Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Zari har stängt tom 31 januari.
Mitt tips på festställe på nyår är att kolla med Björkborns Herrgård (Alfreds gamla hem). Min blivande man var där i dag och hade första kontakten med dem inför festen. De verkade vara mycket flexibla, enda problemet var att de helst inte vill att man ska ha baren inomhus då de var lite rädda för att det skulle bli spill och dräll lite här och där. Så våran lösning blir nog att först ha middag inomhus och sedan när middag och tårta är över går vi ut till ett parytält (med riktigt golv) för att dra igång festen med dans, bar och livemusik. Kan nog bli riktigt lyckat när det är sommar och varmt.
Och dit får man ha med sig egen alkohol (finns en hel del pengar att spara där). De hjälper till med totalentreprenaden om man vill, dvs dukning, servering, mat, städning, dekoration, barpersonal etc. Tycker än så länge att detta alternativ är det bästa vi har hittat i Karlskoga, har dock inte fått slutliga prislappen ännu av dem, kommer nästa fredag.
Glömde säga att det var 18 årsedan de hade bröllopsfest på Björkborn. Så det ska bli riktigt spännande att se vad det blir av det och chefen där var mycket positiv och tyckte det var jätteroligt att vi hört av oss till dem.
Viktualia:
Vad kostar det att hyra en klänning egentligen på Zari? Kostade din bara 2000 att köpa? Jag tycker att det verkar vara hur bra priser som helst, eller?
Hyrpriser brukar normalt variera mellan 2000-4000kr tror jag, de flesta klänningar de säljer billigt/rear ut är såna som varit uthyrda eller är inte "årets" modell.
Men vad gör sånt om klänningen är hel, ren och fin
Min mans utstyrsel kostade 1800 kr att hyra hos Gittan. Jag köpte klänning av en privatperson då Gittan inte hade ngt i min stl jag gillade.
Min kostade 2000 att köpa. Det gick inte att hyra den
(vilket jag egentligen hade önskat för vad 17 ska jag med en brudklänning till?!? den bara tar plats i garderoben...)
Vissa klänningar hos Zari går att hyra, men inte alla.
Och japp, hon har jättebra priser!
Obs! Har inte kollat alla priser på att hyra hos gittan, utan detta är priser jag hört andra hyrt för.
Kan man även beställa klänningar av Gittan om det är någon hon inte har hemma? Hur långt i förväg måste jag beställa för att den ska komma till den stora dagen?
Nej, jag gissar att det inte går att beställa när hon är på semester. Men det är ju inte så jättelänge till 31/1 så det fixar sig nog.
Jag var där 3 månader i förväg och det var nog i överkant... men det beror ju på vad som finns inne i affären och vad som behöver beställas...
Nja, jag menade om det gick att beställa sedan när hon har öppnat igen efter 31/1. Om det skulle vara så att jag inte hittar det jag önskar hos henne.
Är det någon som vet om hon även har "fin byxor" samt väst till barn? Hade tänkt att mina små killar skulle ha samma typ av byxa som sin pappa och samma väst som pappa, men ingen pastrong (eller vad det nu heter) och ingen frockcoat.