• lillnalle

Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?

Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)

• Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
  • viktualia

Vår vigsel började 16 i Kga kyrka. Med två solosånger och SvKs standardvigselordning så var vigseln klar efter ca 45 min. Att krama 70 pers tog sin lilla rundliga tid...

Sen åkte vi i ett galet vrålåk till Labbsand. Drack fördrink/brudskål och tittade på fyrverkerier.

Och satte oss till bords kanske runt 18.15 eller så.

Jag tror inte att det är stressigt att vigas kl 15. Strå´t vassare lurade mig och sa att det skulle ta 5 timmar att fixa hår och make up plus äta lunch... ELLER HUUUUUR... jag fick sitta i en timma och glo i töntiga tidningar...

• viktualia

Glömde:

För oss var det dock inget alternativ att gifta sig tidigare, våra gäster hade ju så långt att åka...

• snäckan80

Bruden Ringman..
    Låter som ett bra upplägg. Bra som du säger att toastmasterparet underhåller gästerna så länge. Har sett olika upplägg, tipspromenad, ge festinformationen så den är klar när ni kommer ex, toa finns där, rökning sker utomhus, har tom sett spex med anekdoter om brudparet så det finns många alternativ, minifemkamp i lag. Kan vara bra isbrytare om det kan behövas för att lossa den nervösa och stela stämningen som kan bli. Detta beror så klart helt på gästerna. Ni känner dom ni vet vad som behövs. Dom kanske klarar sig ypperligt.

Låter i alla fall kanon.
    Då fortsätter vi med planerandet då tjejer.
    By the way- nån som vet bra knep att peppa sig i pluggandet, knns tungt nu. Nån som är sugen på att försvara min C-uppsats på fredag?? Inte det?? Nehej.
    Sorry. Vill bara vara av med det.
    Ha det gott i metropolen...
    Mimsan vart är du???

• viktualia

snäckan80 - fniss... uppsatser är ju inget man längtar efter.. ha ha.. vad är det för ämne?!?

Vi hade en annan pauslek - autografjakt! Folk fick varsin lapp och fick sedan springa omkring och leta autografer från folk med olika egenskaper. Det stod tex:

Har en pappa som är lärare
    Är född i Småland
    Gillar brudens vitlökspastaså
    Har delat lägenhet med bruden
    Har gått i samma klass som brudgummen

osv...

Jätteskoj "isbrytarlek"

• snäckan80

Viktualia
    Det var en ny variant. Perfekt isbrytare. Kul idé.

Jag läser termin 5 på personal och arbetslivsprogrammet och har pedagogik som ämnesfördjupning. Har skrivit om coaching och hur man använder sig av det i omställning. Den är skriver ur coachens vinkel och har faktiskt varit intressant att göra men efter x antal veckor börjar man tröttnaoch vill bara gå vidare. Vi har undersökt hur de arbetar med klienterna, om det finns ett lärande i mötet (vi är ju pedagoger) och coachens roll i mötet.
    Har varit kul att träffa folk som älskar sitt jobb. Kan vara att de inte har ngn myndighetsfunktion.
    Nog om det. Sitter och läser en uppsats som jag ska opponera på... pust. Den är inte bra.... ska försöka hitta shyssta vinklar to break it to them gently.

• viktualia

snäckan80 - lagom OT - men VILKET intressant uppsatsämne!! Heja heja heja! Och det går ju över snart! Och jag tror att det finns nån naturlag som säger att man alltid får opponera på skituppsatser! Heja igen

Autografjaktsleken är dessutom smart eftersom folk kan välja att inte jaga själva utan bara skriva på om nån frågar.

Vi såg till så att det finns 5 olika versioner av pappret - så att inte alla jagade samma egenskaper.

Dessutom såg vi till så att ALLA fanns i någon kategori.. säkert ingen som märker sånt.. men det kändes bra i alla fall!

• snäckan80

Sådär OT men men. Ibland måste man ju bara få ur sig lite.
    Jo tack. När det finns saker i VARJE stycke i en uppsats på 39 sidor. Hur faan rent ut sagt ska man lägga upp det?? Hur som helst. Nu pratar vi bröllop igen. Det ger mer energi.

Smart upplägg. Ska komma ihåg det. Autograferna alltså. Det kan man ju ha på vilken fest som helst som uppdrag under en kväll om man vill göra en mer seriös fest och det är folk som inte känner varandra.
    Hehe, börjar bli seg i huvet nu så det är bäst att vara säker på att man är tydlig.

• snäckan80

Tack för hejandet förresten. Det peppade faktiskt!

• Bruden Ringman

Ja mimsan var är du???

Kul snäckan att du är på G med studierna . Är själv totalt omotiverad just nu. Borde beställa böckerna till kursen som startade för 4 veckor sedan. Men tur att jag har lite ledigt i mars så att jag hinner läsa ikapp till PM och tenta. Men som vanligt blir det snålt med tid . Hänger hellre framför BT och "gottar" mig i bröllopsbestyren.

Nu har ni enhälligt röstat fram ett beslut gällande bröllopet. Det blir kl 15. Ska ringa i morgon och boka av kl 17. Toasten får fixa underhållningen till gästerna. Ska bara koordinera frillan och maken så att det passar in lagomt till kl 14. Och boka om fotografen en timma. Borde nog skriva ner ett utkast på ett tidschema känns det som . Och upp med tuppen lär det bli dagen D

• snäckan80

Ringman.
    Känner igen mig. Farligt att börja surfa men man måste ju ha en paus ibland eller hur.
    Kanon. Tror det blir super.
    Tips- om du tror du blir trött av att gå upp tidigt. Kör på en koffeintablett. Perfekt. Har kört på det när jag varit supertrött och behövt energi. En tablett, en kopp kaffe och jag kan vara social med alla, hjälpa till där det behövs, plugga, städa, gå ut med hunden OCH trolla med knäna samtidigt med ett leende på läpparna. Man orkar det då. Körde på det när jag var på bröllop i England i december. Kanon, jjag har nog aldrig varit så social. Brukar få svackor ibland, det får vi ju alla. Om det är mycket nytt folk så kan man ju bli seg av att hålla all ny info i huvet. Så hur känner du brudparet? Vad jobbar du med ?? Intressant!! Osv.
    Mna orkar hålla fokus.
    Dock inte att rekommendera att använda dagligdags men perfekt när man vill ha energi hela dan!!
    Testa.

Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?