Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Lillnalle,
Åh vad fint med ett utomhus bröllop.
Jag skulle nog se till att ha skydd för vädret, såväl sol som regn. Sen skulle jag nog (framförallt om det är ganska många gäster se till att det finns en ljudanläggning så prästen kan tala i en mikrofon, musiken går ut i högtalare, det är lätt att ljudet "blåser i väg" annars.
Om det är mkt varm skulle jag även se till att det finns mkt att dricka(alltså alkoholfritt) för gästerna utöver ev brudskål.
Jag hade gärna vigts utomhus om vi valt att gifta oss på sommaren och har massor av ideér för utsmyckning av vigselplats
Mimsan 75, tack för tipsen. Det lutar mer och mer åt att det kanske blir Labbsand just för att det ligger så fint vid vattnet och att man kan som ni säger, både skjuta och se fyrverkerier från stan. Det som blir det stora problemet för oss är just inkvarteringen eftersom det blir ganska många som kommer "utifrån". När bokade ni rum yill övriga på Brogården resp Herrgården och blev det dyrt? Såg priser via nätet på Bofors herrgård och tyckte att det verkade lite saftigt. Tacksam för alla tips!
Vi fick jättebra priser (långt i från de som de har på hemsidan) på Bofors herrgård eftersom vi hade middagen där, tror inte de har öppet över nyår om de inte har ngn typ av tillställning.
Brogården vet jag inte priserna på, men tror inte det var dyrt, ingen som sa det iaf.
Sen finns ju tomtebo pensionat, de har enligt sin hemsida öppet året om, alla dagar.
Sen kanske de "vanliga" hotellen håller öppet om man förvarnar dem, vi gjorde inte tyvärr, tog förgivet att de skulle ha öppet.
Ok, man får kanske ringa och höra med dom, det kanske är lite äldre priser på hemsidan också. När började ni planera och boka? Vet inte hur pass i god tid man måste vara med tanke på att det ändå är nyårsafton.
Hej, ännu en blivande brud i området.. Vi gifter oss den 1/9 nästa år.
Någon som har varit förbi hos Gittan och sett vad hon har? Jag var på bröllop&fest mässan i degerfors i höstas och såg så många fina klänningar där. Tror jag vill ha en med färg på röd eller grön, vet någon om hon har sådana till uthyrning??
Nej för sj...n inte nästa år, i år 2007 menar jag ju tiden går fort..
Vi tog kontakt med Bofors Herrgård ganska tidigt, kan vara svårt att få vara där annars.
Vi började planera så smått redan ett år innan och har gjort lite då och då.
Labbsand bokade vi ungefär 8 månader innan och prästen bokade vi tidigt eftersom det var ett sådant datum som kan vara svårt, och vi ville verkligen ha just henne.
Rum på de olika ställena bokade vi rätt så sent (tyvärr) därav chocken att nästan inget var öppet.
Ok, då är jag inte helt ute och cyklar om jag redan nu börjar ta tag i det här med boende, lokal och catering. Vet ju redan nu på ett ungefär vad många vi blir så då kan man kanske boka det snart. Tack för all info.
Ansu - japp! Jag har varit där eftersom jag köpte min klänning där. Hon har jättemycket fint i många olika stilar - vilket gör att de flesta kan hitta något där!
Dessutom är hon mycket billigare på klänningar än vad samma klänning kostar i storstäderna! Min Nixa kostade 2000 hos Gittan och den kostade 3500 vid samma tidpunkt i Sthlm!!!
Ring och boka tid innan du åker till Zari!
Ok, bra tack. Då ska jag ringa och boka en tid.