• Fru Cinderella

Mars/April brudar!!!

Jag tänkte att eftersom vi verkar vara så få Mars o Aril brudar så kanske vi kan slå ihop en tråd o få lite mer vakenhet i våra trådar, vilket alltid är kul!

Vad säger ni brudar??

• Svar på tråden Mars/April brudar!!!
  • Lillan72

2007-03-24
    Vilken snäll präst!! Dottern blev jättesöt, men helt plötsligt ville hon ha sitt vanliga raka hår, men jag tror det var 4-års trots Sydde även underklänningar till tjejernas klänningar och nu ser de ut som små prinsessor.

Jag känner mig oxå jätte stressad. Skulle fixa iordning de ljus som vi ska ha på borden, men de blev jättefula så nu måste jag snabbt tänka om . Måste nog göra en detaljerad "att göra lista" för den här veckan så att inget missas... Kan du fatta att vi gifter oss om 6 dagar...

• Fru Cinderella

Sitter ÅTERIGEN!!! med den där f-bannade bordsplaceringen.. ger snart upp! Det går ju bara inte att få folk nöjda *suckar*

Hur hårda är ni på att alla måste känna någon de sitter bredvid?! Jag har försökt och försökt.. men jag hittar ingen röd tråd. Den finns helt enkelt inte!

• Lillan72

Cinderella
    Har precis samma problem. Vi har runda bord och jag i min enfald trodde att det skulle vara lättare att placera folk då, men icke sa nicke. Det är så jäkla frustrerande m bordsplacering!! Vi kom till slut fram till att det går inte att få alla nöjda, utan det får bli som det blir...

• Fru Cinderella

Lillan72
    Jo.. själv önskade jag att vi hade runda bord just nu, låter ju så mycket enklare ;)

Har verkligen helt kört fast.. ska nog vila på den en vecka eller så.. *andas in andas ut*

• Lillan72

Va glad att du kan vila en vecka...

• Fru Cinderella

Det är jag, tro mig

• 2007-03-24

Lillan 72,
    Vi kan inte vila nu, men om en vecka kan vi vila, som FRUAR..
    Jag stressar just nu över lite detaljer med cateringfirman.. Vi har haft lite olika lösningar fram och tillbaka under planeringen, avseende vem som fixar vad, eftersom jag vill dekorera och duka själv (kontrollbehov ) och vi hade först tänkt att ta hand om servering, disk osv själva.. Men sen bestämde vi att ha serveringspersonal, och nu vet jag inte riktigt vem som har hand om vad..!!
    Jag skickade ett mail till henne igår, där jag skrev ner hur jag uppfattat att allt ska gå till och hur den slutliga menyn ska vara.. Så får vi se om vi har samma uppfattning. STRESS!!!
    Sen har jag en orimlig önskan om att huset ska vara skinande städat, trädgården krattad och fin, all tvätt ska vara fixad mm när jag kommer hem på söndagen, men det kommer jag inte hinna.. Måste SÄNKA kraven

• Luscinia

Jag måste bara få skriva av mig lite för idag är jag riktigt nere.

Först, när det gäller bröllopet, som nu är knappt två veckor bort. Vi har varit ganska hårda med att bara bjuda släkt och vänner som vi faktiskt umgås med, vilket bla innebär att jag bara bjudit min moster (som är min äldsta levande släkting) och en av hennes döttrar, en kusin som jag faktiskt umgås med. Nu har min andra kusins man (som jag träffat kanske en gång) mycket hastigt gått bort och begravningen är på måndagen efter bröllopet. Självklart kan alltså inte min moster eller min kusin komma på bröllopet och jag har superdåligt samvete över att jag då gruvar mig för att göra om hela bordsplaceringen och jag är jätteledsen för att nu kommer jag knappt ha någon släkt och min gubbe har mostrar, fastrar och gud vet hur mycket andra släktingar på plats.

Som om man inte är tillräckligt stressad över allt som har med bröllopet att göra, och som nu alltså blivit lite krångligar pga ovan, så har vi supertrassel med byggfirman som bygger vår nya lägenhet som vi ska flytta till om ett år. Vi håller just nu på att välja tillval och byggfirman bara drar ut på tiden avseende en alternativ planlösning som vi vill ha. Våra val av tillval ska vara inne senast 30 mars, ja, dagen före bröllopet, och vi känner att vi inte kan lämna in det förrän vi fått ordentliga prisuppgifter på det vi vill ha i lägenheten. Men, vi får inga bra svar på varför det drar ut på tiden.

Och, så det tredje som jag fick info om igår kväll. I det huset som vi bor i idag, gjordes för ca 3 år sedan en tillbyggnad av ett extra våningsplan. Nu har Länsstyrelsen upphävt bygglovet för detta och om det vinner laga kraft måste föreningen alltså riva ett helt våningsplan!!! Och, två barnfamiljer förlorar sina hem pga byråkrati och grannars avundsjuka!!!

Och, som sagt, den lägenheten som vi har idag ska ju säljas för att vi ska ha råd med den nya och hotet om rivningen kommer ju sänka priset rejält på vår lägenhet som ligger våningen under det nya våningsplanet.

Förlåt om det blev lite rörigt, men allt bara snurrar i mitt huvud just nu och jag känner mest för att bara lägga mig ner och gråta. Det blir liksom för mycket på en gång...

• Fru Cinderella

Luscinia

Vad sägs om att ställa in ALLA planer om det du nämnde ovan för dagen och ta ett "Power-break" Även fast du känner att du inte har tid så tror jag du får mer tid om du faktiskt gör det.. ta ett skönt bad.. ta en promenad.. skäm bort dig själv lite och ta itu med allt i morgon.

Det brukar jag göra när det känns riktigt förjävligt själv.

KRAMAR

• Luscinia

_Cinderella_

Tack för tanken, men tyvärr är det ju inte alltid så enkelt som du säkert själv vet... ovanpå allt kommer ett jobb som jag inte kommer ifrån just nu... grabbarna vill ha lön på fredag, jättekonstigt...

Och, ikväll har jag ett stort möte som jag inte heller kan ställa in och sen är varje kväll inbokad med prästen, frissan, naglar, ja, du förstår...

Men, men, jag kommer tillbaka! Ska bara försöka bena och strukturera upp vad jag måste göra och vad jag kan skita i...

Svar på tråden Mars/April brudar!!!