Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Ja, jag hänger nog på nästa gång, även om det får bli vatten i stället för vin för min del Har haft lite problem med datorn så jag har knappt hunnit läsa i kapp men har sett att ni planerat träff tidigare. Kul om man kan träffa fler i "planeringsstadiet".
Upptäckte er tråd när jag var inne och läste på lunchen, så många sidor jag kunde knappt hålla mig tills jag kom hem. Blev så glad, jag är en inflyttad bride-to-be (15/9-07 är det tänkt att gå av stapeln)... såg era tips och kommentarer om plats, mat, foto, smink verkligen ett stort tack. Vi har bokat karlskoga kyrka och prel labbsand. Det stora nu är mat, särskilt eftersom jag har specialkost. Ett bra ställe till bröllopsnatten vore också bra. Synd förresten att jag läste denna tråd idag, en dag efter er after work, nästa gång hänger jag också gärna på!!!
hej och välkommen, kul nu börjar vi bli ett gediget gäng med både urinvånare, in- och utflyttade brudar!
Själv tycker jag att det bara finns tre ställen i Karlskoga att tillbringa bröllopsnatten på: Hemma, Bofors Hotell eller Bofors Herrgård. Vi har själva inte bestämt ännu vad vi gör denna natt (läs morgon) Men har någon något annat tips så välkomnar jag det!
Cateringföretag i stan är Lagerstams Catering, Karlskoga Wärdshus, Pärltuppen, Lunedet, Restaurang Masten etc (har säkert glömt något bra ställe Kolla deras hemsidor och vissa tror jag man får ringa till för att få lite priser.
Labbsand ska ni helt klart ta, det kommer att bli lyckat. Vi ville ha det från början (är hur fint som helst därute) men tyvärr så blir sommaren fort uppbokad där så det var redan upptaget
tack.
Det som känns tveksamt med labbsand är att vi inte skulle få tillgång till det förrän 17:45 på kvällen och måste städa av på natten vilket vi inte vill och inte be våra gäster om också... men vi får väl höra efter tänkte jag skulle ringa dem snart igen..
Det lutar åt Bofors Hotell som bröllopsnatt...
Kolla Ölsboda Herrgård (Gittan på Zari) annars. Har inte varit inne där själv, men de andra "brudarna" säger att det ska vara fint. Det är ju lite "dåligt" med festlokaler här i Karlskoga av den typen.
Men städa behöver ni väl inte göra själva, bara se till att allt som ni har tagit med dit kommer ur lokalen på natten? Kanske har ni snäll familj/släkt som kan hjälpa er med det? Hur många är ni på bröllopet?
Förresten, ni får väl ändå tillgång till labbsand redan dagen innan för dukning? Det är väl bara så att festen inte kan börja förens de har stängt cafét på kvällen (tror de stänger kl 17).
Lilltjejen80 - välkommen till tråden och KÄRA NÅN - finns det fler inflyttade galningar?!?! Hi hi
Catering och specialmat
Jag är lite allergisk av mig och ville verkligen INTE ha specialmat på mitt eget bröllop. Det funkade strålande när vi caterade mat från Valåsens Golfrestaurang! Dessutom har jag flera vänner som behöver annan specialmat än jag - och de var otroligt nöjda med sin specialmat - så även vegetarianerna.
Så jag kan VARMT rekommendera Sandra på Golfen!
Vi blir runt 60 st (om vi inte bantar listan lite). Jo vi får tillgång dagen före att dekorera och duka etc men att komma ihåg och ta med sig allt därifrån på natten..nja det kanske går får ju planera utifrån det samt be någon ha ett vakande öga på natten... nej det blir inte specialmat nu utan det blir bara "sådan" mat som serveras. Kul att ni rekommenderar Sandra för jag var lite tveksam har nämligen råkat ut för en incident att jag var osäker på om hon/de kunde det här men samtidigt tycker jag om deras framtoning och engagemang och det är viktigt!
Lilltjejen80-Vad är det för incident du råkat ut för?
Vi fick catering via dem på jobbet och då hade de inte alls förstått vad jag var allergisk emot (kändes inte som de förstod allvaret då) eller vad mjölk ingår i (tex haft smör i...). Men då var det ju inte jag som hade dialogen med dem före och här kommer vi ju sitta ner och diskutera igenom det (om de blir dem som gör catering) samt var det någon som sa provsmaka.... Nu har de tydligen stängt till mars och jag som var så sugen på att få komma dit och fråga/planera...känns ju som att mycket vill man ha klart redan nu eller hur?