• lillnalle

Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?

Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)

• Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
  • Mimsan75

Jag ska fixa hem skivorna i helgen (toastmaster har dem nu) så kan vi mötas ngn dag när det passar.

• Bruden Ringman

Komihåglistornasomblirväldigtmångaochlånga tar jag gärna en kopia på och dina scheman "Viktualia" till serveringspersonal och toastmasters.

• Bruden Ringman

Har precis pratat med min blivande. Han är inte riktigt förtjust i att ha både lokal och partytält (för att de ogillar att ha baren inne samt att det är praktiskt dåligt med plats i lokalen för både middag, bar och dans). Det lär ju kosta att både hyra lokal och partytält. Vad gör vi??? Känns som om vi hamnade på ruta 1, ska vi kolla efter annan lokal eller ska vi försöka att lösa det i den bokade lokalen?

• viktualia

Bruden Ringman - jag ska kolla i vilket skick de där kilometerlistorna är i... ligger delvis på datorn hemma... sen kan jag lägga ut min störthemliga mail så fixar vi det på något sätt.

Klurigt det där med bar och partytält... Min tanke:

Får de som fått sig en drink i baren inte gå in med den sen? Risken att spilla finns ju även utan att ha baren inne menar jag...

Om svaret är ja:

Då blir det ju som att del 1 av festen är inne och sen flyttar festen ut i partytält. Kan säkert funka, men det känns både dyrt och omständigt. Jag skulle nog rota rätt på nån lokal där allt finns under samma tak!

• lotta49

Kan ni inte höra med dom om de kan tänka sig att sänka priset lite för lokalen eftersom ni inte får ha baren därinne? Säg annars till dem att ni alternativt kikar runt på fler ställen pga detta så kanske de ger lite vika med tanke på att de verkade glada att ni ville vara där.

• Bruden Ringman

Tack o tack. Vi har ju andra alternativ också så vi får väl kanske rikta in oss på dem istället. Men vi tycker ju att det är så fint vid Björkborns Herrgård och att det ligger centralt och bra för våra gäster..snyft.. . Finns inte på kartan att betala både för lokal och tält. Då kan jag lika gärna ha tältet hemma i trädgården...

• viktualia

Fast om jag ska vara lite sån... Björkborn ligger väl inte jättecentralt.. hm.. det är ju en bit från centrum i alla fall.. Klart närmare än Labbsand tex.. men ändå... Folk lär nog åka taxi/bil ändå. För vem vill GÅ från Kga kyrka till Björkborn i finskor?!? Inte jag i alla fall

Bara en liten tanke.. kanske tröstar den om ni hittar något annat alternativ.

• Bruden Ringman

Iofs, men det är himla fint på sommaren. Men vi kollar de andra alternativen....hittade precis ett som jag aldrig hört talas om tidigare som ska kollas upp i helgen...

• viktualia

Vilket då? jag är nyfiken utan att behöva festlokaler!?!

(Fyller i och för sig 30 i vår men lär ha festen i min uppväxtsstad istället)

• Bruden Ringman

Har inte en aning om vi kommer åt den då den finns inom det "militära" men Villingsbergs Herrgård ska tydligen vara jättefin och perfekt för fest och bröllop. Måste dock höra efter med de som hade 40-års fest där om de kan "hyra" den igen åt oss och framförallt vad det kostar och hur man fixar städning och vilka tider vi kan ha den.

Kan tipsa dig om Logehuset här i Karlskoga för att ha fest i om det skulle bli akutellt. Dock är det svårt att duka sedvanlig "bröllopsdukning" för 50 personer, varför vi inte använder oss av den lokalen. Sedan var vi där när jag hade 30-års fest.

Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?