Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
(har ju aldrig i hela mitt liv öppnat så många paket på en gång som dagen efter bröllopet ändå.. (japp vi öppnade alla då))
Inte så dumt kanske att skippa den, men min idé vet jag kommer uppskattas otroligt mycket, är nog total oväntat. Men själv skulle jag kunna ta pengarna för morgongåvan jag får och lägga på resan eller ringen i stället...får väl bolla idén med blivande...och som du sa, det lär ju vara endel paket ändå att öppna dagen efter...
Hmm..funderar på bussen-frågan tillsammans med vårt toastmasterpar...kan ju vara bra att ha en lokal först och främst att åka från.. ...
Alltså... jag skulle hellre ge maken något nån annan gång än just dagen efter bröllopet...
... tex vi firade 6 år tillsammans i fredags och då uppvaktade vi varandra med blommor, god mat och champange...
Hallå tjejer, det händer mkt här när man e borta någon dag:) Angående det där med morgongåva så gjorde jag så att jag bokade en natt i bröllopssviten i florens och en natt i siena. Vi sticker till toscana 2 dagar efter bröllopet så det tyckte jag passade bra:)
Jag har tänkt att anordna transport till bröllopet och från bröllopet.
mimsan 75: Ni hade verkligen ett bra system som jag kommer fundera närmare på:)
Vad kostar en buss med chafför?
Kul att ni har så många ideér som jag själv inte tänkt på. Funderar ett tag så får vi se vad det blir av...
Är det någon som börjat kolla på ring eller har lite kloka synpunkter. Är så kul att höra vad ni andra tycker som har eller ska gifta er. Annars är det ju mest så att vi bollar idéer med våra närmaste och de är ju inte ens gifta ännu...förutom våra föräldrar, men det var ju typ ett decennie sedan det hände...
Lillnalle, ni skulle vara i Ölsboda va? Vi har ju detta alt som "reserv" från början men som mer och mer nog blir alt nr 1. Har ni varit där och sett lokalen? Var själv där för 10 år sedan, men minns inte så väl. Måste ni fixa allt via Gittan eller kan ni bara hyra lokalen?
Bruden Ringeman
Jag har jobbat på Degernäs herrgård som ngdom och jag hade bestämt att vi skulle gifta oss där. Men när det inte gick så erbjöd sig Gittan att jag fick hyra ölsboda via henne. Vi var och tittade på herrgården 23/12 och jag kan säga att den var så himla romantisk och pampig, inte alls som degernäsherrgård. Entren när man kommer in är grym. Många utrymmen att vara på. Jag blev så förälskad i sovrummet med kvinnans omklädningsrum, ett rum med bänkar på sidorna av rummet och en jättestor spel i guld.Där ska jag byta om:) Herrgården är fortfarande lite sliten men de skulle fortsätta sin renovering under årret så den kanske är ännu finare i aug. Jag tycker bara att det är charmigt! Matsalen är också fn med en stor kakelugn på ena väggen, många fönster. Men det bästa med stället är ju hur den ligger, omringad av vatten:)
jag kan faktiskt inte säga om vi får hyra den utan att Gittan håller i det hela, men vi känner att vi vill ha någon utomstående som styr upp det hela så att föräldrarna får ledigt den dagen:)