• lillnalle

Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?

Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)

• Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
  • lotta49

Mimsan 75, var gifte ni er och var hade ni festen? vi försöker hitta ett bra ställe som har öppet på nyår som vi kan vara på. Det samma gäller övernattning, hur gjorde ni?

• Mimsan75

Vi gifte oss på Bofors Herrgård, där spenderade vi även bröllopsnatten (i sviten, som har jacuzzi=jättemysigt).

Festen hade vi på Labbsand.

Det var nästan inga hotell som hade öppet :-O på nyårsaftonen, så övriga långväga gäster fick inkvarteras hos oss, våra föräldrar. Några rum fanns det dock på Brogården och ngr av våra närmaste övernattade oxå på Herrgården, de har 4 dubbelrum, 1 enkelrum och så sviten där vi bodde.

• Mimsan75

glömde säga att Labbsand var perfekt på nyårsafton eftersom du har utsikt över sjön mot stan.

Vid tolvslaget gick alla gäster ut på "verandan" och skålade och tittade på hela Karlskoga stads fyrverkerier

• viktualia

Mimsan - vi uttnyttjade också Labbsands takterass

Fördrinken intogs ute på terassen medans vårt egeninköpta fyrverkeri smällde av. Det impade ordentligt på gästerna och var OTROLIGT mysigt!!! Pussas under fyrverkerier när man är nygift är ett hett tips!!!!

• lillnalle

Mimsan 75

Tack för tipset av präst Mimsan:) Jag har nu bokat henne till vigseln. Hon lät så himla gullig!

• Mimsan75

Ja, labbsand är en lokal med möjligheter på såväl sommaren som på vintern.

Häftigt med eget fyrverkeri .

Hur många gäster var ni viktualia?

• lillnalle

Jag tänkte ta med mina tärnor och min toastmadame till hud och relax i dfs någon dag innan bröllopet för att göra oss fina, komma i stämning:) Är det någon som vet om hon Maria även är duktig på sminkning?

• lillnalle

Mimsan

Har du några tips på vad jag ska tänka på gällande bröllop utomhus?

• Mimsan75

Lillnalle, ja hon var faktiskt jättebra. Öppen för förslag och egna inslag under vigseln. Väldigt "modern" i sitt tänkande och agerande.

Hoppas ni oxå blir nöjda

• viktualia

Vi var 70 pers och Labbsand kändes ganska lagom för den skaran.

Fyrverkerilåda köpte vi på krångliga vägar, eftersom det inte finns försäljare av sånt överallt mitt i oktober...

Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?