Mars/April brudar!!!
Jag tänkte att eftersom vi verkar vara så få Mars o Aril brudar så kanske vi kan slå ihop en tråd o få lite mer vakenhet i våra trådar, vilket alltid är kul!
Vad säger ni brudar??
Jag tänkte att eftersom vi verkar vara så få Mars o Aril brudar så kanske vi kan slå ihop en tråd o få lite mer vakenhet i våra trådar, vilket alltid är kul!
Vad säger ni brudar??
Nynnie
Har inte hört nåt än, men min systers svägerska är personalare på sitt håll, så hon letar febrilt efter nåt som kan hjälpa mig om det skulle behövas!
Lillan
Ja jag känner mig verkligen jättenöjd! Det roliga var att hon som tog emot när jag skulle få klänningen upplagd undrade var jag köpt skorna. De ska ha mässa i Borlänge idag, så hon ville ha ett par såna till en av deras klänningar. Dessutom hade de ett par brudar som inte hittat skor som behövde hjälp. Kändes himla kul att kunna hjälpa fler!
Lillan72:
Jag var oxå på mässan o tycker precis som du, att det hade varit mer intressant om man inte redan nästan var färdigplanerad. Tyckte iofs att det var kul att se modevisningen o så fick jag lite inspiration till hur jag vill ha våra foton. Synd att utställarna bara var från Malmödelen av Skåne, jag bor ju i nordöstra Skåne o tycker våra företag är kassa på att marknadsföra sig.
Jag blev så sugen att anlita Högtidsfilm till vårt bröllop, jag vill ha vigseln filmad, men pengarna räcker inte...
Åh, var i köpenhamn igår o köpte brudklänning. Vågar knappt titta åt en bröllopsklänning längre för jag är rädd att jag ska se någon som verkar bättre, huh Har lite ångest... Var ni helt säkra när ni beställt era?
Nu måste jag bara fixa skor och sånt med.
Det blev inte riktigt en sån klänning jag tänkt mig, men den kändes väldigt bra på. Dock skulle det inte skada om jag gick ner ett par kilo, och nu har man ju en riktigt bra anledning
Blev lite chockad över priset på slöjan, 1500 danska kronor
Det var ganska kul när vi kom till butiken för hon som hjälpte till visade alla klänningar som var nedsatta i pris innan hon visade de till ordinarie pris. "Pengarna behövs till andra saker.." sa hon. Haha, det har hon ju rätt i. Det blev en La Sposa i alla fall och jag tror att det är från förra årets kollektion för jag kan inte hitta den på hemsidan.
Var på bröllopsmässan i Malmö idag. Var oxå lite besviken. Hade velat se fler florister. Fotrografer var det verkligen hur många som helst. Det har jag redan fixat så det kändes inte så himla intressant. Fast jag skickade efter små organzapåsar som vi ska ha våra drinkbiljetter i och så beställde jag tid hos en guldsmed. Guldsmeden gav 10 procent rabatt om man beställde tid nu på mässan och det blir ju lite pengar när det handlar om såna dyra saker som ringar. Fick 10 procent rabatt på organzapåsarna också.
Åh, jag är helt slut efter den här helgen. Det är en pärs att leta brudklänning. Har knappt varit hemma alls. Behöver vila några dagar nu
Saltakatten
Grattis till köpet av klänning! Vad var det för sorts slöja du valde och hur ser klänningen ut? Jag vågar knappt titta i ngn bröllopstidning längre för att jag är rädd att jag ska hitta en klänning som är snyggare än den jag valt, men hittills har jag faktiskt inte gjort det!!
Lillan72:
Tack, jag känner precis som du. Rädd att hitta något bättre...vad gör man då? Haha, men det jag får tänka på är att bara för att de ser fin ut på bild så passar den kanske inte mig.
Min klänning är inte vit, för det såg jag inte klok ut i. La sposa är ju spanskt och färgen hette "oro" och det betyder väl guld. Sen är den axelbandslös och har broderade blomor och pärlor på livet och lite på kjolen. Sen är kjolen lite asymetrisk skuren och har ett släp. Tyget är lite "skrynkligt" och ganska tunt men i flera lager.
Det är jäätesvårt att beskriva.
Slöjan är lång (till golvet) och har lite kristaller på. Kändes inte så märkvärdig.
Det var den klänningen som satt bäst på av de jag provat. Provade flera klänningar i sverige på fredagen och den klänninge jag köpte i danmark var som blandning mellan de två jag gillade bäst i sverige.
Nu när jag sitter och skriver om den känns den dock mer och mer rätt
Jag skulle nog säga att den är ganska modern i snittet. Hade tänkt mig en mer klassisk modell men tjejen som hjälpte till i danmark tyckte jag skulle ha en som inte gjorde mig "gammal". Jag var ju en ung brud och det skulle synas på klänningen
Saltakatten
Det låter som en jättetjusig klänning och slöja!!
Tack,
Det kommer väl bilder på vår hemsida efter bröllopet. Min blivande har bestämt att han inte vill se klänningen innan bröllopsdagen så det finns inga bilder på den
Hur ser din klänning ut förresten? Du kanske redan berättat det men jag blir lite förvirrad i den här tråden för vi är så många (vilket i och för sig är kul ).
Fick ett litet problem idag. Tjejen som jag hade önskat skulle sjunga på vigseln kunde inte. Så nu måste jag hitta någon annan. Det var ju lite jobbigt. Men jag har en idé så jag hoppas att den tjejen kan.
Jag ska ha en Maggie Sottero klänning som heter Alyssa www.maggiesottero.com/dress.aspx&keywordType=any&page=0&pageSize=8&style=J977 . Den är 100 ggr snyggare i verkligheten och jag ska inte ha ngra ärmar. Jag ska också har en enkel lång slöja. Nu hänger den inne på kontoret i sin gaderob och det enda jag vill göra är att prova den igen, men man får väl hålla sig.
Jag bokade också solist och pianist i förra veckan och det känns jätteskönt att det är klart för den tjejen kan verkligen sjunga.
Ska sätta mig och gå igenom vår "Att göra lista" för det finns en massa småsaker kvar att göra...
ursäkta stavfelen....
Ååååh,
Den är sååå fiiin. Har tittat på den också (på deras hemsida alltså). Tycker den är supersnygg.
Ville också ha en Maggie Sottero. Här nere i skåne finns inga återförsäljare så det närmsta stället man kan handla dem är i köpenhamn. Det fanns en del Maggie Sottero där men ingen av de jag gillar mest från deras hemsida. Provade en men den passade inte så bra på mig, tyvärr. Men jag blir mer och mer säker på att klänningen jag köpt är den "rätta"
Haha, jag vill också prova min igen, och igen och igen...
Vår lilla "näbb" var här igår och jag provade klänningen för att visa. Brudnäbben är bara 2,5 år men hon stod och höll i kläningen och "klappade" på tyget. Hon var så söt. Vi har försökt förklara för henne att hon skall gå som en lucia framför oss och vi har övat lite hemma hos hennes mormor (min blivande svärmor). Hoppas att det går bra, vet att hon är i yngsta laget.
Köpte tyg till en näbbklänning till henne idag. Har haft svårt att hitta någon som jag gillar. Så min kompis (även tärna) sa att hon skulle hjälpa mig att sy en (hon är duktig, inte jag). Tyget var jättefint så jag tror att det blir supersnyggt