• lillnalle

Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?

Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)

• Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
  • Ansu

Jag har inte börjat ännu så vi får väl se hur det går. Jag är inte sådär pysslig av mig i vanliga fall så det kanske slutar med att vi köper in färdiga vi med

• Bruden Ringman

Lillnalle, då kanske vi stöter på varandra i morgon på mässan är hur laddad som helst, blir lite av "kickoffen" för bröllopet. Sedan väntar god mat och vin på någon mysig restaurang.

Inbjudningarna har vi inte ens hunnit fundera på, men har någon "vag" skiss i huvudet om hur de borde se ut, men vet inte om det blir syster som pysslar till dem eller om vi beställer färdiga. Viktualia, det verkar ju väldigt smidigt!

• lillnalle

Ja kanske det men jag vet inte vem du e;) Jag och min blivande kommer att börja pyssla med inbjudningskorten i morgon efter mässan. Har redan provat att göra ett kort så nu e det bara att köra:)

• Bruden Ringman

Bröllopsmässan i Stockholm var kanon. Framförallt fick den lite "fart" på oss = vi har kommit ur "svackan". Så nu är det nytt ös, ska kolla på en av två lokaler på torsdag, Villingsbergs Herrgård. Och nästa vecka bär det av till zari för div planering och diskussion kring Ölsboda Herrgård. Hittade typen av "ring" som vi skulle kunna tänka oss och sambon insisterar på att vi ska ha bakelser istället för tårta, han är helfrälst på dem som vi såg på mässan. Är dock lite besviken på att det inte var mycket kläder och klänningar på mässan, mest fotografer och ringar. Men inspiration gav den. Så nu är planeringen i full gång igen .

• Ansu

Viktualia: Tjaa.. det blev inte så mycket inbjudningskort i helgen ivarjefall... suck... måste ta tag i detta nu.. förstår inte varför helgerna går så himla fort. På fredagen tycker man att man har "oceaner av tid" till det är måndag igen. Men så är man plötsligt där igen.. Jaja det får bli nya tag igen.

Bruden Ringman: Kul att Bröllopsmässan var kul och inspirerande.

• snäckan80

Hej allihop.
    Hoppas allt är bra med er. Var också på mässa i helgen i Malmö. Har nu bokat florist och ska boka tid för m2bs' kläder imorgon. Äntligen.
    Bara en sak. När jag pratade med honom igår så blev han förvånad över att vi ska ha färgtema.. pust. män. Han sa till mig i höstas att bestäm du så blir det nog bra. Han tycker det är löjligt. Jaja efter ett tag så släppte vi det och jag tror att han fattade att det är trevligt om det (även om vi vill att det ska vara avslappnat) känns som en helhet. Jaja var bara tvungen att skriva av mig om denna petitess.
    Köpte en bok om att göra inbjudningar själv så nu ska vi börja med det. Känns bra att fått lite ny inspiration.
    Kram på er

• viktualia

snäckan80 - åtminstone MIN prins vaknade sisådär 1,5 månad före bröllop och sen engagerade han sig järnet!

Och det där med färgtema kan låta flummig. Bättre att ta upp frågan från "andra hållet" dvs säga: vilken färg tycker du att dukar, servetter, bordsdekorationer osv ska ha - det är väl bra om färgerna stämmer ihop!?!

Sånt funkade i alla fall på min sötnos och vi hade vinrött/mörkt mellanblått som tema.

• Bruden Ringman

snäckan80; Har bollat idéer fram och tillbaka med min m2b och han har väl hittils lyssnat med ett "halvt" öra. Men så hände något när han var med på mässan i helgen. Då trillade alla "tio-öringar ner" och helt plötsligt är det nog han som är mer noga med färger, inbjudan, dukning etc. Är i ett positivt chocktillstånd, att en man (och min man2b som brukar överlåta "pysslet" till mig) kunde ha så mycket idéer. Känns jättekul, vårt bröllop är verkligen ett gemensamt projekt. Alltså tips till er alla, ta inte med mamma, syster etc på mässor, ta med m2b. Och låt honom läsa alla tidningar etc som ni kommer över. Jag tror också att de tycker det är himla kul att få en chans att få vara med och bestämma, det är ju inte "brudens" dag (vissa blir ju bridezillas) det är ju "vår dag"..

Ansu; Hur har ni tänkt att göra er inbjudan och vart har ni köpt materialet? Har ännu inte kommit till skott med detta projekt ännu, har överlåtit till min syster att fixa fram några prototyper.

• Bruden Ringman

Och nu till ringarna:

Såg en hel del fin fina ringar på mässan i helgen. Vart har ni alla köpt/tänkt att köpa era ringar? Vilken kvalité har era ev stenar?

• snäckan80

Tack...
    Han var med förra året och tittade när vi var nyförlovade så han var inte med i år. Gick med en väninna. Han började dock bläddra lite i de tidningar jag köpt. Jaja han har i alla fall gått med på att fixa kläder snart så det är alltid nåt. skainte gnälla ... vi ska snart sätta oss med inbjudningar. Det lossnar väl snart.

Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?