• lillnalle

Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?

Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)

• Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
  • viktualia

Bruden Ringman - åhå... Villingsberg har jag bara hört en massa om. Inte varit där. Men tjejen bakom www.svartbrud.se hade sin bröllopsfest där har jag för mig. Kanske går att kolla med henne! bara en tanke!

• viktualia

Logehuset - var ligger det?!? bara nyfiken!

Men som sagt. Min 30 års fest blir i min hemstad. Tänker inte lura hela bekantskapskretsen till att åka till Kga igen - de kom så snällt till bröllopet så nu får jag fortsätta åka "hem" istället. Smidigare att vara där alla andra bor.

(Näpp jag är inte nån nöjd Kga-bo. Är inflyttad pga maken som i sin tur också är inflyttad. Jag pendlar till Karlstad för jobb, så jag ser dessutom ganska lite av Kga...)

• Bruden Ringman

Logehuset ligger bakom Brogården. Kostar typ 1000 kr att hyra och inga tider att passa. Stort och rymligt, vi var 30 pers, kunde lätt ha varit 50 när det inte krävs så mycket "pyssel" med dukning. Och på övervåningen finns bar med gott om plats om man vill ha dans där.

Synd att du inte är en nöjd Karlskoga-bo. Själv tycker jag att det är perfekt, speciellt när man har barn. Vi Karlskogingar får väl se till att du trivs bättre då .

Ska be min blivande att ringa de som hade 40-års festen där, hennes far jobbar tydligen därute. Man kan inte få annat än ett nej. Kollade hemsidan och är korten på henne därifrån så tycker jag det ser lovande ut....

• viktualia

Okej! Jag lär mig ständigt nya saker om Kga! Skoj skoj!

(Höll visst på att dra igång en utläggning om Kga.. och det var inte meningen med den här tråden. Kärnan i varför jag inte gillar stan är att jag med min utbildningsprofil är dömd till pendling för att det finns kanske 10 tjänster i hela Kga där min typ av kunskap efterfrågas. Men.. jag ska ge mig nu och hålla mig till ämnet... tjata om Kgas för och nackdelar kan man göra nån annanstans. Drar mig själv i örat! )

• Mimsan75

Villingsbergs herrgård har jag oxå bara hört gott om.

Min man spelade på ett bröllop där i somras och tyckte det var ett superställe.

Hoppas ni får möjlighet att hyra det

• viktualia

Jag borde nog gå med i klubben "Vi nyfikna"... men:

Jag blev bara så nyfiken på vilka ni är IRL. Hur gamla är ni och vad jobbar/pluggar ni?

Själv fyller jag som sagt snart 30 och är samhällsvetare, jobbar som utredare/konsult.

• Mimsan75

Jag är 31 pluggar sista året på socionomprogrammet (Ö-bro universitet).

Är ungefär lika nyfiken jag

• Bruden Ringman

Är 32 (snart), två barn (3 och 6) jobbar som revisor sedan 9 år tillbaka och pluggar samtidigt till civilekonom på Ö-bro universitet. Är också grymt nyfiken
    , men vem är då lillnallen????

• Mimsan75

Bruden ringman, då är vi födda samma år, jag blir oxå 32 i år (har två barn 4½ och 6)

• Bruden Ringman

Mimsan föresten, jag tror vi har träffats en gång för ett par år sedan. Du var med oss i LC21 (Linda Moberg) till Bahrat Kilsta, där din man visade oss runt och berättade...lite kuriosa bara...och min syster var tillsammans med din mans lillebror någon gång på gymnasiet, så jag var hemma där en gång i huset på Norråsvägen...ännu mer kuriosa, men stan är grymt liten....

Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?