Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Vår "disco" musik finns färdig bränd på cd om ngn vill låna/lyssna (obs nedladdad på laglig väg genom itunes)
280 kr för maten från Golfen var verkligen prisvärt. ALLA jag menar verkligen ALLA som jag pratat med efter bröllopet är helt TILL sig över maten. Den var verkligen supersupergod!!!!
Precis som för Mimsan kom maten i värmeskåp eller portionsförpackningar och var jätteenkel att servera.
Mimsan - dina cateringställen tänkte jag inte ens på.. inte för att jag hade velat ändra något.. men ändå...
Buffé - vi hade en plan att ha buffé. Men med de cateringfirmor vi kontaktade så var det för dyrt. Det var mycket billigare att ha bara en rätt per rätt så att säga.
Vi gjorde dock så att varmrätten serverades vid gående bord - vilket gjorde att alla fick resa sig och gå och hämta mat.
Det var smidigt eftersom vi annars hade behövt mer serveringspersonal (det kräver ju en hel del personal om varmrätten ska serveras vid bordet och vara VARM till ALLA gäster)!
Trycksakerna gjorde vi själva - köpte papper och använde jobbets skrivare till vissa delar och vår hemmaskrivare till annat.
Bordsdekorationer - vi hade vita dukar (hyrda från Zari), blå löpare som min mamma sytt (av mina gamla gardiner fniss fniss) och lite blommor från Amaryllis. Mer var det inte och det blev jättefint!
På Labbsand fanns det tillräckligt mycket värmeljushållare för att det skulle räcka.
Bordsdekorationerna gick nog totalt på kanske 200 spänn med blommor och värmeljus....
Bordsplaceringslappar gjorde vi i form av servettringar. Skrev ut namnen på fint papper, klippte till remsor och gjorde serverettringar runt vikta servetter. Jättesnyggt!!!! (och billigt)
Jättebra tips, det här kommer inte bli några problem:)
Ja Viktualia, jag är förvånad att jag inte kom och tänka på golfen, kan tänka mig att maten var super.
Jag har aldrig blivit besviken när jag ätit där vid andra tillfällen.
Kan dela med mig av lite bilder för er som vill. Visserligen bara två fotografsbilder än, men iaf
www.familjeliv.se/hem/familjen_k/galleri.php
Har ni någon toatmadame eller toastmaster? I såfall får de fria händer eller ni vara med och bestämma?
Viktualia och Mimsan 75: Hur gjorde ni?
Vi hade toastmaster på bröllopsmiddagen, honom informerade vi om "tidsschemat" och sådan information som gästerna behövde veta, annars fick han "fria händer".
Sen hade ett värdpar på festen, vi hade tillsammans med dem hittat på en happening under middagen som de ledde men annars hade de oxå "fria händer".
Blev kul, med en del roliga överraskningar
Jättefina kort! Väldigt fin klänning:)
Vi hade två toastmasters - våra respektive bröder.
De hade till uppgift att hålla ordning på festen och informera gästerna vid lämpliga tillfällen.
Jag är ett svårt kontrollfreak, har MYCKET större festfixarerfarenhet än de där två herrarna så manuset till vad de skulle göra skrev maken och jag (hm... mest jag) i förväg.
De fick inte fria händer... det hade bara slutat med snurr snurr.
Manuset skrev vi innan, men kvällen innan bröllopet satt vi oss ner alla fyra och diskuterade igenom alla detaljer. Det gjorde att alla inblandade kände sig trygga.
I toastmastranas uppgifter ingick även att välkomna i kyrkan - och dela ut vägbeskrivning till Labbsand plus kolla att alla hade skjuts dit. Under festen hade de ganska vanliga toastmastersuppgifter INKLUSIVE att ha kontakt med serveringspersonalen för att koordinera maten.
Och japp... det här är inte första gången jag ordnar stort party, även om det var första gången jag gifte mig...
Kan tillägga att vi valde toastmaster med omsorg, han jobbar på ett eventföretag