• lillnalle

Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?

Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)

• Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
  • viktualia

jag fyller 30 i april. inga barn. lång utbildning i samhällsvetenskap (och antalet tänkbara tjänster för mig i Kga är inte många). bodde i Sthlm innan jag kom till Kga men kommer från Uppsala.

• Bruden Ringman

Din äkta hälft får väl pendla ett tag då om du skulle få fast i Karlstad/Örebro så kan ni flytta dit...

Ibland får man vara lite kreativ i en sån här liten stad och kanske jobba med något som utbildningen inte är tänkt för egentligen men att man kanske får nytta av utbildningen ändå och att arbetsgivaren ser det som ett plus att man har den...

Nej jag vet, jag ska inte lägga mig i. Har själv en väldigt bred utbildning och kan jobba på väldigt många olika företag. Men det blir samma sak för mig, att så småning om så finns det inte gott om kvalificerade tjänster att välja på som det lönar sig att ha....

Kanske kan du starta eget?

• viktualia

Fniss.. nu är vi ju lite OT.. men japp jag letar efter jobb i Karlstad/Örebro och japp, maken kan tänka sig att pendla åt andra hållet så att säga...

• Mimsan75

Jag håller med er om att restaurang utbudet (om man ens kan kalla de få som finns för restauranger) i Karlskoga suger...

Jag bodde själv i Sthlm mellan -93 och -99
    trodde aldrig jag skulle flytta tillbaka till KGA, men.. kärleken, den kärleken

Jag ångrar faktiskt inte att jag flyttade tillbaka, framförallt inte ur ett föräldraperspektiv. Det jag saknade sedan jag flyttade hit igen var fast jobb, utbud av affärer, som tidigare nämnts restauranger och lokaltrafiken från sthlm såklart!!! Men jag tog körkort illa kvickt.

Utbudet i Sthlm uppskattar jag nästan mer nu (åker dit ofta) än när jag bodde där.

Det där med att jag inte få ngt fast jobb sedan jag flyttat tillbaka var iofs tråkigt, men jag har trots det inte varit arbetslös, och tiden som vikarie har sporrat till studierna. Hoppas nu genom min utbildning att det ska bli mkt lättare att hitta ngt jobb jag faktiskt vill ha, och det verkar hoppfullt

• Bruden Ringman

Är helt ute i cyberrymden, men vad betyder OT (otydlig, otrevlig, otaktisk..vet inte)

Ja ja, det var inte min mening med att vara OT (vad det nu betyder)....

Håller ivarje fall tummarna för dig att det ordnar sig så snart som möjligt. Kan förstå att det inte är kul att inte trivas till 100%. Men men du har ju oss som kanske kan underhålla lite men framförallt din kära man... ...

• Mimsan75

OT står för "off topic" eller liknande, alltså att man diskuterar ngt som egentligen inte hör till ursprungsämnet

• viktualia

Mimsan - körkort skulle ju inte lösa allt, men lite... men som pendlare grubblar jag över NÄR jag ska ha tid?!?! hm... idag kommer jag tex hem vid 18.30 (om inte Bodalsbacken spökar för mycket vill säga)

• Mimsan75

Viktualia förstår att det är svårt tidsmässigt när man jobbar heltid ... men tips kan ju ändå vara,

intensivkurs på semestern kan ju vara ett alternativ, eller om din sambo har körkort, att ta det privat, då kan ni ju övningsköra när ni har tid .

• viktualia

Mimsan - visst är det ett tips.. men vem vill ägna semester åt att häcka i Kga och gå intensivkurs.. hm.. inte jag.. men nån ska jag ta tag i det...

Och Japp, maken har körkort och bil. Men jag blir inte runtskjutsad utan tar mig fram med kollektivtrafik - funkar hyfsat det också

Och från Kga GÅR det att åka till Sthlm över dagen, det har jag gjort flera gånger!

• Bruden Ringman

Viktualia, du verkar tycka att Karlskoga är en riktigt skitstad mtp den icke aktuella intensivkursen under en sommar, men jag tror att det finns kurser som är snabbare än en HEL sommar . Körkort kan jag rekommendera, en sån frihet. Man kan åka vart man vill när man vill dygnet runt, alla dagar i veckan, året om.....

Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?