• lillnalle

Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?

Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)

• Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
  • Bruden Ringman

Saffranin du ser mitt svar ovan.

Då betalar vi för allt för 50 personer, vi har verkligen ingen i vår bekantskapskrets som kan "bidra" med något gratis. Och allt är med, champange och snittar, 2-rätters, tårta, fri sprit, vickning, snacks, lokal, servering, dukning, trycksaker, kläder och skor till brud och brudgum, hår, make, naglar, fotograf, kläder och skor till barnen, blommor, livemusik, transport kyrka-lokal, etc etc.

Känns som om vi kommer hyfsat "billigt" undan...

• Bruden Ringman

32 år var bara lite nyfiken när du var från GBG, har en del gamla klasskompisar som flyttat dit nämligen, så det inte var en av dem som dök upp här...

• Bruden Ringman

Guuud vilket fint ställa saffranin, vårt ställe kan nog knappast mäta sig med det, antagligen därför priset skiljer sig lite åt..

Vad ska ni ha för mat?

• viktualia

I våra 60 tusen ingick allt utom resan.

Vi hade 70 gäster; serveringspersonal, 3 rätters catering, dricka från Systemet/Ica, tårta, kläder till mig, kläder till maken, hår och make up, blommor, allt papper : inbjudan, tackkort, all fotografi, dukning, transport och nya lakan till bröllopsnatten ( sov hemma) + säkert tusen andra smågrejor.

• Bruden Ringman

Ho ho ho...kan jag få reda på vart ni "köpte" allt från och vad det kostade?

Kommer ju inte ihåg allt vi "tjatat" om..

• viktualia

Fnitter.... jag kanske borde sammanställa ett excelark med alla leverantörer och kostnader... *orka*

öööö ett försök:
    Bukett - Amaryllis - specialbeställd (komponerad av mig) - blev URBILLIG!! Dessutom coursage till maken och ett gäng blommor till bordsdekoration från samma ställe.

Hår och make up - Strå´t vassare - hår bra, make sådär

Transport - vi åkte en gammal amerikaner.. fick tag på han som hade den via mysko kontakter...

Serveringspersonal - min föreningskompis från Örebro + 3 vänner till henne.

Lokal - Labbsand

Dukar - Zari (bordspynt - min mamma sydde löpare)

Catering - Golfen - VANSINNIGT prisvärt!!!!

Ring - Guldfynd i Kga

Tårta - Bagarns brödbod - sådär

Dryck - jag mailade menyn till Systembolagets kundtjänst och fick tips från dem. Sen gick vi till Systemet i Kga och beställde lagom många flaskor. Plus att vi köpte alkoholfritt på Kronhallen.
    Vi serverade: Bubbel till fördrink, vitt vin, rött vin, efterrättsvin (avec köpt på tjänsteresa i Tyskland) och öl från systemet.

Inbjudan kom från kortdesign.se Tackkorten från Saxin

Foto - Saxin och 3800 för 10 bilder i ett album plus 800 spänn för förstoringar som blev julklappar.

Vickning - det var bara lite snacks till vickning och det hade vi köpt på Kronhallen.

Var det allt?!?! Troligen inte... men jag kommer inte på mer på rak arm...

• Bruden Ringman

Ja, får väl "planka" lite av dina idéer vickan för att komma ner lite mer i pris. Borde gå då vi köper alkohol från Tyskland och bara är 50 personer..

• snäckan80

Nu kan jag inte läsa längre utan att säga nåt heller precis som Saffranin (hoppas det blev rätt)
    Jag är också utflugen sen ett par år och bor numera i Skåne. Ska gifta mig 4 aug och bröllopet är förlagt i Skåne. (grrrr på dialekterna, Karlskogamål är helt klart värst men det är klart man vänjer sig väl. Det finns dock delar i Skåne som helt klart är uppe och tävlar med karlskogamålet vad gäller ful dialekt men inte alla). Nog om det.
    Jag var förresten på mimsans bröllop (TACK FÖR EN SUPERTREVLIG FEST TJEJEN) Kommer ni lägga ut fler bilder på er sida?
    Det var gôrtrevlit att se er, hehe. Kommer förhoppningsvis hem snart igen och hälsar på.

Jag är 26 (27 om två veckor) och vi har en budget på ca 100000:- Då är inte bröllopsresa inräknat men vi har en ganska stor gästlista.
    Jaja nog om mig. Kul att se en tråd i alla fall om den gamla hembygden.

• lillnalle

Vill bara välkomna snäckan 80 och Saffranin:)
    Kul att ni ville titta förbi även om ni inte ska gifta er i hemtrakterna. Jag är själv 27 år (28 i år) och kommer från Degerfors. Jag har kommit in i en svacka i planeringen men det blir nog bättre när vi kommr till Gittan i feb. Har iallafall bokat det mesta och det andra har jag i huvudet:)

• Saffranin

Bruden Ringman
    Tror oxå ni kommer billigt undan! Men ni skulle vara på Björkborns herrgård, va? Där är det ju jättefint! (känns skumt att man vet var alla ställen ni pratar om ligger... blir nästan lite sentimental)

Såg föresten att de hade NIXA-klänningar på Zari. Suveränt! Vet du vad det kostar att hyra en klänning med släp ungefär? De jag kollat på kostade 8000 att köpa...

Snäckan80
    Coolt, en från Kga som är lika gammal som jag! Känner dock inte nån som flyttat till Skåne vad jag kan komma på...
    Angående dialekten så tyckte de att jag hade fulast dialekt i hela klassen (85 pers) när jag började på universitetet. Är ändå lite stolt över den och försöker fortsätta med uttryck som "slet sig på cykeln" och alla fina uttal!

Viktualia
    Du var inflyttad va? Trodde nästan inte sånt existerade, men det var ju kul! Välkommen till stan då! (eller nåt... har själv inte bott där på 7 år) Vad tycker du om vår fantastiska dialekt?

Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?