• lillnalle

Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?

Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)

• Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
  • viktualia

Bruden Ringman - ha ha .. näe jag menade mest att jag vill göra annat på semestern än ägna den åt att ta körkort - oavsett stad för ändamålet.

och nej - jag är inte i Kga på semestern utan brukar röra mig på Väst- och Ostkusterna förutom nån vända utomlands.

Och ta körkort behöver jag nog nån gång för arbetslivet. Privat känner jag mig inte speciellt instängd, har ju tränat i 30 år på att ta mig fram utan eget körkort och är nog ganska bra på det.... Makens skjutsningar av mig per år- enbart för att han ska köra mig från punkt A till B - tjaaa de går att räkna på ena handens fingrar!

Senast det hände var när bussen i Degerfors inte väntade in ett försenat tåg.... (var på tjänsteresa till Alingsås över dagen)... och jag inte hade nån lust att stå en timme ute i regnet vid Degerfors jvn stn....det slutade med att maken kom och hämtade mig... annars funkar ju taxi väldigt bra!

• Bruden Ringman

mmm taxi och kollektivtrafik i all ära. Själv har jag åkt buss en gång sedan jag tog körkort, dvs en gång på 14 år. Åkte från Stråningstorp till Skranta torget...det räckte för mig. Nej tacka vet jag min egen tidtabell och inte Länstrafikens....

Men en sak tycker jag är roligt och det är att du ärade Karlskoga med ditt bröllop...

• viktualia

Bruden Ringman
    - fast jag åker ALDRIG buss INOM Karlskoga.. jag trafikerar bara bussarna till och från Örebro, Degerfors och Karlstad - och det är ju en "VISS" skillnad mot den guidade rundtur man får av Karlskogas stadstrafik....

Dessutom åker jag rätt ofta långfärdsbuss till Stockholm och Uppsala - billigt och smidigt utan byten!

• viktualia

Bröllopet i Karlskoga - nu är vi snart tillbaka till det vi "ska" prata om.

Karlskoga har många fördelar som bröllopsstad - billigt, smidigt, korta avstånd, nära maken och mig osv.

Dessutom bor min familj/vänner/släkt 25 mil åt ena hållet (sthlm/uppsala) och hans familj/vänner/släkt 25 mil åt andra hållet (Gbgtrakten) - alltså var det hemskt rättvist att ha bröllopet i Karlskoga, dvs mittemellan.

Vi blev ju dessutom tillsammans i Kga - så det kändes rätt även av den anledningen!

Så visst - jag hejar på Kga som bröllopsstad *fnitter*

• Bruden Ringman

hi..hi..hi...ha..ha..ha

Guidad rundtur kan man verkligen kalla våra lokalbussar för. Men den är prisvärd, det spelar ingen roll vart du ska så nog f-n får du se hela stan på den bussresan....kommer ihåg innan körkortet togs åkte jag från stan till ekeby, den resan tog ca 30-40 minuter ibland. Går ju snabbare att hoppa på ett ben...

• viktualia

Inom Kga tycker jag att cykeln funkar jättebra! Och vi har cyklat ut till Lunedet några gånger = jättemysigt!

Lunedet är f ö en pärla i Kga!!!

• Bruden Ringman

Ja, vi tog visst en liten avstickare från ämnet. Men skönt att fundera på lite annat än bröllop, det vore synd om ämnet var söndertjatat dagen D

• viktualia

Bruden Ringman - fnitter fnitter! det är ju jätteskoj att pladdra med er!!! hi hi!

och för egen del så är ju bröllopet över.. så man får suga på karamellen genom att kackla på BT.. vilket undertecknad gör mer än lovligt mycket.. ha ha ha....

men... så har jag ju snott ett av Pippi Långstrumps namn som nick också...

• f.d. Svart brud

OT = Off topic (man avviker från ämnet)

För att OT:a lite mer: Viktualia

Själv tycker jag att Degerforsmål, speciellt bred sådan är snäppet värre än Kga-mål. Har fortfarande svårt ibland att förstå, fast jag bott här i 10 år (är ursprungligen från Sthlm).

Det är rätt otroligt att det är så stora dialektskillnader här, på så korta avstånd! Tänk bara Kga, Dfs, Kr-hamn.

• Bruden Ringman

Lunedet är en pärla, jättemysigt ställe på sommaren. Vi brukar åka dit och kolla lite på djuren, gå och grilla på grillarna, köpa lite glass och fika, sedan leker barnen lite i lekparken, sen kollar vi på djuren igen. Sedan är det lagomt att åka hem, då har typ en dag gått och hela familjen är nöjd! Och allt är gratis...

Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?