• lillnalle

Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?

Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)

• Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
  • lotta49

Tack för alla tips, det underlätta verkligen att få hjälp från er då man riskerar att bli lite hemmablind.

Labbsand hade vi funderat på men det var lite mycket pengar för för liten service tyckte vi(se tidigare i tråden)

Eftersom vi alla ska sova på just statt så hade vi pratat om att eventuellt ha festen där men vi kände ändå att vi ville vara någon annanstans så att vi kommer ifrån alla sen när vi åker till Hotellet om ni förstår vad jag menar

Vill få lite lugn och ro

Jag har skrivit ner de andra ställena så vi ska sätta oss och ringa runt nu.

Som sagt, vi vill ju vara ute i god tid då Nyårsafton inte är en vanlig dag precis!

• lotta49

Jo, förresten så kan jag skriva att jag också tycker det är dåligt då vi halvt som halvt blev lovade att få vara där och så tar de cateringen före.

Nåväl, de vill väl tjäna så mycket så pengar som möjligt, det är väl förståeligt...

• viktualia

Lotta49 - en spontan fråga: Är det verkligen LUGNT på Statt på nyårsnatten?!?

• Bruden Ringman

Jag skulle nog överväga Labbsand igen, det är ju himla fint därute, speciellt på nyårsafton när man kan se fyrverkerierna i stan över sjön. Och det ingår väl städning i priset, det enda ni behöver göra är väl att ta reda på era egna saker dagen efter? I vår lokal ingår inte städning, så det åker vi på att betala för och har inte en aning om vad det kostar, så summa kardemumma blir nog samma pris ungefär i slutänden som att ta Labbsand.

• Ansu

Vad tråkigt Lotta49, hoppas det ordnar sig.
    Det jag kommer på är

GUla villan uppe på berget vid Bofors, det hyrs ut numera har jag hört.

Gamla Underbar står ju tom, vet inte om man kan hyra det kanske.

• Mimsan75

Ja Ansu, tänkte oxå föreslå Underbar, den lokalen är ju faktiskt ganska häftig och säkert ganska lagom till det antalet gäster.

• Bruden Ringman

Har varit på bröllopsfest på Underbar när Lagerstam hade det. Det var helt perfekt. Det är väl Mats Göransson som äger det nu?

• lotta49

Ja, lokalen är perfekt rent lägesmässigt. Men det finns ju alltid en risk att det kommer "objudna" och rycker i dörren eftersom det ligger på torget.

Gud va svårt det blev, vi hade verkligen ställt in oss på Kupolen....

• lillnalle

Lotta49: tråkigt tjejen! Kan tyvärr inte hjälpa dig eftersom jag inte känner till karlskoga så bra längre eftersom jag inte bott där på många år. Tur att vi har de andra att ta hjälp av:)

Nu har jag i allafall bokat en provsmakning av menyn hos sandra. Vi tar med oss våra föräldrar så får de vara med och bestämma och så blir det ett tillfälle att ses allihop:)
    Trevlig helg på er tjejer!

• Mimsan75

Hej tjejer! Hoppas allt är bra med er så här på fredagseftermiddagen.

Lotta, jag tror jag var på samma bröllopsfest på Underbar som Ringman, lokalen var riktigt bra för det ändamålet. Det är ju persienner i fönstrena ut mot torget som ni kan dra ner om ni vill stänga ute nyfikna

Ett annat förslag på lokal kan ju vara Prisma (folkets hus) inte så jätterolig lokal, men med lite fantasi och dekoration så löser man det mesta Den ligger ju iaf centralt.

Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?