• lillnalle

Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?

Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)

• Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
  • viktualia

f.d. Svart brud - det har du rätt i.. men nån riktig Degerforsare med jordens dialekt är jag osäker på om jag träffat på... gör inte så många utflykter till Dfs utom när jag åker tåg.... hm..... kanske borde göra en studieresa...

en studieresa har jag gjort - jag har cyklat ett varv runt Möckeln - höll på att köra vilse i Dfs.. ha ha ha ha.. men det gick bra till slut

en annan cool grej är att jag har cyklat dressin mellan Dfs och Håkanbol - riktig skojigt! Och fin natur!

• Bruden Ringman

Håller med dig fd.Svart brud. Degerfors dialekten är fruktansvärt ful. Skånskan och den är nog det värsta man kan höra. Men tänkte för ett par veckorsedan att de som kommer från Storfors låter inget vidare heller....uuu..det ryser i mig.
    Försöker att tänka på hur jag själv låter.. . Jag säger ivarje fall inte "körv" ,"gölv" och "vad ska vi gö" som många andra här... ..

Japp nu vet jag vad OT är, tackar så slipper jag känna mig helt off, fast jag egentligen är det i cyberrymden..

• Bruden Ringman

Viktualia, du har ju gjort mer saker här än vi andra urinvånare...applåder!! Dressin har jag inte ens tänkt tanken på att prova. Är nog för lat för det... Cykla runt sjön har jag gjort en gång i mitt liv, hur jobbig var inte vägen mellan Degerfors och Karlskoga, rak och blåsig till tusen...Jag tror att största tiden på den cykelturen spenderade vi på picknickfilten, men då var vi borta en heldag också, satan vad jobbigt det var...

• viktualia

Apselut - men HUR ofta är man turist i sin egen stad?!? Rätt sällan!

Men jag kan tipsa om att det finns skojiga saker att göra - *skrattar* Dressin är ju barnvänligt till och med!

Jag har dessutom:
    -vandrat i Kilsbergen
    -hyrt kajak i Kristinehamn och paddlat i skärgården
    - åkt till Grythyttan och ätit lunch på gästgiveriet = mycket billigare än middag där
    - åkt till Örebro och fikat i Svampen =skoj, gått runt i Wadköping =skoj, gått på guidad tur på slottet = segt
    - varit på Nobelmuséet/Björkborn och tittat på ALLA utställningar där
    - sett en nyårsrevy i Musikpalatset

Något som jag missat: Inte besökt Granbergsdals hytta

men annars har jag nog hunnit med rätt mycket...

Dessutom har jag - rätt många gånger dessutom - flugit över Kga i segelflygplan!

(dags att söka jobb på turistbyrån kanske?!?)

• viktualia

glömde att jag paddlat kajak på Möckeln också..

..men fniss fniss....

.... nu är ni väl så tagna att ni inte pallar att skriva något.. *asgarv*

hur som - nu ska pendlaren bege sig mot Kga!

simma lugnt!

• lillnalle

Ja, vad ska ja säga för att inte låta som en storstadsbo men jag saknar inte Degerfors/Karlskogaa förutan när det gäller närheten till naturen. I bland känns det som man bara lever bland bilar och asfalt (bor i innerstan). Men det är ju inte så svårt att ta färjan från slussen till djurgården och då är jag ju på landet nästan. En oas i stan! Jag och min sambo älskar att vara flexibla och bara ta en kväll på stan. Det jag uppskattar mest är att det går att ta ett glas vin mitt i veckan på någon bar/krog utan att man ses som en alkis. Men jag och min sambo har bestämt att flytta utanför tullarna och kanske ända ner till Trosa när vi får barn. Vill inte att mina barn ska växa upp i stockholm. Barn ska ha nära till naturen.

• Bröllopstokiig

Lillnalle, det fina med en liten stad är att vinet blir billigare, vi tar ett glas mitt i veckan när vi känner för det fast hemma för att inte bli sedda som "alkisar"... ...billigt och bra tra la la la....

Ja du viktualia, nu står du väl och köar i Bodalsbacken kan jag tänka. Men du har alla gånger gjort hur mycket mer som helst än många av oss andra i Karlskoga. Allt du har gjort har jag absolut inte gjort något av. Jag är nog ingen riktig Karlskoging...

• viktualia

Bruden Ringman - näpp! Bodalsbacken var bara slirig så jag kom hem i hyfsad tid minsann.

Mitt förra inlägg lät rätt skrytigt.. ha ha.. men det är sant. Att maken och jag aktiviterat oss så där beror nog mycket på att vi inledde förhållandet med flera år på distans och när jag var på besök här hittade vi på div aktiviteter. Och sen har det fortsatt!

Vin mitt i veckan - me like! After work i Kga nån gång kanske?!?! Nån som hänger på??

Och är det nån som är nyfiken på segelflyg är det bara att säga till.. jag har goda kontakter med Kga segelflygklubb *fnitter*

• Bruden Ringman

After work - absolut

Segelflyg - absolut åskådare på marken. Är nog bland det flygräddaste som finns (kul honeymoon det lär bli när blivande hatar båtar, vi kanske kan ta transibiriska järnvägen.. )

Själv brukar jag lugnande och två glas vin innan flygning. Skulle aldrig komma på tanken att sätta mig i något mindre plan än de med plats för minst 200 personer. Stackars rädda sate!!!

Tycker inte alls att det lät skrytigt, är imponerad...kanske skulle ta en guidad på Nobelmuseet nu när jag inte får ha min bröllopsfest där.... ..

Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?