• lillnalle

Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?

Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)

• Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
  • Bruden Ringman

HJÄLP!!!
    Har ni fler tips på lokaler i Karlskoga att ha festen i förutom Bofors Herrgård, Björkborns Herrgård, Villingsbergs Herrgård, Bofors Hotell, Kupolen, Labbsand, Ölsboda Herrgård samt alla mat- och gympasalar? Vi har lite tungt just nu med lokal. Björkborn är inte att tänka på (vårt 1:a alt som var bokat och klart, tyvärr får man inte ha varesig dans eller bar inomhus). Vi har Labbsand bokat prel 18/8, men problemet är att min kära mor fyller 50 år 19/8, känns som om det inte är någon optimal kombination. Och vi vill helst ha bröllopet 4 alt 11 augusti. Ölsboda har vi bokat till 11/8, men tycker att det är lite långt för gästerna att på egen hand ta sig dit och framförallt hem, känns som om vi borde fixa transport åt dem. Vad tycker ni och vilka förslag har ni, vi tänker just nu så det knakar. Vi kan inte har bröllopet tidigare pga våra arbeten samt släktens barnafödslar mitt i sommaren. Tusen tack på förhand!

• lotta49

Vad sägs om festvåningen på Statt och sedan ha något nere på borggården??

• Bruden Ringman

Tack lotta49. Ska genast kolla det imorgon. Kanske borde göra som er, ta det på nyårsafton istället. Vi som var så säkra på att i lilla Karlskoga är det inga problem om man är tidigt ute, speciellt ett "udda" datum. Tji fick vi. Kommer nog att hänga på Zari´s jourtelefon på lördag för att få kolla så att Ölsboda är bokat på oss den 11/8, kan vara bra med ett reservalt in i det sista.

• lotta49

Ja, absolut. Då har du ju något i reserv. Ett tips är att ringa till Statt på onsdag då det är personal där eftersom de drar i gång med luncherna då igen, såg att det var stängt i dag.

• lotta49

stängt i dag och i morgon skulle jag säga

• Bruden Ringman

Jag kollar...

Skulle du fixa transport till dina gäster T/R Ölsboda? Själv tycker jag att det är för kort bit för det men för långt för att begära att de ska ta sig dit själva. Det som är synd är att om vi fixar transport så blir det ett bestämt klockslag när festen är slut. Vi vill helst att festen ska ta slut naturligt, sedan om klockan är 23.00 eller 04.00 har ingen betydelse. Är det kul så är det, då vill man vara på fest hela natten...

• Ansu

Bruden RIngman: Ett annat tips är annars Stallet i Lunedet. Har varit där på julbord några gånger och den lokalen är jättefin.

• Ansu

Sen har du ju även den här stora gula villan uppe på berget ovanför Bofors. Jag vet inte vad den heter men där tror jag också man kan hyra.

• viktualia

Bruden Ringman - ALLA våra gäster reste för att komma till Kga och utan större krångel hade vi vigseln i Kga kyrka och festen på Labbsand. Och alla fick lösa sina förflyttningar själva!

Jag tycker inte att man behöver fixa transport åt folk - risken är att folk har väldigt olika åsikter om framförallt tidpunkten för hemresan och blir det mest rörigt.

Ytterligare tips på festlokaler:

Det finns nån slags bygdegård på andra sidan av Möckeln jämfört med Labbsand. Nånstans utmed Degerforsvägen.. nåt på E tror jag det heter.... hm.. noll koll

I Degerfors finns ju Berget där jag vet att folk har haft bröllopsfester också! Hur man hyr och grejar har inte nån koll på alls.

Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?