• lillnalle

Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?

Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)

• Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
  • Bruden Ringman

Lotta49, vad tråkigt att den lilla parveln inte verkar kunna hålla på sig lugn ett tag till. Vilken liten rackare.

Kul att allt har ordnat sig för er med lokal, kyrka osv. Vad gäller AC-foto har jag ingen som helst koll på vad han tar, har aldrig varit något alternativ för oss då vi tycker att Saxin har gjort kanonjobb åt oss tidigare

Åååå, kan inte vi få se bilder på klänningarna? Vart beställde du ifrån? Är på g själv med att beställa en från Kina, väljer mellan Kanacca och 1Koo. Skickade först en bild till dem med favvon. Men har nu ångrat mig då jag tror att tyget kanske inte blir så bra jämfört med originalet (broderad spets med pärlor och stenar) så nu är jag inne på att ta någon av deras "original" som jag kanske gör några smärre ändringar på. Men det arbetet har fått ligga lite i träda, nu är det skolan som tar all tid

• lotta49

Hej! Bilder kommer snart, jag lovar. Min klänning har en hel del spets i sig, dels i släpet men sen ingår en bolero i spets med trumpetärmar och det är verkligen jättevackert gjort.

Min syster har pärlor längst hela livet och det var också klockrent gjort. Inget slarv eller lösa trådar vad vi kunde se.

Är verkligen jättenöjd men 1Koo, både deras trevliga service och bemötande samt självklart deras jobb med mina klänningar.

• Mimsan75

Hej tjejer,

och välkommen mian73 Kul med fler Karlskoga brudar, vi hade förresten samma upplägg på bröllopsdagen som ni, bara släkt på vigsel och middag sen stor fest med alla, alltså släkt+vänner.

Det blev lyckat.

Lotta tråkigt att höra att bebben vill starta livet lite för tidigt, hoppas du lyckas knipa . Kul att höra att du är nöjd med klänningarna, är liksom Ringman ruskigt nyfiken (såklart, det är ju jag ).

Hoppas ni får en trevlig helg tjejer själv ska jag jobba

• lillnalle

Välkomen in i leken mian73:) Du måste ju vara mitt i planeringen om du ska gifta dig i sommar! Jag har kommit en bra bit på väg tycker jag, ska gifta mig på ölsboda herrgård den 25 augusti men bor i Stockholm sen många år.
    I slutet av denna månad ska vi skicka iväg inbjudningarna och i början av april ska jag och min mor åka till örebro och prova tårtor mums:) Tycker inte att karlskogas bagerier hade något roligt att erbjuda.

• lillnalle

Glömde säga att jag ska träffa min solist idag :) Llite spännande hihi

• mian73

Hej på er!
    Mailade Åsa på Labbsand om hyra av festlokal men fick tyvärr svar att de inte kan ta emot bokningar i Labbsand den 21 juli. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på istället. Vi kommer att ha en fest för släkt och vänner efter vigseln och det blir väl säkert runt 50 personer. Jag tror vi ska ha buffé så vi behöver en ganska stor lokal där vi kan ha catering eller egen lagad mat...Plats för dansgolv måste det självklart finnas...Alla tips emottages tacksamt!!!

• Bruden Ringman

Hmm, mian73, tänker så det knakar. Ring Gittan på Zari och kolla Ölsboda Herrgård med henne. Annars har du Bofors Hotell, Karlskoga Wärdshus, Statt (festvåningen), Musikpalatset, Kupolen. Ja, det var väl vad jag kom på så här mitt i natten under min paus från studierna.

Bara en försiktig fråga från lilla mig, varför har ni inte bokat lokal tidigare Jag vill inte oroa er, men jag skulle vara lite smått stressad över det. Mitt i semestern och högsäsongen för bröllop.
    När ska ni skicka ut inbjudningarna är ju nyfiken som bara den på vem du är, men antar att vi inget får veta förens de är ute

• mian73

Hej!
    Tack för tipsen. Ska kolla upp det snarast. Vi är lite sent ute med bokning av lokal då vi först inte tänkt att gifta oss på sommaren. Sen blev det så och då är det bara att sätta fart.
    Lokalen är faktiskt det som jag funderar mest över nu...det andra är ordnat ganska bra i alla fall. Har inte bestämt klänning ännu tyvärr (det är inte lätt alltså)...m2b hyr kläder på Zari, tärna klar, bestman klar, toastmaster klar. band som spelar på festen klart, solist i kyrkan klar. Maten - har en kollega med cateringerfarenhet som kommit med massor av tips vad vi kan äta, hur vi ska lägga upp det mm så den biten känner jag mig ganska lugn med. Inbjudningar är inte riktigt färdiga. Men vi har bestämt att vi ska köra med färgerna guld, creme och mörkrött. Oj, nu hojar dottern. Har lovat att leka kurragömma med henne. Synd att jag kom in i planeringen så sent. Nu kan ju jag inte ge er några råd som redan är så långt framme i planeringen utan nu är det jag som behöver hjälp av er hela tiden...

• Bruden Ringman

Mian73, har du kollat hos zari efter klänning? Jag var där men hittade ingen, men nu kanske hon har fått in lite nytt . Ska själv kolla en gång först i Örebro, men är helt inne på att beställa en från Kina (har fått prisuppgift på 1600-1800 kr) som hittat och med bara 4-6 veckors leverans. Då är det en helt ny uppsydd efter bilder jag skickat in.

Vilket band ska ni ha och i vilken kyrka gifter ni er i?

Har ni "flaggat" för någon att ni tänker gifta er i sommar? Tänkte på att ni gör det mitt i semestern så att inte era gäster hinner boka resor etc eftersom ni ännu inte skickat ut inbjudningarna. Men det kanske är vi som är tidigt ute, vi skickade våra för 2 veckor sedan och vi gifter oss 11/8 med OSA 30/6 för att hinna få ordning på det sista med maten, personalen och tårtan.

• Mimsan75

mian73, fler förslag på lokaler, Espenäs (bygdegillet har hand om den) Degernäs herrgård, golfklubben har ju tagit över och den jag har ingen koll på hur långt de kommit i planeringen, men jag har hört att tanken ska vara att den även ska kunna hyras ut till ex bröllopsfester.

Ringman, hur går det med pluggandet? Låter som om du har det tufft nu MEN det är klart att det går, du är ju en tuff tjej, pepp pepp

SNÄCKAN, var är du? Länge sedan...

Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?