Mars/April brudar!!!
Jag tänkte att eftersom vi verkar vara så få Mars o Aril brudar så kanske vi kan slå ihop en tråd o få lite mer vakenhet i våra trådar, vilket alltid är kul!
Vad säger ni brudar??
Jag tänkte att eftersom vi verkar vara så få Mars o Aril brudar så kanske vi kan slå ihop en tråd o få lite mer vakenhet i våra trådar, vilket alltid är kul!
Vad säger ni brudar??
Oj, vad jag blev lurad!!
Mina arbetskamrater hippade mig ikväll. Intet ont anande trodde jag att vi skulle ha ett tråkigt kvällsmöte på jobbet, men inte det då. Vilka skådespelare de var!
Jag fattade inget ens när jag i bilen fick ögonbindel trög som jag var. Det tog nog flera sekunder innan jag förstod vad de höll på med. Jag trodde inte att jag skulle få en möhippa av dem. De är ju inte ens bjudna på bröllopet... Men de hade alla tänkt komma på vigseln.
Vi hade hur kul som helst hela kvällen!
Jag misstänker starkt att jag inte får semester veckan innan vi gifter oss... det är sportlov här då, o ungdomarna som vi jobbar med är hemma i lägenheten när det inte är någon skola, vilket innebär att vi behöver ta in vikarier bara för det. Så, nu är vi två som sökt semester den veckan, o ingen av oss verkar få semester. Det betyder i så fall att jag får åka till Östersund dagen innan bröllopet o inte får vara med o träffa prästen (blir ju ett fint genrep!), inte får träffa fotografen innan, inte får träffa frisör o "sminkös" innan... Surt! Till råga på allt så kommer inte två av de inbjudna (som jag JÄTTEGÄRNA ville att de skulle komma) o ev en till som stannar hemma... Vi blir snarare 10 personer mot kalkylerade 10-15, för det blir säkert fler avhopp framöver... Blä! Just nu är jag riktigt ledsen! Jag funderade på att bjuda in ett par kompisar i efterhand för att det inte ska bli helt tomt (man kan ju alltid säga att man medvetet bjudit dem sent för att de inte ska "skvallra" för andra kompisar), men sambon har för svårt att välja om vi bara tar två eller tre par (+ barn). Han hade t o m problem att begränsa det till 10... Suck...
Är det någon som har några bra tips på sidor där man kan hitta fina bordsdekorationer?? Jag har kollat hur dukningen där vi ska vara ser ut och känner att det saknas lite för att det ska bli det där lilla extra, så jag måste hitta några snygga ljusdekorationer el liknande, men vet inte riktigt var jag ska börja leta.
Marskatt:
Vad uselt att du inte får ledigt från jobbet. Tycker riktigt synd om dig.
Marskatt:
Fy vad trist med ledigheten. Just inför bröllopet har de varit riktigt bra här, jag är ledig 3 dagar innan o två efter.
Ja inte är det särskilt kul... Jag talade om att jag ville vara ledig den gveckan redan när vi bokade kyrkan, men fick inte lämna in semesteransökan (görs via ett datorprogram) förrän våra scheman var helt klara, o nu ser det ut som att jag inte kan få semester. Vi har dessutom flera som ska börja på nya jobb, o vi kommer inte att hinna personalrekrytera innan de försvunnit. Redan nu är vi en tjänst för lite... (ny tjänst som inte blivit tillsatt ännu). Blä!
Hej tjejer,
stora krya på er kramar, kyra på er med stukad fot, hoppas att det löser sig med ledigheter, att ni kan komma överens om ett par till att bjuda etc!! Vill verkligen att ni alla ska få detta löst på ett bra sätt så ni kan njuta av er dag. Nu bara 5 o en halv vecka kvar.. sitter med bordsplacering och middagsprogram. Ska träffa präst nästa vecka o även herrgård o provsmaka menyn, skoj! Börjar nu fundera på om man glömt ngt, har koll på det som ska fixas men tänk om man glömt ngn viktig detalj. Jag och min M2B är där i alla fall, präst och ring o kläder, ja då behövs det eg inget mer
Gärna fler bröllopsvalser, vals eller vanlig låt, men fler idéer tack!
Usch va med tråkigheter!! Hoppas att det löser sig Marskatt.
aNea
Kul med en möhippa. Hann du bli nervös? Var de snälla mot dig? Vad fick du göra?
Puffar också för lite mer förslag på brudvalser!!!
Lillan72 o Mica1
Tack för er omtanke! Jag hoppas verkligen att det ska lösa sig. Ska försöka se över det själv imorgon när jag kommer till jobbet, får jag inte ihop det ringer jag tjejerna på kontoret o hör om de kan hjälpa mig redan nu. Annars åker jag upp till Jämtland ändå när det är dags, får väl sjukskriva mig i värsta fall... GRRR!