• lillnalle

Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?

Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)

• Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
  • Bruden Ringman

Mimsan föresten, love your CD´s. Lyssnade på dem hela vägen T/R till Stockholm. Det blir kanon-musik på bröllopet och allt från familjen Kahl

• Bruden Ringman

Viktualia, de andra klänningarna var lika j-la dyra rent ut sagt, så de sk-t jag i att leta upp på några hemsidor. Bara att glömma den där magiska provningen i Stockholm...

• viktualia

Ringman - den var ju supercool och du som är en sån stilig dam IRL blir nog vrålsnygg i den. Har du rotat efter om den inte finns bland de "världsberömda" kinakopiorna?!? Värt ett försök tycker jag!!!

Japp - vi blev snygga på bilden! hi hi.. tänk att lilla jag kunde bli så snygg.. hi hi

Snäckan80 - riktigt cool klänning du hittat!

• Mimsan75

Bruden ringman

Jättesnygg klänning, går den inte att hyra?

Kul att du gillade musiken, kämpade hårt för att få till "den rätta blandningen" och det är ju bra om skivorna kommer till användning fler gånger

• Snart fru Carlsson

Jättefin klänning Bruden Ringman... Viktualia din kan jag ju inte uttala mig om eftersom jag inte kan ditt riktiga namn men jag var in och kikade på kuriren och de jag hittade var vackra...

vår planering går lite framåt, labbsand är bokad (inte bara prel..) dessutom har vi hört av oss till Golfresturangen så vi kan träffa dem före de öppna i mars vad det verkar. Mycket kanske löser sig.

I helgen skapade jag en clipboard där jag klippt ut alla fina klänningar jag hittade för att få ett collage och få inspiration till den klänning vi ska sy upp. Den blev så bra att jag börjat på en gällande färgtema till middagen och inbjudningskorten...

• viktualia

Lilltjejen - det är inte helt lätt att hitta oss där... men två tips: vi gifte oss i slutet av oktober och har samma förnamn som storasyrran i Saltkråkan!

klänningen är en Nixa 315 www.nixa.se och jag är så NÖJD för jag säljer den till helgen.... tänk att få glädja nån annan med min fina klänning!!!

• Bruden Ringman

Kul att ni gillade klänningen och tack för tipset om att kolla in den som "kinaklänning". Men HJÄLP hur gör jag för att hitta den, jag är ju som sagt helt urusel på nätet

Vad roligt lilltjejen80 att allt ordnar sig med mat och lokal. Är avis på dig som har börjat fila på färgtema och inbjudningskort. Känner själv att jag är i en "svacka" just nu. Hoppas inspirationen kommer på helgens mässa.

Vad får du för klänningen Viktualia?

Min övertalningstaktik mot min m2b gällande den "dyra" klänningen är att jag ska få köpa den (om den inte går att hyra eller hitta den begagnat) om jag har sålt den till nästa brud innan köpet är klart. Vad tror ni om det

Någon som kollat secret box än hos Saxin? Har inte hunnit kollat det själv.

• viktualia

Ringman - tyvärr är andrahandsvärdet på brudklänningar lågt... jag får 800 för min, betalade 2000 från början.

Kinaklänningar kan du hitta via www.ebay.com tror jag.. sök på typ weddingdress där så hittar du nog!

• lotta49

Hej! Eller så går ni in på www.1koo.com
    och tittar på klänningar där.

Jag hade köpt en klänning och så gick jag in där och blev helt såld på den här:
    www.1koo.com/wedding/itemdetailc.asp

Scrolla ner lite så finns en större bild.

Så nu har jag beställt även den klänningen eftersom det är så billigt!

Vad tycker ni?

• viktualia

lotta49 - toksnygg klänning....

... hm.. tur att jag redan är gift.. hade gått vilse i klänningsdjungeln annars....

...själv bestämde jag mig för att hitta nåt hos Zari.. orkade inte med tanken på att rota runt på hela Internet först.. ha ha...

Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?