Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Lillnalle: om du kan tänka dig en begagnad klänning, så släng ut en annons på Köp/Sälj med namnet på "din" klänning.
Annars som vi sagt innan, kör på Kina. Det är många som blivit jättenöjda som beställt därifrån. Efter vad jag läst så tydigen MillyBridal de som gör de finast kvalitetsmässigt, medans 1Koo är lite billigare.
Skickade inbjudningskorten igår på posten. Nu är jag lite pirrig, snart börjar posten att delas ut
.
Frågade posttanten om de hade några fina frimärken att sätta på (ja, jag vet att det är en petitess, men hur kul är det att förstöra fina brev med någon ful älg eller något annat "konstnärligt?) och de hade faktiskt brevporton med hjärtan, så det passade ju himla bra tycker jag
Hahahahaha ja varje detalj e viktiga;) jag ska försöka bli klar med mina denna helg.
Ska även bestämma mig för en klänning... Har i allafall valt bort Garamaj, det går inte att köpa en klänning för 13000. Fick i veckan reda på att vi e bjudna på ett smokingbröllop på yxstaholmsslott 5 maj och då behöver jag ju en coktailklänning och min m2b en smoking så vi räknar med 5000 på bara kläder till det bröllopet "suck". Men jag ser ändå fram emot att få klä upp sig lite extra, det e inte varje dag som jag går i en coktailklänning:)
lillnalle -ååååå jag vill också gå på cocktailbröllop! FY vad avis jag blir! Men men.. jag ska gå på bankett i Gyllene salen på Sthlm stadshus, dock mindre fin fest än vad det låter som.. men lite coolt att få sitta där och äta!
Lillnalle, kan tipsa om Gittan (igen) för köp av smoking till din m2b (om han inte redan har någon). Min m2b köpte sin där, kostade väl max 2000 kr med allt (2 år sedan). Skitsnygg i svart.
Vad gäller cocktailklänning, har nog Gittan det med. Såg att hennes fest- och balklänningar säljs för 750-1500 kr när jag var nere hos henne för ett par veckor sedan. Kanske finns något där?
Ringman - jag såg en vansinnigt snygg aftonklänning hos Gittan, en mörklila Nixa i min storlek... hon skulle bara ha typ 800 spänn för den.. men jag höll mig, har faktiskt inget behov... *suckar*
En sur sak är att de flesta av mina kompisar som har haft planer på att gifta sig, redan har gjort det. Väldigt få kvar att hoppas på. Eller ja... det är klart att det finns några singlar och några som är sambo.. men hm... de flesta har nog passerat.. Jag vill OCKSÅ ha inbjudan till bröllop!!!!
Vickan, vi har inte varit på många bröllop i livet, alla är typ ogifta och ingen verkar vilja gifta sig heller (just nu ivarje fall) så vi hoppas på att om vi startar "karusellen" kanske resten hänger på de kommande åren (dominoeffekt) . Men det är ju mysigt med bröllop, man blir typ nykär på nytt.
Nu är det nog några som har fått inbjudan i sina postlådor .
Satan vilken fredagsångest jag har, får inte mycket gjort på jobbet, Tur att det är dags för lunch snart
Har beslutsångest över klänningsprobelemet också, har nu två favvo. Måste få tag i bruden som beställde den från Maggie Sottero för lite "rådgivning"
Tjerer har jag frågat vad ni ska ha för solist och vilka låtar ni ska ha?
Vi ska ha denna tjej, hittade henne på nätet:) www.jessicaandersson.be/lyssna.htm
lillnalle - min brorsas tjej råkar vara utbildad musikalartist och vansinnigt duktig på att sjunga. Hon och min ingifta morbror (som är en stjärna på piano) framförde "Ett liv för mig" och "Som en stjärna" hur vackert som helst!
Vi har några tänkbara alternativ i bekantskapskretsen som både sjunger och spelar. Har inte riktigt tagit tag i den biten ännu, men känns inte som någon panik då alla dessa är bjudna på bröllopet. Så det ordnar sig nog. Har mer panik över att jag borde fixa en klänning och ring snart. Men nu är det skolarbete som hägrar för hela slanten, så detta angenäma problem får jag ta tag i när PM och tentor är klart i slutet av mars