• lillnalle

Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?

Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)

• Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
  • Mimsan75

Ja kan ju försöka iaf.

Visst.. ngr gånger var jag färdig att "lägga ned" allt o dra till västindien ja med , men... det var värt all planering och allt sparande. Det var en sån otroligt häftig dag.

Vi gifte oss inte i kyrkan utan på Bofors Herrgård, fast vi hade en präst som vigselförrättare, Kristina Lundberg, henne kan jag varmt rekommendera.

Vi hade ett litet annorlunda upplägg, på vigsel och bröllopsmiddag (båda på Bofors Herrgård) så var bara släkt + bestman/tärna med respektive inbjudna.

Sedan hade vi bjudit in alla våra vänner på bröllopsfest på kvällen, vi bjöd även dem på mat fast då en buffé från en cateringfirma. När vi och släkten anlände till festlokalen åt vi alla tårta tillsammans. Vi gjorde detta för att vi ville ha en intim vigsel, men ville ändå fira med vännerna. Det blev faktiskt lyckat

Festen hade vi på Labbsand, kan jag oxå varmt rekommendera då det är en hyfsat stor lokal som är BILLIG och... det ingår städning och diskning i hyrpriset. Man måste ju ta maten från catering/göra själv, men du får ta med egen dryck/alkohol.

Säg bara till om det är ngt jag kan hjälpa er blivande brudar med...

• lillnalle

Bruden Ringman

Vi förlovade oss så sen som i november på Mauritius och den resan kostade oss en hel del tillsammans med förlovningsringarna så våra konton var närmare toma när i kom hem. Hade inte alls tänkt oss att gifta oss i sommar men sen kom vi på att allt är så mkt lättare innan man skaffar barn så vi bestämde oss i slutet av november.Vi har en budget på ca 110000 så vi sparar ca 25000 i månaden för tillfället. Det är tufft vill jag lova men det är svårt att komma under 100000kr för ett bröllop. I detta ingår bröllopsresan. Vi ska ha 70 st gäster.

Vad är bäst buffe eller 3 rätters middag? Vart ska man beställa ifrån? Jag tror att Gittan sköter det här åt oss men vi måste iallafall välja vad vill ha på bordet...
    Vad ska ni ha?

• viktualia

jag FÖRSÖKER vara anonym här.. men det är ju inte helt lätt.. särskilt inte när man hittar sådana här trådar...

så jag får väl ge mig och ansluta mig här....

• viktualia

Vi gifte oss i Kga i oktober. Vigseln var i Kga kyrka - jättefint!!!

Festen var på Labbsand - väldigt nöjd med lokalen!

Maten kom från Golfrestaurangen - prisvärd och vrålgod!

Klänningen och fracken kom från Gittan på Zari - tänk att det finns sådana affärer i vår lilla avkrok!!!

Tårtan kom från Bagarns brödbod - den var sådär... ingen höjdare men helt okej.

Buketten kom från Amaryllis - exakt som jag önskat trots att jag inte hade visat nån bild utan bara förklarat lagom förvirrat. Vilken stjärna Åsa är!!!!!!

Håret och make upen fixade jag på Strå´t vassare. Skulle jag göra om det, så skulle jag inte sminka mig där. Håret blev jättefint, men sminket gjordes av en amatör. Jag blev fin men hade nog kunnat bli ännu finare!!!

Fler leverantörer?!? hm... Drickan kom från Systemet och Kronhallen. Serveringspersonalen var några kompisar till mig. Prästen var en kompis till mig som reste hit.

• lillnalle

Viktualia

Vilken klänning/märke hade du? Var du nöjd med Gittans hjälp? Vilken fotograf hade ni?

• Mimsan75

Viktualia, grattis !!!

Ja, visst är de på Amaryllis bra, så trevliga och hjälpsamma. Vi hade bestämt att min tärna skulle göra buketten, men vi beställde blommor och tillbehör från Amaryllis och de var såå tillmötesgående.

Viktualia, hur hade du håret? slöja, tiara?

• viktualia

ÅÅÅ fotografen glömde jag!

Vi fotades av Tord på www.fotografensaxin.se Han är verkligen VANSINNIGT duktig och jag kan varmt rekommendera honom! Verkligen!!! Så snygg har jag aldrig varit på bild! Och priset var helt ok också, 3800 för nästan en timmes utomhusfotografering och 10 bilder i ett läckert album!

Min klänning är en Nixa 315 www.nixa.se Nån som är spekulant? den är i stl 44
    Vrålsnygg!

Jag är helt nöjd Gittans hjälp. I priset för klänningen och för hyran av fracken ingick ändringssömnad!

Dessutom hyrde vi dukar av henne! Jättesmidigt att hyra dukar och lämna tillbaka dem smutsiga!

• viktualia

Jag hade håret lockat och halvt uppsatt. Ingen slöja eller tiara. Men kände mig otroligt snygg i den frisyren.

• Mimsan75

Fin klänning, låter som om du var en jättevacker brud .

• viktualia

Måste för övrigt säga att det var just en sån här tråd som jag hade behövt i somras... Inte helt lätt att hitta vettiga leverantörer av allt och inget när man är inflyttad i Kga....

Men vi lyckades ändå och japp! Jag kände mig vrålstilig!

Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?