen inte blir bra ändå.
Jag chansar i alla fall och köper via 1Koo. Klänningarna är på G så då berättar jag gärna mer om hur de blev.
Mimsan75: Jag avbokade provningen av klänningen i uppsala, har bestämt mig för att köpa en av Gittan. Maila mig om ni vill se den på mig;) då kanske ni känner igen mig, vem vet:)lillnalle_66@hotmail.com
I dag har vi nästan blivit klara med våra inbjudningar, men m2b har inte gjort klart hemsidan än så vi väntar med att skicka ut dem fram till dess. Maila mig om ni vill se dem:)
lotta49: Vart skickade du efter dina skor ifrån?
lillnalle: Det finns en tjej som heter Natalie som säljer skor via Köp & Sälj här på BT. jag satte in en annons där jag sökte skor och hon mailade bilder till mig på de skor hon hade.
Hon köper in dem ifrån USA och så kommer de på posten. jag var lite tveksam i början men det fungerade klockrent. jag betalade in pengar på hennes konto, sen beställde hon skorna åt mig och jag fick ett mail med ett kolli nummer så jag kunde följa försändelsen ända från USA till mig.
Enligt beställningen skulle skorna komma till mig som i morgon men de kom redan i fredags så det tog bara 5 dagar så hade jag dom.
Om du vill kan jag maila dig bilder på dem.
Här kommer också länken till min brudklänning:
www.1koo.com/wedding/itemdetailc.asp
och scrolla ner för större bild.
Lillnalle: You got mail!
lotta49 - har mailat dig ang dojjor
och vilken SNYGG klänning!!!
Viktualia:
Tack! Såg ditt mail och ska fundera lite på saken men det ser lovande ut. Tyckte om att det inte var så hög klack på dem.