• Fru Cinderella

Mars/April brudar!!!

Jag tänkte att eftersom vi verkar vara så få Mars o Aril brudar så kanske vi kan slå ihop en tråd o få lite mer vakenhet i våra trådar, vilket alltid är kul!

Vad säger ni brudar??

• Svar på tråden Mars/April brudar!!!
  • 2007-03-24

Lillan 72,
    Ljuslyktorna är till värmeljus, IKEAS 4st för 9 kr... (billigt va ?) Ska ha glaskross i (+ vatten) så rosen står rakt, och sen vitt trassel runt rosen. Vill bara ha låga dekorationer lite osymetriskt spridda. Beställde idag också 25st hjärtan på tråd som ska stå på borden.

anNea,

Jag har köpt en sjal att ha över axlarna, som jag knyter bak på ryggen, en jättefin, enkel som bara är lite "vågig" i kanterna.

Hua, det är verkligen inte långt kvar. Det är nog ett "försvar" mot nervositeten att engagera sig så i planeringen.. Men med jämna mellanrum kommer jag ihåg att det är vi som ska stå där i centrum, hela dagen!! Det är verkligen inte min stil.. Vem har hittat på det här??
    Är det för sent att rymma iväg??

• anNea

Vi ska också ha vitt och grönt men med små inslag av mörklila. Vi har lånat ihop vita linnedukar av släkt och vänner och så köpte jag ett grönt enfärgat tyg för 24 kr/m på Bauhaus som jag mfl håller på att sy servetter av. Bordsdekorationerna är vita flytljus, slingor av Hjärtan på tråd och lila rosenblad. Och så har jag köpt små vit-frostiga vaser, på hemtex, som vi tänkte ha vita tulpaner i.

2007-03-24
    Tack för idén med sjal. Det finns en sjal att köpa till klänningen jag har. Jag ska ju ändå inte ha slöja.

• Marskatt

Cinderella
    Hm, mina trosor blev såna där "osynliga" från sloggi... på butiken där de säljer underkläder rekommenderade de dem, alla tjejer som ska på bal köper dem tdligen. Men jag ska byta om sen kan jag lova! Har köpt ett set med bh o trosa som heter sensual emotion från Triumph. Jättesött! O passade perfekt i färg till min ljusa hy... sköna dessutom. Tja, jag är supernöjd helt enkelt! O så 25% rabatt på bh:n på Lindex...

• Lillan72

Va fina ni låter allihopa!

Va det gäller bordsdekorationen så blir jag lite stressad när jag läser hur fint ni planerar att göra era bord. Vi kommer ju att vara på ett ställe där de fixar all dukning och blommor (jag väljer vilka blommor de har på bordsdekorationerna), men jag känner att det fattas det där lilla extra personliga. Nej, jag måste nog ta tag i det här på allvar nu...

Sen ringde prästen idag för att boka tid m oss och han lät så himla "högtravig". Tänk om vi inte gillar honom, törs man byta präst då???

• Marskatt

Äsch, jag förutsätter att restaurangen fixar det fint där vi ska sitta o äta, o jag vet ju hur inredningen i rummet ser ut. Känner mig inte särskilt orolig, faktiskt. Men så fort alpina VM är över så är det dags att fixa till det sista i menyn.

• Nynnie

Lillan72

Vår resturang fixar oxå dekorationerna. Men jag har fått va med och bestämma. Vi ska ha Enris längs borden med vita nejlikor här och var. Sedan kommer det att vara messingskandelabrar på borden.

• Lillan72

Jag kanske oroar mig i onödan..Dukningen är annars jättefin med tenntallrikar under de vanliga tallrikarna, tjusiga vita linne servetter, jättefint porslin och tennskålar i mitten av bordet med blommor (vi ska ha runda bord). Sen kommer jag ju ha vårt rosa festprogram, våra "favours" och funderar på nån fint bordsplaceringskort som är gjort som ett hjärta. Ska se om man kanske bara kan lägga till några ljus på borden så kanske det blir bra....

• Marskatt

Placeringskorten gör vi ju själva förstås. De blir cremefärgade med lila text, o "mönster" av fastlimmad lila finkornig sand. Vi har små påsar med favours också (chokladhjärtan som jag köpte nu ikväll faktiskt), o de påsarna är förstås cremefärgade med ljust lila band!

• Lillan72

Igår när jag och M2B skulle lägga oss så frågade jag honom vad jag ska göra när bröllopet är över eftersom det har ju varit min STORA hobby det senaste halvåret. Han svar var bara att "GUUUUDD va skönt det ska bli när det är över". Tror ni jag blev glad då

Svar på tråden Mars/April brudar!!!