• lillnalle

Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?

Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)

• Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
  • lotta49

Nej ,jag måttbeställde inte som många andra gör utan tittade på tabellen nedan på färdiga storlekar som de hade. Sen tog jag helt enkelt en storlek större eftersom jag tycker det är bättre att klänningen är för stor så att man får sy in än tvärtom. Sen fick jag ett bekräftelse mail på min beställning när klänningarna beräknas komma.

• Bruden Ringman

Nej, har väl surfat på nätet tills jag blev sjösjuk efter klänningar. Har hur många snygga som helst bland "favoriterna". Tänkte prova till helgen för att se om det jag tycker är snyggt även passar min kropp. Har lästa att en del tycker en sak när de kommer till affärerna och sedan så hyr/köper de något helt annat som de aldrig hade tänkt sig. Men det lutar åt något "kritvitt" då jag själv aldrig någonsin har gjort mig i naturfärgat. Har en hudfärg som typ är samma som "naturfärgat" inte så jättesnygg kombination, kan ju vara kul om det syns att jag har en klänning på mig.. . Fast iofs, det kanske är en åsikt som ändras när jag står där och provar! Har hyfsad koll på vad m2b och näbbarna ska ha. Måste bara prova så det passar rent färgmässigt med deras naturliga färger, men det tror jag att det ska göra.

• lotta49

Jag bestämde mig för att inhandla en klänning till eftersom jag står i valet och kvalet mellan att ha en "färgad" klänning eller en vit. Jag kan ju alltid sälja den klänning jag inte ska ha sen, tycker att det ändå är ett så pass bra pris.

• lotta49

Tycker också att det är svårt att veta eftersom jag heller inte bestämt mig för vad jag ska ha för färg på håret, ljust eller mörkt? Har du samma problem? Någon annan?

• Bruden Ringman

Lotta49, just nu har jag rätt mörkt hår (inte naturligt dock, är brund/råttfärgad normalt). Men eftersom jag ska gifta mig i augusti tänkte jag nog börja att succesivt "ljusa upp" håret lite inför sommaren. Antar att det blir lite solblekt osv innan bröllopet. Kommer antagligen ha någon "mellan-ljusbrun" variant med lite skiftande slingor i. Så att det ser naturligt ut. Å andra sida är det lite svårt att bestämma nu då man typ känner sig hur blek som helst i alla färger just nu Får nog rådfråga frisören lite nästa gång jag ska dit.

Har du funderat på någon frisyr ännu till bröllopet?

• Bruden Ringman

Lotta49, klänningen var jättefin!!!

• lotta49

Ja, jag har ganska tunt, fint hår så jag behöver "förstärka" det med löshår. Just nu har jag lite kortare än page så jag har redan nu börjat prata med min frisör om hur vi skall sköta håret så att det blr så långt och tåligt som möjligt till dagen D. Har en jättefin bild på en uppsättning med mörkt lite längre hår. Har även beställt "hårkristaller" att fästa i håret i stället för blommor.

• viktualia

Hårfärg -

Jag slingade mitt hår innan bröllopet (brukar ha slingor). Det blev jätteläckert när jag sedan hade korkskruvar och halvt uppsatt hår på bröllopet!!

Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?