Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Det kommer att gå i vitt, ljusrosa alt creme och silver. Tror det kommer att passa framförallt brudbuketten men även våra kläder och smycken bäst. Har iofs inte sett kläderna på och blommorna i verkligheten ännu, men vi har nog bestämt oss till 99%. .
Vill hitta ett enkelt sätt att göra inbjudningarna på så det i princip bara är att kopiera layouten till resten av "trycksakerna". Är också ute efter något stilrent.
Tar tacksamt emot en bild på din inbjudan. Lycka till! Får ibland uppfattningen av att det kan bli dyrare att göra trycksakerna själv jmf m att beställa tryckt och klart via nätet. Vad har du för uppfattning? Å andra sida är det ju roligt att få pyssla lite, även om jag inte är speciellt påhittig, men det kliar i min kära systers fingrar att få hjälpa till med inbjudningarna. Hon har väntat i en månad på att få komma igång
Tack för tipset om affären! Är det billigare än nätet?
Jag har kollat runt lite både på nätet och i affärer och jag tycker att det är lättare och roligare att köpa allt i affären faktiskt. Våra inbjudningskort kommer inte gå på mer än ca 500-700. 40 st. Menyprogrammet och vigselprogrammet kommer bara gå på ca 500 ihop så det blir mkt billigare att göra själv. Om vi skulle skicka efter allt så skulle det ha kostat oss ca 3500. Inte värt det tycker jag och absolut inte lika roligt!
Vi ska också göra inbjudningskorten själva. Har tänkt ha sånt där papper med rivna kanter, de är så fina tycker jag.
Hur långt innan skickar ni ut era inbjudningskort ?
Någon som har några "nättips", jag har bara hittat panduro på nätet.
Kommer skicka ut inbjudningskorten i slutet av feb. Kanske lite tidigt men det är många som börjar planera sina semestrar nu på våren.
Inbjudningskort var tydligen samtalsämnet - vi skickade efter våra från Kortdesign www.kortdesign.se
Eftersom varken maken eller jag varken är pyssliga eller skriver vackert så tyckte vi att det var en smidig lösning. Med tryckt text och kuvert kostade våra kort 19.50 st vilket ju är billigare än många snygga vanliga grattiskort på Gallerix. Men visst blir det mer personligt om man göra dem själv!
jag köpte min på bokafärren i karlskoga 300 kr för 50 st tror jag det var heheh
Är ingen blivande brud, men jag bor i Häsängen...
Hej Svart Brud: Tack för alla tips och ideer på färgade klänningar mm mm mm som du jag läst från dig på BT. Kul att du kommer från Kga.