Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
...oj vad långt det blev
Ansu, jag tycker att det låter helmysigt. Skulle jättegärna vara hemma hos mig själv på festen, men tyvärr bor vi litet och har ännu mindre trädgård, skulle aldrig funka.
Vad mysigt att åka på resa med hela "gänget". Hade det på förslag till min m2b att åka till Thailand (trots flygrädslan.. ) där vi i princip skulle kunna bo gratis i min svågers fars nybyggda hus, men de måste (svågern och min syster) såklart följa med. Tror ni han hakade på idén för att få ner kostnaden lite, kunna ta med barnen och ha barnvakt så vi kan få någon mysig kväll för oss själva? Icke sa nicke, men jag ska bearbeta honom. Han har ju trots allt svårt att åka från barnen och de kan ju knappast vara utan oss (är ju rätt små fortfarande) i typ 2 veckor om vi inte tar en resa till medelhavet....
After work på onsdag - deal! Apselut!!! Nån mer som vill vara med? Ansu? fd Svart brud? lotta49? (ber om ursäkt om jag glömt nån)
Följande place verkar ha öppet: Woodys, Kings head, Red brick och av nämnda pubar som väl samtliga är i världsklass (fnitter) så har jag faktiskt inte varit på Kings head. Men nån större åsikt har jag inte.. promenadavstånd till alla har jag däremot!
Åsikt något?!?
Alla öppnar 17 - när passar det er att ses... pendlarVickan kommer till staden lagom hungrig runt 17.30 taget.
(fyyyyyyyyyyyy så skoj att ses)
Kanske runt 18 snåret om ingen har någon annan åsikt.
Har inte heller vidare kolla på pubarna, men kanske lämpligt om vi ska äta att ta en med god mat....nu känner jag att jag är hungrig...men jag vet inte vem som har god mat, kanske alla?
Hel kul att ses, garanterat är det fler än vi anar som känner igen varandra..
jag tycker att maten är helt okej på både Red Brick och Woodys faktiskt.. inte nån kulinariskt superläckerhet, men helt ok.
Kings Head har jag som sagt noll koll på och deras hemsida avslöjar inget menyaktigt.
Jag tror att min tråd har kommit i från ämnet lite, drar vidare till annan...
lillnalle - förlåt!!!!!!!!! lovar att svara om du ställer nån fråga som har med ämnet i tråden att göra!!!!
ni andra: maila på till pratglad@sverige.nu så kan vi koordinera After worken!
Angåene Afterwork...(förlåt lillnalle)Ska kolla om jag kan få barnvakt, min M2B arbetar i Norge under veckorna och kommer inte hem förrän på torsdag kvällar. Men det vore jättekul att träffas. Återkommer...
Lillnalle, det var inte meningen att göra din tråd till en allmän pladdertråd. Men jag tyckte att det var lite skönt med variation mellan allt planerande och framförallt kul att "träffa" lite nya människor. Nåväl, vi fortsätter väl vårt pladder på mailen vickan hänvisade till eller ska vi göra en pladdertråd för oss???. Så kan tråden här få vara en "bröllopstråd för oss i Karlskoga/Degerfors". Häng kvar i tråden även ni som redan har gift er, behöver alla råd och dåd från er. Hoppas att du också stannar kvar lillnalle....
Ansu, hoppas det löser sig med barnvaketen, men vi hörs om det på mailen..
Åter till ämnet.
Är det någon som har koll på bröllopstårtor? Ja jag vet att jag håller på med mycket nu, det tyckte min m2b igår med. Men det är så himla kul att planera och drömma. Hittade världens hemsida med tårtor i går, dock i UK vilket gör det omöjligt att beställa, men kul med lite uppslag och idéer. Kolla in, är de inte helt underbara, speciellt den med en "liten tårta" längst upp, sedan småbakelser på de undre faten. Observera priset, helt otroligt!!
Tror ni man kan göra en tårta själv (inte just de på hemsidan kanske). Börjar känna att prislapparna drar iväg mycket och vill hellre omfördela pengarna till sånt som jag tycker är viktigare.
Har kollat matpriser med Sandra på golfen, överkomligt, typ 250:- för en tvårätters (ex servering) men dock 75:- per bit av bröllopstårtan, tyckte jag lät häftigt när man typ kan köpa en tårta för 120 kr till 8 personer på kondiset, dock tråkig "princessvariant"...