• Fru Cinderella

Mars/April brudar!!!

Jag tänkte att eftersom vi verkar vara så få Mars o Aril brudar så kanske vi kan slå ihop en tråd o få lite mer vakenhet i våra trådar, vilket alltid är kul!

Vad säger ni brudar??

• Svar på tråden Mars/April brudar!!!
  • twentyfirstofapril

Jag förstår inte varför hon skulle känna sig så ensam, jag ska sätta henne bredvid en av våra trevliga killkompisar, så det e ingen fara!

• aprilbrud2007

Åh vad jag tycker det här med vigselringar är svåååårt! (vilket lyx-problem va!) ;)

Har ni bestämt er för vilken/vilka vigselring/ar ni ska ha? Berätta! Hur bestämde ni er? Och berätta gärna vad det blev/blir!

Frågan kanske redan har varit uppe? Fast det kanske inte gör något om vi nu har blivit fler här eller om man har ändrat sig på vägen vad gäller sin vigselring...

:)

• aprilbrud2007

Ni som köpt och ni som har gjort egna inbjudningskort - vad blev kostnaden?

Jag var på Åhléns och köpte sidenband som jag hade tänkt ha runt själva inbjudan (liten rosett på framsidan). Kostnaden för BARA sidenbandet blev 240:- (20 m) och har man ca 30 kort så går det nog åt hela rullen...

Och pappret räknar jag med kostar ca 180:- och kuverten ca 180:-

Sen är det kostnad för portot också.

Är detta super dyrt för bröllopsinbjudningar eller? Har verkligen noll koll. Hade en vision från allra första början hur jag skulle göra och hur fint det skulle bli. Sen har jag inte tänkt så mycket mer eller kollat runt på andra alternativ. Det har kännts roligt att göra personliga inbjudningskort och sen har jag hela tiden trott att det är billigare att göra själv men nu börjar jag tveka...

Vad tycker ni?

• Fru Cinderella

aprilbrud2007

Du kan jämnföra med våra som från kortdesign.se kostade 747kr med frakten.. vi beställde 31 st.. så det blir ju billigare än det i alla fall

• twentyfirstofapril

Sen kan du jämföra med mig som trodde det skulle bli billgare att göra själv. Materialet gick på ca 810 o så gjorde vi 15 inbjudningar o handgjorda kuvert, blir styckpris på 54:-.....

• babino

såå hur tror ni vädret blir i april?

• Karamella

Självklart sol sol sol och en del tussilago som tittat upp. Friskt,härligt,torrt och vårligt. Härligt!

• Mica1

twentyfirst.

jag tycker fortfarande att du ska göra precis så som du vill!! Diskutera med din blivande, ni tar ett beslut o sen står ni fast vi det och då kommer det bli som ni vill ha det vilket är det viktigaste denna dag, inte att en person ni helst inte vill ha där sitter som ett trist grått förkläde till en av era vänner Säg förresten till henne att om hon tar med sig den där tjejen så "måste" hon ju ta hand om henne sen hela kvällen men om hon kommer själv så kan hon bara mingla runt, vara med er mycket och ha superskoj! hehehe

Kollade underkläder idag - igen - ja det betyder väl att jag är rätt så i fas i planeringen då jag kan unna med en heldag med koll av underkläder under klänningen o sen köpte jag lite snyggt till bröllopsnatten med, skoj!

Ska ut o äta nu, min blivande blir galen på mig som sitter här när jag borde göra mig iordning för middan med lite vänner ikväll på stan, ok ska ge mig iväg. hej svej

• Mica1

Aprilbrud,

vi fick själva yterdelen till inbjudningarna av ett tryckeri min blivande jobbar med, jättesnällt. Sen köpte vi lite finare papper för ca 100 kr för 100 blad och ett tunt band. Vanliga kuvert då vi tänkte att folk inte sparar dem ändå. Sen printade vi o skrev texten på datorn och band bandet runt som inte alls va dyrt men fint. Så det blev väldigt billigt.

Ringar, visste ganska tidigt att jag ville ha en alliansliknande ring så tittade bara på bilder av olika varianter och bestämde mig sen. Ville ha samma ring som förlovningsringen fast lite tunnare o sen valde jag stenar på. Längtar tills jag får se den! Måste rusa nu, middag som väntar med vänner på stan!

• aprilbrud2007

_cinderella_

Ja tänk att det kan bli så! Nu tror jag inte att våra kort blir så där onödigt dyra så det kanske kvittar, det känns trots allt lite roligt för oss att ha gjort dom själva. Få se om jag ska köpa papper som kostar 6:- st eller om jag ska satsa på dom lite billigare. Precis som Mica1 skrev så kanske inte alla sparar inbjudningarna ändå ;)

Babino!

Jag tror och HOPPAS att vädret blir u n d e r b a r t :) Sol, sol, fågelkvitter och torr mark...eller hur?! :)

Svar på tråden Mars/April brudar!!!