Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Hej och välkommen till oss Saffranin. Kul med ännu en "Karlskoga-brud"...
Du kan ju alltid kolla hos Gittan på Zari, är nog lika enkelt att hyra här som i GBG tror jag och kanske billigar
Hmmm...vickan nu blir jag "besviken" på att du sprider ryktet om "hålan"...
Hörrni, borde jag börja få bråttom förresten? Har ju typ inte gjort ett dugg inför vårt bröllop mer än att boka "alla saker". Har ingen koll på ring, klänning, blommor, mat, tårta etc etc. Tur att jag har koll på vem det är jag ska gifta mig med ivarje fall så det står rätt man där framme vid altaret...
Vickan, vilken oseriös tråd hittar jag dig på då? Lovar att inte avslöja din identitet och kan vara kul att "tjata" om annat än detta eviga bröllop....
Mer OT...
på egen risk www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m1998499.html
Fint så jag kan få något "avkopplande" att läsa ibland.
Saffranin: Läste att ni hade budget 180 000 kr på ert bröllop. Har bara en liten oskyldig fråga, vad är det som kostar så mycket? Blev lite orolig så att vi själva inte har räkna fel i vår budget..
Bruden Ringman
Ja, det kanske vore en idé att kolla på Zari faktiskt. Vilka märken har de där? Har kollat mest på NIXA-klänningar hittills.
När skulle du gifta dig? Själv ska jag ju inte gifta mig förrän i oktober, men det enda jag gjort än är att boka kyrka och festlokal, skrivit ungefärlig gästlista och budget samt nyligen börjat kolla på brudklänningar.
Viktualia
Skulle gärna komma ut ur garderoben i den andra tråden, men nu är det inte den du refererar till här som jag läser utan gravid-tråden och tyvärr är jag inte i rätt läge för den ännu... Men man kan ju drömma! Jag kommer kunna ALLT om graviditetssymtom när det väl blir dags
Kollar här vilkan märken Zari har:
www.brollopstorget.se/Foretag/infosida.php
Var där i lördags och bara snabbspanade, mycket läckra klänningar har hon. Du kan ju alltid åka dit om du är hemma i stan på besök.
Hur gammal är du saffranin?
Saffranin- jaha... jaaa där hänger jag också förstås... även om jag verkligen inte jobbar på att bli gravid... nygift till trots...
Förresten apropå budget: Vi lyckades få hela vårt bröllop att gå runt på 60 tusen kronor. Allt underlättades av att vi var i Karlskoga!
Bruden Ringman
Ja, jag undrar oxå hur i h-vete det kan komma sig att vi ligger så långt över de flesta. (Eller snarare att alla verkar lyckas komma undan med så mkt mindre) Känns inte alls bra, det finns ju egentligen annat att lägga pengar på. Tror att vår siffra framför allt beror på att vi har valt att gifta oss på Thorskogs slott, www.thorskogsslott.se
Kostar 10000 för lokalhyra, 3500 för bröllopssvit, 675/person för 3-rätters, 395/flaska vin m.m.
Från början var det inte alls tänkt att det skulle bli ett så dyrt ställe, men när vi varit där var det kört. Så fint!
För alla andra utgifter har vi använt bröllopstorgets dyraste budget, med förhoppningen att kunna spara in på så mycket som möjligt. Kände att det var bättre att räkna för högt från början än tvärtom.
Vad ligger er budget på?
Viktualia, vi hade väl räknat på max 60 tusen plus ring och resa. Ring och resa ligger utanför då vi tycker att det inte hör till själva "bröllopet" resan blir ju istället för semester det året och ringen ska jag ju ha hela livet...
Men vi "skär" i budgeten varje dag. Och än så länge känner vi oss helnöjda ändå, vi får allt vi vill ha fast med lite översyn av prislappen och lite förhandling så blir det lite billigare..
26 år, ni då?