Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Måste lägga mig i fotograferingen.
Anledningar till att vi fotas efter vigselakten:
-Konstigt att ha ringen på sig innan jag har fått den vid själva vigselakten om vi fotas före akten.
-Vi kommer känna oss stressade och nervösa eftersom inte själva bröllopet har börjat ännu om vi fotas före akten, vilket säkert kommer synas på korten.
-Vi har världens bästa toastmaster-par som kommer underhålla våra gäster ca 45 min under vår fotografering med dryck, tilltugg och underhållning så att de är lagomt avslappnade inför middagen = middagen kommer att börja avslappnat och högt i tak direkt.
-Vår "barnvakt" måste närvara vid fotograferingen för att hålla koll på barnen när de inte ska fotas, blir nog lite trixigt med barnen och deras kläder om inte fotograferingen kan ske i samband med vigselakten.
-Jag vill ha ris i håret på mina kort, det ska synas att jag är nygift, lycklig och kär!!!
Och fånig som jag är vill jag inte att min m2b ska se mig innan "altaret" så då blir det foto efteråt...
Bruden Ringman - jättebra för er att ni hittat en modell som passar er! Och vi var lika glada för vår modell!
(dessutom hade jag behövt ny hårstyling och räddningsaktion för buketten efter 70 kramar - men visst går allt att lösa)
hm... det kanske var ett tips: Håll inte i buketten när ni har kramkalas efter vigseln! Se till att nån annan håller den då!
Lillnalle, har du provat att söka prästen (Kristina) via växelnr(Svenska kyrkan), jag fick hennes mobil nr därigenom (eller om det t.o.m var hemnr).
Jag kan liksom Viktualia tipsa om att fotas innan vigseln, så mysigt att få se varandra då (vi sågs inget innan under dagen) och det är så kul att få foton på varandras miner när man ser varandra första gången den dagen
Lillnalle, prästen är bokad. Vi har önskat vilken präst, men de hade inte sitt schema färdigt så långt fram i tiden, så vi får besked senare om vår präst är i tjänst då. Ring till Svenska kyrkan i Karlskoga och prata med expeditionen. De bokar er, men ni får nog bara önska präst tills deras schema är klart.
Kristina Lundberg är bra, hon döpte en av våra pojkar. Min blivande tycker att det är en himla "snygg" präst...
Vi blev rekommenderade att välja henne alt Pernilla Rosin när man kanske vill ha en lite mer otraditionell vigselakt. Typ med egen musik osv.
Viktualia, själv tänkte jag kasta iväg min efter kramkalaset utanför kyrkan. Vad ska jag med den till, då är jag ju gift och klar, bara att lämna över stafettpinnen till nästa ungmö... ..men jag får väl spara den till efter fotograferingen, kanske kan kasta den vid minglet innan middagen??? Frisyren är väl inte dösnygg efter alla kramar heller, men jag litar blint på min frisör som också kommer närvara på bröllopet, får väl se till att hon har med lite spray och några extra nålar...
Därför tänkte jag göra min egen brudbukett när jag ändå ska kasta den(nu ljuger jag, min syster menar jag som är betydligt händigare). Den behöver ju inte vara så hållbar och jag hade ändå tänkt att bara ha rosor i den och smycka den med lite hjärtan på tråd, pärlor eller något annat pysselfint. Har någon ett bra tips på någon sajt med "binderitips"?
svartbrud.se har binderitips om jag inte minns fel.
Förresten bruden ringman var du intresserad av cd skivor m musik?
Isf kanske vi ska ta en överlämnings "date" ngn dag?
Å mimsan, det vore jättesnällt om jag fick låna lite musik. Säg när det passar dig så får jag åka förbi dig och hämta dem eller om vi ska träffas på stan. Jag är rätt flexibel och ute och åker en del i jobbet. Har dock lite svårt 8-12 denna vecka samt mån-tis nästa vecka. Annars passar när som helst..
Är på arbetsförmedlingen i stan nu och ngr månader framöver, om du jobbar centralt kan vi ta det en lunch eller så nästa vecka?
Fint mimsan, då jobbar vi i samma hus. Jag sitter två våningar över dig...snacka om att stan är liten...
Ha ha ... Ja det är den..... uppenbarligen
Ses då...
Ska hämta skivorna i morgon så är det bara att du hör av dig när du har tid att mötas i trappan
Har ingen mail där ännu men kontakta mig via mimmi_kahl@yahoo.se så kan vi göra upp tid.
Godnatt på er alla "brudar"