Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Kanon glömde sidan med tårtorna:
www.maisiefantaisie.co.uk
Bröllopstårtor -
Vi beställde från Bagarens Brödbod. Det kostade typ 25 kronor biten. Jag avskyr grädde och försökte beställa utan grädde. Resultatet blev en vanlig tårta med sockerkaksbottnar, hallonsylt i ena fyllningen, chokladkräm i den andra. Garneringen på tårtan var riven vit choklad och lite grädde. God men ingen höjdare.
Kollade även Citybageriet (öööö eller vad det nu heter.. ni vet stället mitt emot Jetmacken på Värmlandsvägen). Där skulle de ha 28 kronor biten.
Hörde talas om nån som beställt sin tårta via Berget i Degerfors och den lät mer avancerad och snyggare.
Vad gäller Golfen så frågade vi inte ens Sandra vad man skulle få för hennes 75 kr per bit...
Och Caketopper - alltså de jag såg på Bagarns brödbod var så himla FULA så jag köpte en via www.kakburken.se den här: www.kakburken.se/product_info.php
Tänkte nog sno en idé från ett bröllop i norrland ang Caketopper, de tog två legogubbar och fixade till som brudpar. Praktiskt då kan ju barnen få dem att leka med sedan.. . Ska kolla in dina sidor också. Annars tänkte jag ta piprensare (vita och svarta) och fixa till två streckgubbar att ha som Caketopper. Är lite trött på det traditionella ibland.
Det finns någon kille någonstans i denna stad (eller närområde) som jag var på ett föredrag av för några årsedan. Han gör tårtor (såna där "american style" ni vet) har inte en aning om vad de kostar...
Personligen är jag inget tårtmonster så jag vill inte heller ha något med en massa grädde och sött grejs. Glasstårta kanske??? Närå, funderar starkt på att göra en egen variant. Kanske kan göra en provtårta tills jag fyller och testa på släkten... ..
..
Bruden Ringman - vilka häftiga tårtor!
Ska tillägga att vi hyrde tårtställning från Bagarns brödbod också.. en sån där i flera våningar i en halvcirkel...
Hade ni typ vanlig tårta som monterades på en ställning? Vad tog de för att hyra en tårtställning?
De där brudparen fastnade jag också för, de är urgulliga och charmiga....
ja vi hade helt vanlig tårta (beskriven här ovanför) som ställdes på varje "våning" av ställningen.
minns inte hur mycket hyran var, minns att det var deposition på 300 spänn för ställningen.. sen kanske det var gratis *hm* vet inte riktigt
Visst var de coola de där brudparen till tårtan - vi har kommit på att vi ska ta fram vår caketopper på bröllopsdagarna och ställa det på tårta/mat då... blir nog mysigt!
(glöm inte att maila mig.. har inte fått nåt mail än... även om den där hemliga mailen kan vara lite seg förstås..)
har lite strul just nu med mailen ef min m2b´s uppdatering av datorn i går. Håller på att ringa supporten....
Du som är fr Stockholms omr, vilka butiker för brud ska jag besöka nästa lördag? Hade själv tänkt Brudbutiken, Söders Klädtjänst, Stockholm Brud och Fest
Bruden Ringman - tänk på att boka tid i brudaffärerna.. de är oftast inte så trevliga mot spontankunder!
Kik Sthlm (vars annons finns här på BT, hade jag nog spanat på om jag hade kollat brudgrejor i Sthlm)
Bruden Ringman
Det beror helt på vilken slags klänning du vill ha. Jag själv har kollar in lillys på karlbergsv. och KIK på mäster samuels gatan. KIK hade mkt trevlig personal.