Mars/April brudar!!!
Jag tänkte att eftersom vi verkar vara så få Mars o Aril brudar så kanske vi kan slå ihop en tråd o få lite mer vakenhet i våra trådar, vilket alltid är kul!
Vad säger ni brudar??
Jag tänkte att eftersom vi verkar vara så få Mars o Aril brudar så kanske vi kan slå ihop en tråd o få lite mer vakenhet i våra trådar, vilket alltid är kul!
Vad säger ni brudar??
Lillan
Din klänning är JÄTTEFIN!!!
Saltakatten
Vore jättekul att se bild på din med, men jag vet hur det är... min klänning är inte heller årets kollektion o finns därför inte på nätet... Din låter jättefin! Härligt med hellång slöja tycker jag. Tyvärr passar det inte riktigt till min klänning, men jag tjuvprovade med en kortare variant när jag lämnade in klänningen igår, o det var jättefint! Hoppas jag snart får slöjan jag köpt begagnad o hoppas att det passar med slöja när jag väl kommer till frisören för att kolla!
Saltakatten
Så gör min dotter oxå när hon har på sig näbbklänningen som är i sammet. Hon stryker på den och säger "å va fin" "å va mjuk" (hon är 2,3år)
Hej alla,
Lillan; va också på Grand i helgen i Stockholm på mässan. Tyckte som du, bara 5 veckor kvar till bröllop och det mesta fixat, ja då hade man inte så mkt ut av mässan. Men jag visste det innan men ville gå bara för att få gå på en riktig bröllopsmässa en gång Definitivt bra för de som är i tidigt planeringsstadie, finns ju hur mkt som helst där!! Kul var det att salong Puder där jag ska göa mitt hår o smink hade gjort många av uppsättningarna, bla Linda Bengtsings som jag tyckte va superfint, känns tryggt!
Har fått ett litet tjafs på halsen då en kompis har nu erkänt att han önskar att han hade fått en mer central roll på vårt bröllop då vi är så nära vänner, ja ja reder ut sig men vi får nog ta ett snack med honom. Finurligt det här med bröllop, väcker så mkt känslor och ställer allt på sin spets på något sätt, men det är väl det som är det roliga med det också på ett sätt - att det är så stort o speciellt detta med giftermål!
Ska träffa prästen imorgon - kul!
Jag blev lite småbesviken på min storebror igår när jag frågade honom om han ville vara toastmaster. Jag hade nästan trott att han förväntat sig den förfrågan då han är väldigt öppen, social o bra på att fixa fester o så. Men han lät väldigt tvivlande först o sen sa han att han skulle tänka på det, men så när jag påpekade att det inte var så lång tid kvar så sa han OK. Men jag tror inte han ville det innerst inne. Men det blir nog bra.
twentyfirstofapril
Har haft samma "problem" med min bror. Först sa han ja, sedan ändrade han sig och sa att vi skulle hitta nån annan, sedan sa han att han kunde va om ingen annan ville. Nu ska han i alla fall vara TM men det känns lite som jag tvingat på honom ett uppdrag han inte ville ha
Usch va jobbigt om det känns att de inte vill. Själv är jag lite orolig för att min toastmaster (min farbror) och toastmadame (min syster), vill lite väl mycket. Särskilt toastmastern hintar om hemska lekar och är det något jag vill så är det att det ska vara lite stil på vår fest och då vill jag inte ha ngr hemska lekar. Visst ska vi ha skoj, men det får inte bli alltför pinsamt och min farbror kan vara lite så ibland. Hoppas på att syrran håller koll på honom...
HAHAHAH vet precis vad ni menar, vår TM spelade upp en låt om "Ullas _ _ _ _ _", ja ni förstår och skrattade o sa att - ja den här är ju världens partyhöjare, jo jag tackar jag
Men de bör känna oss så bra så vi oroar oss nog i onödan, det blir så bra så - eller
Träffade prästen precis, fick tårar i ögonen när han gick igenom biten då vi säger ja till varann - tager du.. i nöd och lust.. HAHAHAHA detta e verkligehet tjejer, vi ska gifta oss!! Man glömmer lätt bort det i all planering men efter detta möte med vår helt suveräna präst (rolig, allvarsam, känner av stämningen etc) så känner jag mig så lugn, vi kommer att gifta oss och sen spelar resten inte så stor roll, middan kommer att bli trevlig o sen parta loss med familj o ens närmsta vänner, så kul!! Mer komplicerat än så är det inte!
Hoppas ni alla har lika bra präster / vigselförättare som vi! Känns hur bra som helst!
Vi känner vår präst, hon är toppen. Ser riktigt mycket fram emot vårt vigselsamtal. Det blir nog en mycket personlig vigsel, och vi vill att kärlek är huvudordet. Det ska märkas att vi gifter oss av kärlek till varandra!!
Idag har jag beställt handhållare o oasis o lite pärlnålar till min bukett. Dags att börja öva!!
Jo jag har märkt att man faktiskt ibland glömmer att man ska gifta sig i all planering..lite komiskt faktiskt *skrattar*
twentyfirstofapril,
Vad roligt att göra egen bukett!
Tycker själv att det var tillräckligt svårt att beställa i blomsterbutiken
Var där idag och beställde bukett till mig med limegröna rosor, limegröna "frökapslar " (hon sa att det skulle bli fint..) + mörkare gröna blad, strån och hjärtan på tråd.
En liknande liten bukett + ett smalt diadem med hjärtan på tråd + något mer till vår dotter/brudnäbb.
Betällde även blomma till m2b och vår son (som "aldrig tänker ha några larviga blommor" )
Jättetrevlig florist, känns tryggt och bra!