Mars/April brudar!!!
Jag tänkte att eftersom vi verkar vara så få Mars o Aril brudar så kanske vi kan slå ihop en tråd o få lite mer vakenhet i våra trådar, vilket alltid är kul!
Vad säger ni brudar??
Jag tänkte att eftersom vi verkar vara så få Mars o Aril brudar så kanske vi kan slå ihop en tråd o få lite mer vakenhet i våra trådar, vilket alltid är kul!
Vad säger ni brudar??
Jag ska också göra buketten själv fast det kommer bli supderduperenkelt.. ska bara ha tre långstjälkade rosor
Jag har tittat på alla möjliga buketter på nätet för inspiration och nu börjar det falla på plats. Ska öva på xtra oasisbollar jag beställt. Började en gång i tiden läsa till florist men hoppade av (mitt dumma nöt), så jag gillar att pyssla med blomster!
Nu har jag gråtit floder efter att ha sett Grey's Anatomy...snyft!!! Verkligen ett snyftigt avsnitt...
Det låter som om ni alla ska ha jättefina buketter. Själv vet jag att jag ska ha en rund bukett med rosa rosor, men velar om de små detaljerna. Funderar på om man kanske kan ha kristaller i rosorna eftersom det är mkt kristaller i min klänning..får se vad det blir.
Nu har jag provat göra en blomboll! Det var riktigt kul o inte så himla svårt, fast nu hade jag ju inte exakt de blommor jag ska ha sen, men ändå. Provade mest för att träna på att sticka i dem i bollen så det blir snyggt. Ska nog köpa en extra oasisboll ändå, för säkerhets skull. O så ska jag studsa över till svartbrud.se o höra om hon vet ungefär hur många blommor jag behöver o om kombinationen jag tänkt kan fungera. Lutar åt att fylla bollen med cremefärgade kvistrosor o några vanliga cremefärgade rosor, plus bryta av med cool water-rosor (lila), någon prärieklocka o ev limonium. Sen ska det ju till grönt också, men det tänkte jag att jag kan ta sånt som de ändå har hemma o så lite hjärtan på tråd som hänger ner. Man måste ju testa! Jo, coursagen får bli en cool water, en kvistros o lite grönt tror jag.
Marskatt
Wow, det där låter avancerat, men väldigt snyggt. Hur kommer du att hålla i din bukett?
I ett sidenband hade jag tänkt. Vattnet i bollen kryper dock upp i bandet, så det sätter jag på precis innan jag tar på klänningen, o dessutom väljer jag ett riktigt mörkt lila band, så syns det nog inte att vattnet kryper.
Dags o se vilka det verkligen närmar sig för!! Själv har jag 4 veckor kvar nu i helgen - snart snart, längtar!! Ska bli så skoj o höra från er som är i början på mars hur allt gick och hur er dag var!
070302, marica83, solna
070303, duvan8, Stockholm (V-Haninge)
070303, Marskatt, Frösön
070303, anNea, Stockholm
070303, TomKat, Eskilstuna
070306, Nettisens,Sthlm (Vigsel:Ishotellet)
070310, Mica1, Stockholm (Högalid)
070310, Nynnie, Vännäs (Västerbotten)
070310, norpan79, Skåne
070324, Lillan72, Stockholm (S:t Johannes)
070324, 07-03-24
070325,Jädissen,göteborg
070407, Saltakatten,landskrona/helsingborg
070421, A:s babe, Stockholm
070421, twentyfirst.., Gärds Köpinge
070421, MrsA, Malmö
070428, Cinderella, Vikingstad
070428, Bettina
070428, bridesmaid (gammalt nick)
Tjejer,
nu är det som sagt bara 4 veckor kvar för mig snart. Börjar fundera på om det är ngt jag glömt bort, e det ngn som kommit på en sån liten sak som är lätt att glömma i alla detaljer??
Klart är:
kläder
blommor
middag+fest (inkl musik etc)
kyrka+vigsel
fix av oss själva
resa
blanketter
har kvar presenter till alla som hjälp till, ngn som har en bra idé om ngt litet för både killar o tjejer?
lalala... är lite nöjd med mig själv just nu... har bokat träff med min frisör, håller på med beställning av blommorna (väntar bara på ett svar från floristen), vi har bokat en minisvit till bröllopsnatten (på annat hotell än våra barn...), middagen är nästan färdigbestämd (saknas något vegetariskt o vinet, men annar så), klänningen är inlämnad för uppläggning o de fixar den så den är helfräsch även i övrigt, skor hittade jag ju till slut, o den där förbaskade semestern skiter jag snart i!
tjejerna på vårt bröllop (i alla fall de yngre) ska få hårsmycken, för jag har gjort en hel bunt att ha att välja mellan, så det lär bli en hel del över... o så blir det små påsar med chokladhjärtan vid varje kuvert.