Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
O ja, musiken vill jag hemskt gärna låna.
Jag har också en skiva med dansmusiken som vi hade på vårt bröllop. Den gick i en playlist på datorn som gjorde att den blandade stiligt! Den behöver dock redigeras för att funka perfekt, nu är det lite mellantid mellan låtarna och det är ju störande när man dansar!
Lånar gärna all musik vi kan få tag på. Mimsan, jättefina bilder från ert bröllop. Vart hittade du ditt halsband, tiara och slöja någonstans (mycket snyggt)?
Mimsan, betalade ni toastmastern, eller hade ni flyt att ha en i bekantskapskretsen? Vi hade nog tänkt att hoppa över värdpar och använda oss av en toastmaster och en toastmadame som får alla sysslorna istället. Är detta helt galet tänkt?
Bruden Ringman - det tycker jag inte är galet tänkt alls!
Det är enklare att koncentrera sysslorna till så få personer som möjligt. Värdpar brukar ju traditionellt vara de som bjuder in eller "stand-in" för dem. Och det är rätt onödigt bara man har drillade toastmasters!
(vi betalade f ö hela vårt bröllop helt själva och alltså var det vi som bjöd in till bröllopet och vi som tackade de medverkande på slutet av middagen)
Jag hade förresten kilometerlånga komihåglistor plus ett 4 sidor lång instruktion till toastmastrarna och serveringspersonalen (=samma instruktion för att de skulle ha koll på varandra).
Kanske intressant läsning för andra?!?
Bruden ringman, självklart kan du låna musiken, kan ju vara bra att lyssna innan.
Vår toastmaster är min mans bror, vårt värdpar, mkt goda vänner som självklart även var gäster.
Mitt diadem köpte jag av en tjej här på BT, slöjan likaså.
Halsbandet på Guldfynd i Karlskoga (mkt billigt dessutom) och det var ett set med örhängen oxå
Eftersom vi kommer få lite "support" ekonomiskt av våra föräldrar, men betala större delen själva, så har vi följande tre alternativ, vilket tycker ni är bäst?
1. Våra föräldrar skickar och står som värdpar på inbjudan (gästerna meddelar dem om de kommer)och är de som hälsar alla välkomna vid festlokalen. Resten gör toastmasterparet.
2. Vi skickar och står som värdpar på inbjudan (gästerna meddelar oss om de kommer), vi hälsar välkomna vid festlokalen och toastmasterparet skulle ta hand om resten.
3. Vi skickar inbjudan, men toastmasterparet står som kontaktpersoner på inbjudan (gästerna meddelar dem om de kommer), vi hälsar alla välkomna vid festlokalen och toastmasterparet sköter resten.
4. Vi skickar inbjudan, men toastmasterparet står som kontaktpersoner på inbjudan (gästerna meddelar dem om de kommer), toastmasterparet hälsar välkommen vid festlokalen och sköter även resten.
Vi kommer vid alla alternativ att själva tacka för festen. Gör man det vid middagen eller när festen är slut (några kanske har åkt hem då alt vi kanske vill åka tidigare från festen än gästerna...inte så troligt )?
Bra tips Viktualia, det kan ju vara superbra att låta de blivande brudarna läsa.
Komihåglistornablirmångaochlånga
Vi hade tänkt att låna så mycket "blandad" musik vi kan och sedan "bränna" ihop egna skivor som passar våra gäster. Men vi har även ett band bokat, men de behöver väl lite paus bortemellan då kan det vara bra med lite bra "pausmusik". Sedan kanske festen fortsätter längre än vad bandet orkar spela ...