• Ab fab

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?

Är det någon mer som jag?
    Som tänker på bröllop större delen av tiden.
    Vars vänner tröttnat på allt pratande? Vars partner suckar när det är dags att planera?

En fika med likasinnade vore inte dumt. Är det någon som är sugen på att träffas i eller runt Göteborg för en "bröllopspratarfika"

• Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?
  • Carma07

Godmorgon på er! Eller god middag kanske Vi har verkligen fullt upp på jobbet just nu så tittar in lite som hastigast just nu.

Vilka härliga weekendresor ni pratar om. *blir avundsjuk* Sitter här och fryser och får väl jobba mig varm

Vår planering står som sagt stilla. Först är det husflytt på tur. Nu är det bara 1 ½ månad kvar och vi har inte börjat packa ännu. Det var bestämt att vi skulle fortsätta bröllopsplanerna efter vi flyttat, men jag måste erkänna att jag ändå börjar känna mig lite stressad över att vi inte har gjort mer än så länge.

• Linum

Är det någon som har Willie Crafoord-skivor hemma? Letar efter "Jag samlar på dig" skall vara väldigt fin, och tänkte kanske ha den under vigseln.

• Little Mermaid

Har ni börjat kolla på klänning än? Har lite svårt att bestämma mig. Vill jag vara prinsessa eller vill jag ha det lite coolare, mindre fluffiga stuket, typ KIK eller Garamaj? Svårt, svårt...
    Rean i affärerna är ju nu och man borde kanske passa på, men det känns fortfarande lite tidigt. Fast det är ju ingen rea i vår. Hm... Hur tänker ni?

• Mrs Darcy

Jag diggar er tråd, fast jag inte ens har datum, plats eller ngt annat bestämt(??!!)

Jag har en väldig massa ideer bara, än så länge! Stackars sambon vet inte hur långt jag egentligen har planerat allt!
    Gillar att bara drömma mig bort ett slag i höstmörkret

• Carma07

Little mermaid- Jag har inte börjat kolla på klänning ännu. Det är ännu en grej som måste vänta till nästa år även om nu egentligen är den bästa tiden att köpa efter vad jag har förstått.

Mrs Darcy- Välkommen hit!! Kul att du tycker om vår tråd. Det verkar som det är vanligt bland sambos att inte vara lika långt fram i planeringen Men han är väl med så långt som att det blir bröllop iaf?

• Nides

God morgon tjejer.
    Det har vart lite tyst här de sista dagarna. Själv har jag haft svinmycket att göra, långa dagar från 6-20.
    Lykke; va skoj med Warsawa.. mm härligt att komma iväg.
    Fröken Malm; du kan ju ta med dig dina saker så kan vi kanske hjälpa dig med kort en bit iaf.
    Little Mermaid; Visst är det svårt med valet av klänningen? Jag ändrar mig varannan dag. Likadann är jag med frisyrer och buketter osv. Men jag måste välja snart...

• Fröken Malm

God Morgon tjejer! Och välkomna till Mermaid och Mrs Darcy! Här snackas om allt, även utanför bröllopsramarna.

Mermaid,
    Jag köpte min klänningi augusti, gifter mig i maj. Det var första gången jag var och tittade och förälskade mig i en halterneck-klänning från NIXA. Väldigt enkgel, men helt min stil. Plus att den var på REA så jag fick betala 1500! Hur bra som helst!
    Köpte den på Svahns i Kungsbacka som jag kan rekommendera varmt. Även Tezzamore har köpt sin klänning där. Damen som jobbar där är väldans trevlig!

• Ab fab

Mornings
    Va kul att vi blir fler. Tänk så många bröllop man kan "tjuvkika" på nästa år

Klänning... suck ingen aning. Jag skall inte ha vit men det gör inte saken lättare. Däremot har jag hittat den frisyr jag vill ha. Nu skall jag bara övertala min frisör att jag passar i den.

• Fröken Malm

Lykke,

Vad har du tänkt för frisyr?

Jag hr verkligen ingen aaaaaning, men samlar på mig en massa bilder på snygga frillor som jag ska ta med till frisören nästa gång jag går dit.....Just nu lutar det åt halv-uppsatt och lite löshår hängande ner på ryggen, eftersom jag har en tatuering mellan skulderbladen som jag inte vill visa.......tycker om den i vanliga fall, men tycker inte att tatueringar och brudklänningar rimmar. hehe!

• Ab fab

Jag hittade på svartbrud en frisyr som jag gillade riktigt mycket. En lite 60-tals inspirerad som jag hoppas passar mig. (www.svartbrud.se- frisyr-jenny och jochum)

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?