• lillnalle

Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?

Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)

• Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
  • Bruden Ringman

Har kollat med tider, det är drop in, alltså ingen bokning. Dock mycket folk på lördagar, så vi hänger på ¨låset när det öppnar kl 10.

Men tanken är att jag ska hyra (köpa) av Gittan så Stockholm är endast till för lite modellförslag. Tror att Gittan är billigare och framförallt behöver vi nog mer hjälp av henne med övr familjens kläder, vilket jag inte tänkte fixa med i Stockholm.

Förslag på underklädersaffärer eller har gittan det med?

Tänkte inte ha något "raffigt" utan mer bekvämt som gör att klänningen sitter där den sitter. Det raffiga svidar jag om till på nattkröken, tror iofs att man är lite trött efter festen så det blir väl inte många knop i sänghalmen, men m2b tror att han är hur pigg och nykter som helst. Så det är väl bara att se till att resurser finnes om tillfälle erbjuds...

• viktualia

Gittan har både underkläder, skor, smycken och det mesta som man kan behöva.

Själv köpte jag skor på skoaffären inne på KappAhl (cremefärgade sandaletter i stl 41 -nån?!) och kunde använda underkläder jag redan ägde. Har rätt stor byst och kunde ha en vanlig BH under min klänning (fäste BH-banden i hyskor i klänningen så att de höll allt på plats)

• Bruden Ringman

Tack Viktualia för tipsen. Tänkte också köpa "vanliga" skor på typ Wedins framåt vårkanten när studentskorna kommer, då finns det ju massor med vita att välja på. Känns onödigt att slänga ut dyra pengar på ett par vita skor som man typ aldrig mer använder, de syns ju inte ändå under klännigen. Tyärr har jag stl 37-38.

Ja underkläder blir det nog nyinköp av mtp statusen på de jag redan äger = ruskigt urtvättat och inga resårer kvar knappt. Men det får väl bli något "basic" som jag har på dagen och sedan något lite "lyxigare", som jag aldrig annars skulle köpa, till kvällen. Kanske kan jag behålla kroppsstorleken de kommande åren, då kan jag ta fram dem varje bröllopsdag, vet någon som skulle uppskatta det enormt...

Smycken får nog bli något lånat, något billigt krafs eller något jag redan har. Är inte så mycket för det där med dyra smycken. MER ÄN RINGEN FÖRSTÅS!!!!

Förslag på tiara (ingen drottning Silvia variant, utan en lite smalare och diskretare) samt en slöja? Har gittan detta eller rekommenderar ni beg på nätet?

• viktualia

Gittan har tiaror och jox också. Billiga halsband kan man hitta via länkarna på www.halsband.se

Tiaror går också att köpa via nätet - sök på det.. minns inte nån sajt.

Underkläder - jag hade vanliga svarta bekväma trosor från Lindex och en vanlig bekväm vit BH med genomskinliga band....

Bröllopsnatten - tillbringades hemma och vi var hyfsat pigga konstigt nog. Men jag "befriade mig" från alla kläder hastigt.. ha ha... omväg över sexiga underkläder.. näeee vilket krångel.. ha ha...

• Bruden Ringman

Du har rätt om omvägen med underkläderna...men det finns någon annan som skulle bli mycket besviken. Men jag har uttryckt mig klart och tydligt. Inga tramsiga-kliande korsetter och annat lull lull, jag skulle känna mig grymt utklädd då. Har i sånda fall krävt som motprestation ett par svarta stringkallingar i skinn (vet att han aldrig skulle ta på sig detta så då slipper jag korsetten). Nej det får väl bli något lite finare än vardags men som kan komma till användning fler gånger.

Mmm, det där med vart vi ska spendera bröllopsnatten har vi funderat mycket på. Vi var jättesugna att åka till Hennickehammar (firade 5 årsdagen där) så jag ringde glatt och bokade, reflekterade inte så mycket på vad hon sa för priser. Men när jag sedan lagt på höll jag på att trilla i backen, hör här:

Ankomst sen natt
    Frukost
    Lunch
    Middag
    Övernattning igen
    Frukost

Allt i deras svit

Pris 5500:-, det är ju en halv resa för oss två till utlandet

Nej vi börjar fundera på ett vara hemma istället = problem 2. Vi är inte alls förtjusta i vårt hus längre, vi har letat nytt i snart 3 år. Då känns det sisådär spännande hemma. Vore skönt med en hotellfrukost dagen efter. Det lutar åt att åka till Bofors Hotell och ta ett vanligt hotellrum istället, bara en natt med bara frukost. Eller kanske Svartå herrgård.

• viktualia

Bruden Ringman - vi var inne på att sova på Svartå herrgård.. om det inte hade blivit så att vi åkte på bröllopsresa med start söndag kväll.. så vi sov hemma och tog igen romantikfaktorn när vi kom ner till Mexico istället.

Bofors hotel - kändes konstigt att maken skulle ha utsikt över sitt jobb på bröllopsnatten.. så vi skippade hela grejen...

Dagen efter bröllopet (söndagen) vaknade vi i våra egna sängar och till lunch kom våra familjer och de fixade lunch innan de åkte hem åt varsitt håll. I samband med lunchen öppnade vi alla paket.

• lillnalle

Jag och min blivande kommer att tillbringa bröllopsnatten på svartå herrgård. När vi bokade var det bara 3 dubbelrum lediga så vi tog dem och några enkelrum. Tror inte att alla vill betala så mkt pengar för några timmars sömn. Har även bokat rum på alfred nobel, gunnars i dfs och bruks mässen i dfs.
    Tänkte bjuda på enkel picknik i mina föräldras trädgård dagen efter om vädret tillåter. i samband med lunchen blir det antagligen presentöppning.

• lillnalle

Har i dag köpt in allt vi behöver till inbjudningskorten:) Ska ev pyssla i kväll med min 2:a tärna:)Sååå kul, hoppas det blir som vi tänkt oss!

• Mimsan75

Bruden ringman, jag har mitt halsband och slöja kvar om du skulle vara intresserad, tyvärr inte diademet/tiaran dock.

Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?