Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Bruden Ringman - fniss.. jaaa utan flyg OCH båt så blir det väl Norge kanske.... eller nån vacker del av Sverige?!? Vi åkte till Mexico på bröllopsresa....
och hade jag tipsat om bröllopsresa utan
flyg hade jag sagt Gotland...
.. men utan både flyg och båt.. tjaaa Blekinge kanske, eller Öland - dit går det ju en bro...
fast via Öresundsbron kan man ju nå Europa. Lubeck (med tyskt y) ligger inte så långt bort och är en romantisk stad - Hansastad med medeltidskänsla..
Och after work - nån mer som är på??? *vore skoj*
Mimsan hann skriva under tiden jag skrev mitt inlägg.
Vilken vardagskväll passar er? Jag har inget för mig (mer än bussåkande) kvällstid.
Alla dagar utom torsdagskvällar, vad finns öppet vardagar tro? Woodys, Red brick ?
Jag är väl här och mest funderar på vår stora dag så jag har tid.
Denna vecka är ok i morgon, fredag är jag borta.
Nästa vecka ok mån och ons.
M2b är på hockey på tisdag och torsdag måste jag packa för vi drar till Stockholm på fredag direkt efter jobbet (det du Viktualia, jag ska till storstan och andas avgaser... , närå tänkte hälsa på systeryster och prova lite klänningar och spana lite på ringar. Ååå vad kul det ska bli....
Nja, får nog gå en sån där "jag-kan-flyga-jag-är-inte-rädd-kurs". Tror ni jag träffar Stig-Helmer då?
Kanske onsdag då?
Bruden ringman, vilken härlig helg du har att se fram emot
Viktualia
Berget i Dfs... Sveafallen är intressant att se på.
Hagforsmål är knepig också - men det ligger ju en bit härifrån.
Bruden ringman: Har varit borta från tråden ett tag.. hur har det gått med lokal.. har du hittat någon eller blir det Ölsboda. Hörde på jobbet idag att Ölsboda ska vara jättefin lokal för att ha bröllop i. Hoppas det gått bra för dig.
Kul att alla verkar vara här samtidigt. Fler som hänger på en Afterwork nästa onsdag? Vart tycker ni vi ska träffas?
Ja, det blir Ölsboda, måste bara få tag i Gittan så snart som möjligt så vi kan def boka vår prel bokning. Är lite rädd för att hon stressade bort vår bokning. Pratade med henne på kvällen innan de åkte till Thailand och hon var väldigt stressad. Som ni säkert har märkt är jag typ lite stirrig pga detta lokalproblem. Men det är lite tungt att börja flytta på allt som är bokat och vi har verkligen bokat allt. Men det får bli partytältet annars..
Ansu, när var det dags för er och vart blir bröllopet?
Trösta dig med att om det skulle vara så att hon stressde bort er bokning så kan ju ingen annan ha hunnit emellan om hon är i Thailand nu.. dyk på henne direkt när hon är tillbaka bara så borde det ju ordna sig.
Vi ska gifta oss den 1/9 i Lungsundskyrka som ligger mellan Storfors och Kristinehamn. Vi ska ha en jätte mysig präst som heter Gunnel Blomgren.
VI hoppas på fint väder för vi har sedan tänkt ha själva festen hemma i trädgården. Vi har varit tillsammans ganska många år och dragit lite på det här med giftemål men nu så äntligen har vi bestämmt oss för att göra slag i saken. Vi ska bara ha våra närmaste vänner och släkt, det blir totalt 32 personer.
Sen på torsdagen den 6/9 åker vi tillsammans med närmaste familjen (16 st ) till Kreta en vecka och vi har tänkt att vi där skulle ha en riktig bröllopsmiddag.
Det blir lite lättare tilltugg och kaffe&tårta bara hemma på bröllopsdagen.
Ja så har vi tänkt ha det... lite enklare och kanske lite annorlundare variant...